اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه زنجان:

عظمت دفاع مقدس مرور عکس و خاطره نیست

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه زنجان گفت: نباید عظمت دوران دفاع مقدس فقط با مرور تاریخ، عکس و خاطره گرامی داشته شود، بلکه باید در راستای ساخت ایران و استان تلاش کرد.

عظمت دفاع مقدس مرور عکس و خاطره نیست
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، آیت‌الله محمد تقی واعظی در ششمین جلسه شورای اداری استان زنجان، اظهار داشت: حق حیات تنها حقی است که انسان آن را می‌شناسد و جوامع انسانی نیز به این حق معتقد بوده و از آن دفاع می‌کنند.
وی ادامه داد: قرآن کریم حق توحید را بر انسان مقدم دانسته و انسان موحد را به جامعه معرفی می‌کند و این تنها حقی است که هر نفسی به پای این حق ریخته شود موجب سربلندی، عزت و پیروزی است.
امام جمعه زنجان بر ضرورت توجه انسان به حق توحید تاکید کرد و افزود: انسان در کنار این حق می‌تواند به حریم‌های مختلف وارد شده و در برابر همه بایستد.
وی بیان داشت: همه وجود انسان از قرآن کریم، اهل بیت (ع) و اسلام ناب محمدی است که می‌توان در سایه آن  انسان موحدی بود.
آیت‌الله واعظی با اشاره به دوران پیش از انقلاب اسلامی و خفقان حاکم بر ملت ایران، خاطرنشان کرد: در دوران رژیم شاه ایران در دست رضا پهلوی و خاندان نامبارک او بود و هیچ حقی در جهان نداشت، چرا که این خاندان ایران را به راحتی به استکبار فروخته بود.
وی با بیان اینکه غارت ایران در زمان طاغوت غارتی مدرن بود، بیان داشت: اگر این روند همچنان ادامه می‌یافت و نفس قدوسی همانند امام خمینی (ره) کشور ایران را نجات نمی‌داد، همه دارایی، ثروت و انسانیت ملت به دست این رژیم به راحتی به بیگانگان فروخته می‌شد.
امام جمعه زنجان اضافه کرد: اگر امام راحل ملت ایران را از دست طاغوت نجات نمی‌داد باز پس‌گیری ایران در این غارت مدرن محال بود و ایران نیز مانند بسیاری از کشورها به نوکر استکبار تبدیل می‌شد.
وی افزود: امام خمینی (ره) به عنوان انسانی موحد در کنار قرآن و اهل بیت (ع) جامعه ایران را از دست استکبار نجات داده و حیات دوباره‌ای به کشور بخشید.
آیت‌الله واعظی در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت هفته دفاع مقدس بیان داشت: نظام نوپای جمهوری اسلامی در دوران دفاع مقدس با دستاوردهایی که به دست آورد خود را به خوبی به جهان معرفی کرده و نقش خود را در معادلات جهانی به خوبی بازی کرد.
وی با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس ایران اسلامی از دست اشغالگران آزاد شد، افزود: پس از آزادی کشور از همان لحظه امام خمینی (ره) به فکر آبادانی کشور بود و پس از آن نیز مقام معظم رهبری با نام‌گذاری سال به عناوین مختلف اقتصادی در همین راستا گام برداشت.
نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: پیشرفت‌های روز افزون کشور در سایه توجه به آبادانی کشور صورت گرفته و هر روز قله‌های ترقی و پیشرفت یکی پس از دیگری پیموده می‌شود.
وی با اشاره به پیشرفت‌های روزافزون نیروهای مسلح در بخش های مختلف، تصریح کرد: نیروهای مسلح کشور حق دستیابی به هر نوع سلاحی منهای سلاح هسته‌ای را داشته و همواره در عرصه‌های مختلف پیشرفت‌های قابل قبولی کسب کرده‌اند.
آیت‌الله واعظی گفت: دشمنان نظام از موشک‌های قاره پیمای کشور نمی‌ترسند، بلکه پیشرفت و آبادانی نظام جمهوری اسلامی است که موجب ترس دشمن شده و با توطئه‌های گوناگون از آن جلوگیری می‌کنند.
وی با بیان اینکه در حال حاضر مقام معظم رهبری پرچمدار آبادانی کشور است، گفت: توجه به فرمایشات و بیانات مقام معظم رهبری چراغ راه مناسبی برای ادامه پیشرفت و آبادانی کشور است.
امام جمعه زنجان با اشاره به اعمال محدودیت‌ها و تحریم‌های بی شمار علیه نظام جمهوری اسلامی، این تحریم‌ها را نقشه دشمنان برشمرد و بیان داشت: نظام پس از پیروزی انقلاب اسلامی همواره در آتش محرومیت‌ها و محدویت‌های جهانی بوده اما این تحریم‌ها با اراده قوی مردم هیچ خللی به ادامه آبادانی کشور وارد نکرده است.
وی ادامه داد: آبادانی استان زنجان نیز در سایه توجه مسئولان استان صورت گرفته و امروز شاهد پیشرفت روز افزون استان هستیم.
آیت‌الله واعظی یادآور شد: هشت سال کشته و شهید تقدیم انقلاب کردن کار آسانی نیست نباید عظمت دوران دفاع مقدس فقط با مرور تاریخ، عکس و خاطره گرامی داشته شود، بلکه باید در راستای ساخت ایران و استان تلاش کرد.
وی بر ضرورت توجه مسئولان استان به امر آبادانی و پیشرفت استان تاکید کرد و خاطرنشان کرد: ترس دشمنان از آبادانی کشور است پس تلاش کنیم با آبادانی کشور توطئه‌های دشمنان را خنثی کنیم.
نماینده ولی‌فقیه در استان با تبریک هفته دفاع مقدس به استاندار زنجان به عنوان یکی از فرماندهان دوران دفاع مقدس، افزود: باید از حضور این سردار ارزشمند دوران دفاع مقدس بیشتر بهره‌مند شویم.
وی بر ضرورت توجه به آرمان‌ها و ارزش‌های دوران دفاع مقدس تاکید کرد و گفت: باید از این دوران در راستای انتقال به نسل جوان بیشتر استفاده کرد چرا که نسل جوان تشنه آموختن است و درس‌های انقلاب و دفاع مقدس راهنمای خوبی برای آنان است.
وی با بیان اینکه دنیا همواره با حوادث تلخ و شیرین مواجه است، گفت: معرفی فیروز احمدی به عنوان معاون سیاسی و امنیتی استاندار زنجان از حوادث شیرین و رفتن اباصلت سیاح از مجموعه استانداری حادثه‌ای تلخ برای مجموعه استان است.
انتهای پیام/
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول