اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری خبر داد

تخفیف مراکز گردشگری در کشور / نصب تابلوهای راهنمای چینی

خبرگزاری فارس: معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری گفت: به مناسبت هفته گردشگری که از فردا آغاز می شود مراکز گردشگری سراسر کشور به بازدید کنندگان تخفیف می دهند.

تخفیف مراکز گردشگری در کشور / نصب تابلوهای راهنمای چینی
به گزارش خبرنگار جامعه فارس حامد دهقانان صبح امروز در نشست خبری که به مناسبت آغاز هفته گردشگری برگزار شد، گفت: به تمام مدیران استانی در سراسر کشور اعلام کرده ایم که برای مراکز گردشگری تخفیف‌های ویژه‌ای لحاظ کنند و در صورت امکان خدمات برخی واحد‌ها را رایگان در اختیار مردم قرار دهند.

وی در ادامه در خصوص برنامه‌های هفته گردشگری گفت: محور برنامه‌ها تاکید بر فرهنگ‌های بومی، قومی و محلی کشور است که بر پایی هفته‌های فرهنگی استان‌ها در 3 مجموعه کاخ گلستان، سعد آباد و ارگ آزادی در راستای شعار جهانی امسال که از سوی UNWTO اعلام شده است یعنی "گردشگری؛ پیوند دهنده فرهنگ‌ها" اجرا شده است.

--------------------------------------------
برپایی جشنواره ملی اقوام ایران زمین
--------------------------------------------

معاون گردشگری کشور با بیان اینکه برجسته سازی توانمندی‌های استان‌ها در صنعت گردشگری برای این هفته مورد توجه قرار گرفته است، گفت: به همین دلیل افتتاحیه هفته گردشگری را در شهرستان گرگان در استان گلستان تحت عنوان "جشنواره ملی اقوام ایران زمین" برگزار خواهیم کرد.

دهقانان ادامه داد: در مراسم افتتاحیه این جشنواره که فردا برگزار می‌شود 50 سفیر دیپلمات و مقامات کشوری و لشکری حضور دارند.

وی از دیگر برنامه‌های هفته گردشگری را برپایی همایش بین المللی مدیریت گردشگری و توسعه پایدار 6 و 7 مهر در استان فارس، همایش هتل‌داری نوین 10 مهر در تهران عنوان کرد.

---------------------------------------------------------
مدرسه پاییزی گردشگری با حضور 1000 دانش‌آموز
---------------------------------------------------------

معاون گردشگری کشور از اجرای طرح مدرسه پاییزی گردشگری خبر داد و گفت: به مدت 2 هفته از 5 تا 19 مهر برای هزار نفر دانش آموز دوره‌های مختلف گردشگری در 15 عنوان درسی به صورت رایگان برگزار می‌شود.

دهقانان به برپایی جشن گردشگری در مجموعه فرهنگی تاریخی کاخ گلستان اشاره کرد و گفت: این جشن 5 تا 12 مهر برپا می‌شود.

به گفته وی طی این هفته از گردشگران خارجی در مبادی ورودی به کشور استقبال می‌شود و 12 مهر ما نیز اختتامیه هفته گردشگری در قالب یک نشست مشترک با خانواده بزرگ گردشگری برگزار خواهد شد که در این مراسم از فعالان و منتخبان این صنعت قدردانی می‌شود.

دهقانان در ادامه گفت: 10 مهر ماه نیز نمایشگاه موزه‌ها و گردشگری پیوند میان فرهنگ‌ها در موزه ملی برگزار می‌شود.

---------------------------------------------
باز هم زنگ گردشگری به صدا در می‌آید
---------------------------------------------

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی یکی دیگر از برنامه‌های این هفته را به صدا در آوردن زنگ گردشگری در مدارس کشور اعلام کرد.

به گفته وی نخستین نمایشگاه ملی صنعت گردشگری ایران نیز نیمه اول اسفند ماه برگزار می‌شود که برای نخستین بار است تمام دست اندرکاران و متولیان صنعت گردشگری دور هم جمع می‌شوند.

دهقانان افزود: این نمایشگاه گام نخست است و قرار است در گام بعدی نمایشگاه بین المللی گردشگری را برگزار کنیم.

---------------------------------------------------------
نصب تابلوهای راهنمای چینی در مراکز گردشگری
---------------------------------------------------------

وی درباره طرح ورود گردشگران چینی به ایران و تدابیری که برای آنها اندیشیده شده است نیز گفت: تابلوهای راهنمایی به زبان چینی در مراکز گردشگری نصب می‌شود.

معاون گردشگری کشور درباره اکو توریسم نیز گفت: پیش نویس سند اکو توریسم تدوین شده و به محض اخذ نظرات پیشنهادی سایر وزارتخانه‌ها سریعا آن را جمع بندی خواهیم کرد.

------------------------------------------------------
پیگیری ثبت میراث طبیعی در معاونت گردشگری
-------------------------------------------------------

معاون گردشگری کشور گفت: پیشنهادی را به رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ارائه کرده‌ایم که ثبت میراث طبیعی توسط معاونت گردشگری پیگیری شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه اکوتوریسم در چارت سازمانی معاونت گردشگری دیده خواهد شد، افزود: با این اقدام روند ثبت میراث طبیعی سرعت خواهد گرفت.

دهقانان درباره حضورش در اجلاس اورآسیا نیز گفت: این اجلاس امسال 22 تا 24 سپتامبر در شی‌آن چین برگزار شد و 750 نماینده از کشورهای مختلف جهان در آن حضور داشتند و امسال برای نخستین بار بود که ایران سخنران اصلی این اجلاس در بخش توریسم حضور داشت.

وی از جمله مسائل مطرح شده در اجلاس را از سوی ایران را تبیین نقش جاده ابریشم در میان کشورهای اورآسیا عنوان کرد و گفت: این مسیر نه تنها یک مسیر مهم تجاری بوده بلکه مسیر تاریخی گردشگری، محسوب می‌شده است و ایران نقش قلب این مسیر تبادلات فرهنگی را داشته است.

دهقانان گفت: در این اجلاس پیشنهاد دادیم جاده ابریشم نقش محوری برای گسترش صلح در بین کشورها داشته باشد.

وی از دیگر دستاوردهای سفر به چین را هماهنگی برای برپایی نشست آژانس‌های منتخب ایران با آژانس‌های گردشگری چین طی یک ماه آینده به منظور توسعه بخش خصوصی در گردشگری عنوان کرد.

-----------
در حاشیه
-----------

امروز در حاشیه برپایی نشست هفته گردشگری جمعی از کارکنان کانون اتومبیلرانی و جهانگردی نیز پشت در اتاق جلسه حضور یافتند و نسبت به حکم اخراج صریحشان اعتراض کردند که دهقانان نیز از صدور حکم اخراج اظهار بی اطلاعی کرد.

این در حالی است که حکم اخراج حدود 20 نفر از کارکنان کانون اتومبیلرانی توسط معاون اداری مالی کانون صادر شده است.
انتهای پیام/
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول