اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان خبر داد:

راه‌اندازی ایستگاه‌های کتاب در فرودگاه شهید بهشتی اصفهان

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گفت: ایستگاه‌های کتاب در فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی اصفهان راه‌اندازی می‌شود.

راه‌اندازی ایستگاه‌های کتاب در فرودگاه شهید بهشتی اصفهان
غلام‌رضا یاوری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: در راستای دغدغه رهبر معظم انقلاب در ‌ارتباط‌ با ورود کتاب به زندگی مردم تصمیم به ایجاد ایستگاه‌های کتاب در اماکن عمومی گرفتیم.
وی افزود: بنابراین در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان که به ریاست امیر رضا ذاکر اصفهانی استاندار اصفهان برگزار شد، طی توافقاتی مصوب شد در آینده نزدیک ایستگاه کتاب در فرودگاه شهید بهشتی اصفهان ایجاد گردد.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان با بیان اینکه هدف از این طرح پر کردن اوقات فراغت افرادی است که ساعت‌ها در فرودگاه معطل شوند، تاکید کرد: ایجاد ایستگاه کتاب در این مکان سبب استفاده بهینه از ظرفیت فرودگاه در راستای ترویج و رشد فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی می‌شود.
وی موضوع عمده این کتاب‌ها را، ادبیات داستانی، دینی و روان‌شناسی برشمرد و تصریح کرد: این موضوعات با توجه به علاقه‌مندی عموم انتخاب شده‌اند، ولی کتاب‌هایی با موضوعات دیگر نیز در بین این کتاب‌ها وجود دارد.
یاوری افزود: این کتاب‌ها به گونه‌ای انتخاب شده‌اند که متناسب با فرصت کوتاه مسافران باشد و نکاتی را نیز به آنها بیاموزد، بنابراین از همه کتاب‌های همراه و جیبی با موضوعات مختلف برای راه‌اندازی این ایستگاه‌ها استفاده می‌شود.
همچنین گزارش فارس حاکی از این است که در این زمینه مدیرکل فرودگاه‌های استان نیز گفت: ما از این طرح استقبال می‌کنیم و آماده هرگونه همکاری با اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان در این زمینه هستیم.
وی افزود: البته انتخاب منابع ایستگاه‌های کتاب امری تخصصی بوده که بایستی توسط اداره کل کتابخانه‌های اصفهان انجام شود، زیرا این نهاد با خیل گسترده‌ای از جامعه در ارتباط بوده و سلایق و ذائقه‌های فکری مردم را به خوبی می‌شناسد.
علی قاسم‌زاده ایجاد ایستگاه کتاب را کاری ارزشمند دانست و تاکید کرد: اگر بتوانیم با این کار حتی در بخش کوچکی از جامعه نیز فرهنگ کتاب‌خوانی را ایجاد کنیم کاری بزرگ انجام داده‌ایم.
وی در پایان تصریح کرد: انتظار داریم این همکاری در عرصه‌های دیگر مانند عضویت پرسنل اداره کل فرودگاه‌ها در کتابخانه‌های عمومی کشور نیز ادامه یابد.
انتهای پیام/‌ش‌20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول