اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  محیط زیست و گردشگری

تبرّکی به امامزادگان/ 27

بقعه امامزاده اسماعیل (ع)؛ فرصتی برای زیارت و گردشگری

خبرگزاری فارس: بقعه متبرکه امامزاده اسماعیل (ع) در ضلع غربی روستای خوش آب و هوای برگ جهان، در 25 کیلومتری لواسان پس از روستای افجه واقع شده است و فضای این امامزاده به دلیل وجود باغات پیرامون آن علاوه بر فضای معنوی و زیارتی از محیط گردشگری نیز برخوردار است.

بقعه امامزاده اسماعیل (ع)؛ فرصتی برای زیارت و گردشگری
 به گزارش خبرگزاری فارس بقعه متبرکه امامزاده اسماعیل (ع) که از نوادگان امام موسی کاظم (ع) است، در شمال رودخانه و در ضلع غربی روستای خوش آب و هوای برگ جهان، در 25 کیلومتری لواسان پس از روستای افجه واقع شده است.

همچنین بقعه متبرکه امامزاده اسماعیل (ع) از موقعیت کوهستانی سرسبز و بسیار زیبا برخوردار است که البته بنای قبلی بقعه با قدمت حدود 700 سال از جنس سنگ و ساروج نشان از یکی از میراث‌های با ارزش گذشته دارد که اکنون جای خود را به بنایی با پلان مربع شکل و گنبدی مخروطی با پوشش شیروانی داده است.
 
بنای بقعه امامزاده اسماعیل(ع) حدود 50 متر مربع مساحت دارد ضمن اینکه بنای بقعه در سال‌های اخیر بازسازی شده است.

در فصول بهار و تابستان زائرین بسیاری به بقعه مبارکه امامزاده اسماعیل مشرف می‌شوند همچنین این بقعه با توجه به وجود باغات پیرامون آن علاوه بر فضای معنوی و زیارتی از محیط گردشگری نیز برخوردار است.

بقعه مبارکه امامزاده اسماعیل(ع) که قدمت اولیه آن به قرن ششم و هفتم هجری باز می‌گردد، در فهرست آثار تاریخی فرهنگی سازمان میراث فرهنگی به ثبت رسیده است.
انتهای‌پیام/
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول