اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل:

رشد 3.5 درصدی اعتبارات ملی آموزش و پرورش اردبیل

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: در بحث اعتبارات ملی آموزش و پرورش 7.5 میلیارد تومان سال گذشته به 10.5 میلیارد افزایش یافته که رشد 3.5 درصدی را شاهد هستیم.

رشد 3.5 درصدی اعتبارات ملی آموزش و پرورش اردبیل
احمد محمودزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل در مورد ساماندهی منابع عمرانی و فضاهای آموزشی اظهار داشت: در این زمینه در سال‌های گذشته در رتبه 31 کشوری بودیم و در بحث اعتبارات استانی نیز رتبه بهتر از 26 را نداشتیم.
محمود‌زاده ادامه داد: امسال با پیگیری‌های انجام شده اعتبارات ملی ما از 4.5 میلیارد تومان به 17 میلیارد تومان افزایش یافته است.
وی ادامه داد: با 1.5 میلیارد تومان کمک وزیر برای هوشمند سازی مدارس مجموع اعتبارات ملی ما امسال بالغ بر 18.5 میلیارد تومان است که 80 درصد نسبت به سال‌های گذشته رشد را شاهد هستیم.
این مسئول از هوشمند سازی 300 مدرسه و اتصال 700 مدرسه به اینترانت ملی خبر داد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل در خصوص ساماندهی منابع انسانی و عمرانی اعلام کرد و بیان داشت: در این زمینه از بین 22 هزار معلم اقدام به جابجایی یک هزار و 600 معلم کردیم تا با سیاست بومی‌سازی تلاش کنیم معلمان در کنار خانواده‌های خود بتوانند بدون دغدغه تدریس را انجام دهند.
این مسئول بیان داشت: با جذب 550 نفر از آموزشیاران نهضت، نیروهای خرید خدمت و حق‌التدریس به بدنه آموزش و پرورش  استان اردبیل سعی کردیم کمبود نیروی انسانی خود را به ویژه نیروهای تخصصی را برطرف کنیم.
محمودزاده در مورد تدریس تخصصی نیروی انسانی در آموزش و پرورش گفت: در سال تحصیلی جدید 96 درصد نیروهای ما در داخل کلاس‌ها در مقطع راهنمایی و متوسطه در رشته‌های تخصصی تدریس می‌کنند و در مقطع ابتدایی نیز این رقم 92 درصد است که چند درصد باقیمانده نیز اغلب در رشته‌های نیمه مرتبط تدریس می‌کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل به گله‌مندی فرزندان شهدا در تدریس غیر‌تخصصی در سال‌های گذشته اشاره کرد و افزود: در این زمینه امسال با ساماندهی مناسب تلاش‌ می‌کنیم تا معلمان جذب شده در سال‌های گذشته اغلب در رشته‌های تخصصی خود ورود پیدا کرده و تدریس کنند.
وی بیان داشت: در بحث ساماندهی منابع مالی نیز بحث صرفه‌جویی را به عنوان یک اصل مورد توجه قرار داده به طوری که اعتبارات هزینه جاری ما نیم درصد از سقف دانش‌آموزان ما در استان بیشتر است.
این مسئول ضرورت همراهی اولیای دانش‌آموزان و خانواده‌ها را در ارتقا و افزایش توانمندی‌ دانش‌آموزان در کلاس‌های درس یادآور شد و افزود: امیدواریم مهر امسال همه دست به دست هم دهیم تا برخی غفلت‌های آسیب‌آفرین گذشته را در حوزه تربیتی و فرهنگی تقلیل دهیم.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول