اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس حوزه هنری گلستان:

حوزه هنری باید محراب هنر اسلامی باشد

خبرگزاری فارس: رئیس حوزه هنری استان گلستان گفت: حوزه هنری می‎تواند محلی برای رشد و تعالی هنرمندانی متعهد باشد که برای تولید آثاری فاخر، همواره تلاش می‌کنند تا ارزش‌های اعتقادی در جامعه حفظ شود.

حوزه هنری باید محراب هنر اسلامی باشد
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، محسن ربانی صبح امروز در جمع گروه‎های هنری شهرستان گرگان، با اشاره به مشکلات فراروی بخش هنر از سوی فیلمنامه‌نویسان اظهار داشت: چهار عامل در ضعف کار حرفه‌ای دخیل است که می‌توان به مواردی از جمله کارگردانی، متن، بودجه و مجموعه عوامل تولید اشاره کرد که متاسفانه با رصد مشکلات، هنوز به آن درجه نرسیده‎ایم که با کنار هم قرار دادن موارد مذکور، نقائص موجود را برطرف کنیم.
وی تصریح کرد: هر چند طی سال‌های گذشته با تلاش‌هایی که صورت گرفت و برگزاری کارگاه‌های متعدد در زمینه ارائه فیلم‌های کوتاه داستانی پیشرفت‌های خوبی حاصل شد اما برای رسیدن به اهداف مورد نظر نیازمند سعی و تلاش مضاعف است.
رئیس حوزه هنری استان گلستان گفت: ما در این حوزه، خیلی به دنبال افزایش آمار نیستیم بلکه به دنبال فراهم کردن زمینه‌ای مناسب در حوزه فعالیت‌های هنری هستیم.
ربانی افزود: در بخش اعتبارات هزینه‌ای از رشد 30 درصدی نسبت به سال گذشته در بخش اعتبارات تملک ‌دارایی برخوردار بوده‌ایم که موجبات تسریع در روند موجود را فراهم می‌کند.
وی مبلغ تخصیص اعتبارات را در حوزه هنری ناکافی دانست و ادامه داد: این امر به نوپابودن حوزه هنری در استان برمی‌گردد و چون پایه کار ضعیف است نتوانسته در این زمینه رشد خوبی کند.
رئیس حوزه هنری استان گلستان گفت: به طوری که تنها 10 یا 20 درصد افزایش اعتبارات را داشتیم اما در بخش حمایت از هنرمندان گوی سبقت را ربوده و به افزایش 100 درصدی رسیده‌ایم البته در زمینه عمرانی نیز بودجه‌های امسال از رشد خوبی برخوردار بوده‌ است به طوری که 625 میلیون اعتبار در مقایسه با سه سال قبل که این میزان 50 میلیون تومان بوده است رشد شایانی داشته است.
ربانی به دیگر فعالیت‌های ارائه شده پرداخت و اذعان داشت: تجهیز کامل واحد انیمیشن و آماده‌سازی فضای فیزیکی آن، تامین اعتبار و پشتیبانی برای بهسازی سینماهای سطح استان، بهره برداری از سینما بهمن آزادشهر با اعتباری بالغ بر 3 میلیارد و 850 میلیون ریال و کلنگ‌زنی و آغاز عملیات ساختمانی خانه هنر سوره با اعتبار 11 میلیارد ریال از فعالیت‌هایی بوده که نمره خوبی در کارنامه حوزه هنری استان هنری گلستان به ثبت رسیده است.
وی ادامه داد: تمرکز حوزه هنری باید توجه به تربیت هنرمند متعهد باشد البته توجه به این موضوع گرچه همواره وجود داشته ولی اکنون باید بیش از پیش پیگیری شود، ما نباید هدف را گم کنیم.
رئیس حوزه هنری استان گلستان گفت: هدف فرهنگی ما، به کمال رسیدن آحاد جامعه و جامعه ماست و بر طبق آیات قرآن خداوند وضع هیچ قومی را تغییر نمیدهد مگر اینکه آنها خود وضع خود را دگرگون سازند.
ربانی افزود: بیشترین تلاش دشمنان ما، بر روی مسائل فرهنگی و اثرگذاری برای روی نسل جوان است تا انگیزه‌ درست را از نسل جوان ما بگیرند.
وی اضافه کرد: دشمنان نظام در این حرکت فرهنگی توفیقاتی پیدا نخواهند کرد و ما همچنان میتوانیم تبدیل به یک الگوی بارز در سطح دنیا شویم.
انتهای پیام/ل20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول