اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندارخراسان رضوی:

برگزاری نمایشگاه کتاب باید با عملیات فرهنگی باشد

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان رضوی با اشاره به برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب در مشهد گفت: برپایی نمایشگاه کتاب باید یک عملیات فرهنگی باشد.

برگزاری نمایشگاه کتاب باید با عملیات فرهنگی باشد
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمد غفاری ظهر امروز در جلسه هماهنگی سیزدهمین نمایشگاه بین‌‌المللی کتاب مشهد با اشاره به اقدامات صورت گرفته در برپایی نمایشگاه بین‌‌المللی کتاب مشهد، اظهار داشت: نگاه ما در موضوع برپایی نمایشگاه کتاب باید نگاه به یک عملیات فرهنگی باشد.
وی افزود: همانطور که در یک عملیات اهداف کلی را بیان و سپس سیاست‌ها را مشخص و در نهایت پشتیبانی صورت می‌گیرد در بحث برگزاری نمایشگاه کتاب مشهد باید اهدافمان را مشخص کنیم.
معاون استاندار خراسان رضوی نفس برگزاری نمایشگاه کتاب را امری پر ارزش خواند و خاطرنشان کرد: نمایشگاهی که اهداف ما را در راستای بیان مبانی ارزشی انقلاب و اسلام بیان کنند، بی‌ارزش است.
وی تصریح کرد: برپایی نمایشگاه فقط برای فروش کتاب معنایی ندارد و باید معلوم کنیم که در نمایشگاه کتاب مشهد به دنبال چه اهدافی هستیم.
غفاری صرف حتی یک‌ ریال را برای نمایشگاه کتاب مشهد را اگر سبب رسیدن به اهداف و ارزش‌های انقلاب و اسلام نشود را اشتباه عنوان کرد و اظهار داشت: می‌خواهیم امکانات در اختیار دیگران بگذاریم تا تنها کتاب بفروشند.
وی سیاست‌ها و مبانی نظام را همچون سال جهاد اقتصادی و جنگ نرم را جزو اهداف اصلی از برگزاری نمایشگاه کتاب خواند و افزود: باید در رابطه با گزینش کتاب خراسان رضوی شاخص‌های مربوط به خود را داشته باشد.
معاون استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: بگذارید دیگر استان‌ها انتخاب خودشان را بکنند نمایشگاه کتاب مشهد باید در بحث کتاب شاخص‌های ویژه خود را داشته باشد.
وی از نبود توجه برخی نهادها نسبت به تبلیغ و ترویج مسائلی همانند فرهنگ رضوی و عفاف و حجاب انتقاد و خاطرنشان کرد: در ارتباط با موضوعاتی همانند جهاد اقتصادی و جنگ نرم با توجه به تاکیداتی که شده است عملاً چیزی در شهر دیده نمی‌شود.
غفاری ارائه کتب معتبر اهل سنت را در نمایشگاه بین‌المللی کتاب مشهد را مجاز دانست و افزود: آنچه مخالف هستیم ارائه کتب مطابق با سلفی‌گری و وهابیت در نمایشگاه کتاب مشهد است.
وی کتبی را شایست عرضه در نمایشگاه بین‌المللی کتاب مشهد دانست که به وحدت و انسجام اسلامی کمک کند و تاکید کرد‌: همانطور که بهائیت ساخته دست انگلیس است وهابیت هم ساخته دست انگلیس توسط فردی جاسوس که این فرقه را به صورت یک حزب تشکیل داد.
معاون استاندار خراسان رضوی با اشاره به شهادت برهان‌الدین ربانی رئیس جمهور سابق افغانستان آن را نخستین شهید کنگره بیداری اسلامی نامید و اظهار داشت: قرار است مراسمی برای بزرگداشت این شهید بیداری اسلامی برگزار شود.
غفاری خاطرنشان کرد: تمام دستگاه‌ها باید نسبت به همکاری و مشارکت با مسئولان برگزاری نمایشگاه کتاب مشهد اقدام کنند و به ویژه سازمان اتوبوسرانی و شهرداری مشهد مساعدت لازم را داشته باشند. 
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول