اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست دانشگاه مازندران:

استادان بسیجی دانشگاه‌ها به رسالت فرهنگیشان عمل کنند

خبرگزاری فارس: سرپرست دانشگاه مازندران گفت: استادان بسیجی دانشگاه‌ها به رسالت فرهنگیشان عمل کنند.

استادان بسیجی دانشگاه‌ها به رسالت فرهنگیشان عمل کنند
به گزارش خبرگزاری فارس از بابلسر، دومین نشست بسیج اساتید دانشگاه مازندران به مناسبت هفته دفاع مقدس با حضور احمد احمدپور سرپرست این دانشگاه، حجت‌الاسلام حسینی نماینده ولی فقیه در دانشگاه مازنداران، نورزاد نبوی رئیس سازمان بسیج اساتید استان مازندران و جمعی از اساتید بسیجی بزرگ‌ترین دانشگاه دولتی استان پیش از ظهر امروز در سازمان مرکزی این دانشگاه واقع در شهرستان بابلسر برگزار شد.
سرپرست دانشگاه مازندران در این نشست گفت: دوران هشت سال دفاع مشروع امت سلحشور ایران در حفظ و اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی و حراست از مرزهای عزت و شرف این مرز و بوم، به مثابه یکی از حساس‌ترین و بارزترین برهه‌های حیات راستین این ملت، همچون نگینی تابناک، بر تارک تاریخ حماسه و ایثار و پایداری آزادگان جهان می‌درخشد.
احمدپور با بیان اینکه دفاع امت اسلامی ایران در برابر تجاوز همه جانبه دشمنان اسلام در تاریخ افتخارآفرینی مبارزات حق‌طلبانه، یک ملت سترگ، فروزان خواهد بود، افزود: پایداری ایران اسلامی که برخاسته از روح وحدت و ایمان بود، در سایه هدایت‌های رهبر انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی(ره) شکل گرفت و باعث احیای یک مکتب سازنده و نهضت‌های آرمان‌گرا و ایدئولوژی جهانگیر شد.
وی خاطرنشان کرد: استادان متعهد و مخلص دانشگاه مسئولیت سنگینی در قبال نهادینه کردن برنامه‌های بسیج برعهده دارند. 
 
* بسیج اساتید رسالت فرهنگی هم دارد
سرپرست دانشگاه مازندران ادامه داد: در شرایط کنونی دشمن از طریق جنگ نرم و با رویکرد تهاجم فرهنگی جبهه جدیدی را به روی جامعه بویژه جوانان ما گشوده است.
وی با اشاره به جایگاه رفیع بسیج در روشنگری و بصیرت‌بخشی در جامعه گفت: امروز معرفی این تشکل خودجوش و تعمیق اهداف و اندیشه‌های آن در میان دانشگاهیان از ضروریات است.
وی خاطرنشان کرد: هدف فعلی دشمن در کشورهایی مثل ایران رسوخ کردن به افکار جوانان و جنگ نرم و هدف قراردادن دانشگاه‌هاست و به همین دلیل امام راحل(ره) دانشگاه را مبداء همه تحولات نامیدند اعم از تحولات دینی، علمی، فرهنگی، اقتصادی و... که پرچمدار این مبداء اساتید و دانشجویان هستند و بسیج اساتید علاوه بر فعالیت پژوهشی، آموزشی و دانشگاهی، کار فرهنگی را نیز بر دوش دارد.
 
* فرهنگ دفاع مقدس را در هیچ نظامی نمی‌توان پیدا کرد
به گزارش فارس، در ادامه  این نشست نیز حجت الاسلام و المسلمین محمد حسینی مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه مازندران با گرامیداشت هفته دفاع مقدس ابراز داشت: اصل حکومت بر قرآن و ولایت فقیه است و این موضوع در تبیین باید لحاظ شود و یقین بدانید که این فرهنگ را در هیچ ارتش و هیچ نظامی نمی‌توان پیدا کرد.
حسینی افزود: یکی از عوامل بسیار مقدس در انقلاب اسلامی که هیچ جای غفلتی در آن نیست و حتی در آثار به جای مانده از ایثارگران و شهدای گرانقدر نیز وجود دارد بحث ولایت ائمه و ولایت فقیه است. 
 
* بسیج اساتید با ماموریت‌های گسترده
رئیس سازمان بسیج اساتید استان مازندران نیز در سخنانی گفت: بسیج اساتید دارای رسالت فرهنگی، تحقیقاتی و پژوهشی، سیاسی و اجتماعی است و زمانی مشروعیت و مقبولیت می‌یابد که در کنار ولایت باشند.
نورزاد نبوی ادامه داد: امیدواریم امسال که با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری به نام جهاد اقتصادی مزین شده است، با تلاش و پشتکار بیشتر همراه با جهاد علمی، بتوانیم راه شهدا را ادامه دهیم.
نبوی در پایان سخنان خود اذعان داشت: کاری که امروز بسیج اساتید دارد علاوه بر ورود در حوزه‌های علمی، پژوهشی، عرصه اجتماعی، سازندگی و فرهنگی، اسلامی کردن دانشگاه‌هاست.
به گزارش فارس، در پایان این نشست لوح تقدیری با امضای سردار شاهچراغی فرمانده لشکر 25 کربلای استان مازندران توسط نماینده ایشان به احمدپور به پاس زحماتشان در برگزاری اردوی زیارتی کاروان راهیان نور اساتید اهدا شد.
انتهای پیام/ن20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول