اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس:

وظیفه آموزش و پرورش بارور ساختن استعدادها باشد

خبرگزاری فارس: نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس گفت: وظیفه آموزش و پرورش کشف استعدادها و بارور ساختن آنها است.

وظیفه آموزش و پرورش بارور ساختن استعدادها باشد
سیدمحمدکاظم حجازی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به نام‌گذاری امسال به عنوان سال جهاد اقتصادی توسط مقام معظم رهبری اظهار کرد: ما باید به دنبال آثار این نام‌گذاری در تمام جامعه و بالاخص در حیطه مهم آموزش و پرورش باشیم.
وی گفت: در سال جهاد اقتصادی باید به دنبال یک برنامه اقتصادی دانش‌مدار و علم‌محور باشیم که البته بستر آن باید در حیطه آموزش و پرورش شکل بگیرد.
حجازی در ادامه ابراز کرد: ملاک موفقیت دانش‌آموزان در طی مراحل مختلف تحصیلی را نباید بر اساس رشته و دانشگاهی که افراد در آن قبول شده‌اند قضاوت کرد چرا که این یک قضاوت ناعادلانه و غیر‌علمی است.
وی تصریح کرد: به طور قطع مبنای موفقیت یک فرد را باید در انطباق رشته تحصیلی او با نیازهای جامعه جست‌و‌جو کرد چرا که این مهم ما را در دستیابی به اهداف پیش رو کمک خواهد کرد.
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی افزود: باید به این موضوع توجه داشته باشیم که چطور می‌توانیم به عنوان فرزندان و آینده‌سازان این نظام در پیشرفت جامعه مؤثر باشیم و ایفای نقش کنیم.
وی گفت: آنچه که امروز آموزش و پرورش باید به سمت آن حرکت کند و در پی عینیت بخشیدن به آن باشد، تلاش در عرصه‌های مختلف اجتماعی، علمی، فرهنگی و دینی و کشف استعدادها در این زمینه‌های مختلف و نیز بارور ساختن آنها با رویکرد کارآفرینی پایه‌ای در جامعه است که کمتر به آن توجه شده است.
حجازی با اشاره به اهمیت آموزش و پرورش و جایگاه آن در تعلیم و تربیت افراد جامعه گفت: آموزش و پرورش به عنوان یک نهاد بزرگ و مؤثر در ساحت نظام باید مورد توجه واقع گیرد.
وی اظهار کرد: جامعه‌ای پویا است که هم از لحاظ اقتصادی و هم نسبت به سایر مسائل مختلف جامعه بتواند بستری را برای سرمایه‌های خود که این دانش‌آموزان هستند، مهیا سازد.
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: ما باید بتوانیم مسیر راه را برای این افراد که در آینده جامعه به ایفای نقش خواهند پرداخت به طریقی تبیین کنیم که با علاقه در کلاس درس حاضر شوند و کلاس را محلی مقدس بشناسند و لحظه به لحظه ساعات مدرسه را قدر بدانند.
وی تصریح کرد: امروز این امر با تقویت کارآفرینی در ذهن دانش‌آموزان، عامل دستیابی به کارآفرینان نخبه در سطح آموزش عالی خواهد بود.
حجازی در پایان سخنانش با به کارگیری شیوه‌های نوین در پیشرفت آموزشی و تربیتی دانش‌آموزان را امری بسیار مهم  دانست و اظهار کرد: تربیت اهل تفکر و تهذیب، تأمین و توجه به امر ورزش نیز از شاخص‌های اصلی تحول بنیادین در آموزش و پرورش است که باید مورد توجه قرار گیرد.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول