اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

انتشار 9000 عنوان کتاب دفاع مقدس قابل توجه است

خبرگزاری فارس: مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: 9 هزار عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس عددی بسیار قابل توجه است.

انتشار 9000 عنوان کتاب دفاع مقدس قابل توجه است
حمید قبادی در حاشیه مراسم افتتاحیه دومین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد، انتشار 9 هزار عنوان کتاب در یک موضوع تخصصی به نام دفاع مقدس را بسیار قابل توجه دانست و اظهار داشت: این تعداد کتاب سقف مولفان نیست و جا دارد، توسعه یابد.
وی به آمار فروش بالای کتاب‌های مربوط به حوزه دفاع مقدس در کشور اشاره کرد و افزود: طی یکی دو سال گذشته کتاب‌های دفاع مقدس به عنوان پرفروش‌ترین و پرمخاطب‌ترین کتاب‌ها بوده و آمار نشان داده که بعضاً به چاپ‌های بعدی رسیده است.
مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کسب رتبه اول تا سوم پرفروش‌ترین کتاب‌ها در کشور را توسط کتاب‌های دفاع مقدس مهم دانست و تصریح کرد: باید توجه داشت، کتاب‌های دفاع مقدس در اختیار حوزه دولت نیست.
وی افزود: کتاب‌های مربوط به دفاع مقدس جای خود را در بین مردم باز کرده است و فعالیت‌هایی که در این سال‌ها رخ داده به کتاب‌های دفاع مقدس هویتی مستقل داده است.
قبادی با اشاره به اقدامات گرامیداشت هفته دفاع مقدس همانند برگزاری نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس، اظهار داشت: با همکاری که بین وزارت ارشاد و بنیاد حفظ و نشر آثار دفاع مقدس و نیز دو ناشر برجسته در حوزه دفاع مقدس حدود 700 عنوان کتاب در قالب یک بسته نمایشگاهی در 30 نقطه  کشور برپا می‌کنیم.
وی از تفاهمنامه در جه تولید کتاب دفاع مقدس با بنیاد حفظ و نشر آثار دفاع مقدس خبر داد و تصریح کرد: با تفاهمنامه‌ای که با بنیاد داشته‌ایم علاوه بر فعالیت‌های نمایشگاهی در بحث تولید و تالیف هم شاهد خروجی باشیم.
مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ارائه سفارش برای تالیف کتاب در حوزه دفاع مقدس را تنها در موضوع و نه محتوا دانست و تاکید کرد: فکر می‌کنم در سال 90 شاهد رونمایی سری اول این کتاب‌ها باشیم.
وی از مسرت و خوشحالی رهبری زمانی که در دیدار از غرفه کتاب ناشران دفاع مقدس در نمایشگاه بین‌المللی کتاب خبر استقبال گسترده مردم را شنیدند، یاد و خاطرنشان کرد: امیدوارم دومین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس دستمایه خشنودی و رضایت مقام معظم رهبری را فراهم کرده باشد.
قبادی یادآوری مجاهدت‌ها، تلاش‌ها و ایثارهای رزمندگان دفاع مقدس را نکته مهمی دانست و افزود: تمام اهالی فرهنگ و هنر باید هایت سعی خود را کنند که مفاهیم پرارزش دفاع مقدس را در امور جاری فرهنگی کشور رنگ و بوی عملیاتی بخشند.
وی برگزاری دومین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس را عملی قابل توجه و با اجرای سخت عنوان کرد و اظهار داشت: به برکت خون شهدا و تلاش ناشران حوزه دفاع مقدس به کار خودش به خوبی ادامه می‌دهد.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول