اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس حوزه هنری مازندران:

منتخبان تئاتر تیرنگ مازندران معرفی شدند

خبرگزاری فارس: رئیس حوزه هنری استان مازندران گفت: امسال 48 اثر به دبیرخانه جشنواره تئاتر تیرنگ ارسال شد و در بازبینی مرحله اول 21 اثر انتخاب و پس از داوری مجدد در تهران 13 اثر تئاتر صحنه‌ای و خیابانی مورد تایید قرار گرفت.

منتخبان تئاتر تیرنگ مازندران معرفی شدند
به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، عزیزالله محمدپور بعد ازظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه هشتمین جشنواره تئاتر بومی تیرنگ در مهر ماه سال جاری در مازندران برگزار می‌شود، بیان داشت: جشنواره تئاتر تیرنگ که از سوی حوزه هنری با هدف ترویج فرهنگ دینی و بومی در استان برگزار می‌شود نیازمند حمایت مسئولان استانی است.
وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته 45 متن به دبیرخانه جشنواره تئاترتیرنگ ارسال شد که از این تعداد بعد از بازبینی اولیه 13 متن تئاتر انتخاب و پس از بررسی و بازبینی مجدد در تهران شش اثر انتخاب شد.
رئیس حوزه هنری استان مازندران ادامه داد: امسال 48 اثر به دبیرخانه جشنواره تئاتر تیرنگ ارسال شد و در بازبینی مرحله اول 21 اثر انتخاب و پس از داوری مجدد در تهران 13 اثر تئاتر صحنه‌ای و خیابانی مورد تایید قرار گرفت.
محمدپور با بیان اینکه شش اثر تئاتر صحنه‌ای به مرحله پایانی جشنواره راه یافت، تصریح کرد: آثار برگزیده از سوی هیئت داوران شاخص کشوری بازبینی و انتخاب شد که برگزیده‌ها از شهرهای آمل، بهشهر و ساری بودند.
رئیس حوزه هنری استان مازندران رویکرد تئاتر تیرنگ را بومی و مذهبی دانست و اظهار داشت: برای استقبال عموم از هنر تئاتر ضرورت دارد تا هنرمندان سوژه‌هایی که شامل درد و دل‌های برخواسته از آلام مردم جامعه است انتخاب کنند.
این مقام فرهنگی و هنری مازندران با اشاره به اینکه موضوع‌های جشنواره موجب استقبال عموم از هنرهای مختلف می‌شود، افزود: متولیان امر در انتخاب موضوع‌های برگزاری جشنواره‌های فرهنگی هنری و اقبال عمومی رابطه مستقیمی دارند.
محمدپور با بیان اینکه سیاستمداران امور فرهنگی بر اساس ذائقه خود از فرهنگ تعریف متفاوتی دارند، خاطرنشان کرد: با تعویض دولت‌ها هنرمندان سردرگم می‌شوند.
رئیس حوزه هنری مازندران وضعیت سینماهای استان را نسبت به گذشته مطلوب دانست و یادآور شد: سینماهای استان نسبت به سال‌های اخیر با وضعیت مطلوب‌تری در بخش فروش بلیت مواجه است که نشان از انتخاب سوژه از سوی فیلم نامه‌نویسان است.
وی تصریح کرد: تاکنون گروه‌های شاخصی که بتوانند به طور اعم دیوار بین مردم و هنر را در بخش تئاتر بشکنند ایجاد نشده است و در این بخش باید کار شود.
محمدپور تصریح کرد: برگزاری جشنواره‌های هنری هدف برقراری ارتباط بین مردم و هنر است و تاکنون جشنواره‌هایی که در استان برگزار شد تنها صرف هزینه بود و خروجی مطلوب نداشت.
رئیس حوزه هنری استان مازندران اذعان داشت: استفاده از ظرفیت اساتید فن در جشنواره تئاتر تیرنگ ضروری است واین جشنواره بومی و مذهبی در روزهای 20 و21 مهرماه سال جاری در سالن حوزه هنری برگزار می‌شود.
انتهای پیام/ص20 
 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول