اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در تبریز؛

کتاب اصول تغذیه مطلوب برای ورزشکاران منتشر شد

خبرگزاری فارس: کتاب اصول تغذیه مطلوب برای ورزشکاران به قلم یونس قوام لاله و زینب محبوبی و با همکاری سازمان ورزش، توسط سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز منتشر شد.

کتاب اصول تغذیه مطلوب برای ورزشکاران منتشر شد
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، این کتاب مشتمل بر پنج فصل از اصول تغذیه ورزشکاران قبل، بعد و از هر مسابقه به قلم ساده و روان برای استفاده ورزشکاران در حوزه قهرمانی و آماتور منتشر شد.
یونس قوام‌لاله ضمن تشکر از مساعدت شخص شهردار تبریزدر این خصوص گفت: امروزه ورزشکاران بیشتر از گذشته نیازمند اطلاعات تغذیه‌ای دقیق در مورد ورزش هستند و تغذیه مطلوب بخش جدایی ناپذیر یک فرد در زمان حداکثر فعالیت است و رژیم غذایی ناکافی و فاقد سوخت بدن می‌تواند توانایی بالقوه یک قهرمان ورزشی را برای حداکثر فعالیت بدنی محدود سازد.
وی که علاوه بر تحصیلات آکادمیک دارای تجربه در باشگاه‌های حرفه‌ای نیز است، تاکید کرد: نیازهای تغذیه‌ای هر فرد می‌تواند بسته به میزان مصرف انرژی، متابولیسم و وضعیت سلامتی وی باشد به همین دلیل کتاب اصول تغذیه مطلوب برای ورزشکاران دستورالعمل‌های عمومی برای کمک به مطلوب سازی تغذیه قهرمانان ورزشی و ورزشکاران را ارائه می‌دهد.
کتاب اصول تغذیه مطلوب برای ورزشکاران با موضوعات متفاوت از جمله نیازهای تغذیه‌ای ورزشکاران و کربوهیدرات‌ها به عنوان مهم‌ترین سوخت برای ورزشکاران نقش پروتئین به عنوان یک بازیگر مواد غذایی و چربی‌های موجود در مواد غذایی، ویتامین‌ها و مواد معدنی مایعات و تامین آب بدن تنظیم شده است و علاقمتدان می‌توانند این کتاب را با مراجعه به سازمان ورزش شهرداری تبریز دریافت کنند.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول