اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه مشهد خواستار شد:

دهه کرامت در کنار دهه حزن و اندوه عاشورا گسترش داده شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه مشهد گفت: بسیار با ارزش است که در کنار دهه کرامت به مناسبت میلاد امام رضا(ع) که امروزه یک ارزش برای ما ایرانیان محسوب می‌شود دهه محرم به عنوان حزن و اندوه خوانده شود و گسترش داده شود.

دهه کرامت در کنار دهه حزن و اندوه عاشورا گسترش داده شود
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در مراسم دیدار با اعضای جشنواره امام رضا(ع) که به مناسبت دهه کرامت برگزار شد، با بیان این مطلب اظهار داشت: امسال با یک فضای گسترده‌تری درانعقاد و برگزاری جشنواره امام رضا مقابل شده ایم به طوری که باید به عنوان یک حرکت عظیم فرهنگی این جشنواره مدنظر واقع شود.
خطیب جمعه مشهد افزود: اندیشمندان و بزرگان فعالیت‌های زیادی انجام داده‌اند تا موضوعات اخلاقی و همزیستی اجتماعی امام رضا (ع) را مورد بررسی و تحقیق قرار داده و از اصول آن حضرت به‌عنوان فرهنگ رضوی درس بگیرند اما تمام شناخت از فرهنگ رضوی این نیست چرا که این مهم نیاز به معرفی در قالب‌هایی گوناگونی را دارا است.
وی با اشاره به اینکه فرهنگ رضوی را باید از زندگی و دل مشغولی‌های حضرت رضا (ع) استخراج کرد، بیان کرد: توسعه‌های معاشرتی و سفارش‌هایی که به جریان‌های وادی در همه فرمایشات معصومین است کاملا واضح است که فرهنگ رضوی تنها فرهنگ رضوی نیست بلکه فرهنگ علوی است و برگرفته از اجداد آن امام همام است و این برای ما شیعیان یک افتخار محسوب می‌شود.
علم‌الهدی با تاکید بر مسئله جریان انحرافی گفت: بحث جریان‌های نوظهور و انحرافی در زمان امامت حضرت امام رضا (ع) هم وجود داشت به طوری که یک انگیزه‌ای که از روز اول برای غصب ولایت این عناصر و جریان‌ها داشتن مقام تحقق بخشی ایده‌های شیطانی بر سر شیعیان بود که منشا آن مامون بود.
عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: مامون ایده‌ای برای از بین بردن حکومت علوی داشت به طوری که عقیده پلید ولائییکش این بود که اهل بیت باید خورد شود و نکته دوم جبهه امامت حل شود واسمی از آن به یاد نماند زیرا مامون قصد نسسل کشی شیعیان را داشت و می‌خواست اندیشه‌های غیر اسلامی را جایگزین اندیشه اسلامی کند.
امام جمعه مشهد خاطرنشان کرد: در دولت نهم و دهم وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی دو حرکت عظیم فرهنگی را انجام دادند که یکی از آنها مسئله ترویج قرآن بود و دیگری ایجاد معاونت قرآنی بود که بعد از ان واقعه یک تحول عظیم در کشور روی داد به عنوان مثال مسئله قرائت قرآن در مدارس امروزه به عنوان یک جریان ارزشی مطرح است.
 
*ویژه نامه خاتون سخیف‌ترین عملکردی بود که در پرونده دولت ثبت شد
وی تصریح کرد : بعضی‌ها در دولت این‌گونه تلاش می کنند برای گسترش دین مبین اسلام و رواج آن اما بعضی آقایان تصمیم بر انتشار ویژه‌نامه‌ای می‌کنند که از سر تا ته پیاز آن توهین و کفر گویی به ارزش های مقدس این نظام است بلکه این اقدام سخیف برای همیشه در پرونده دولت ثبت شد.
علم‌الهدی تاکید کرد: کسانی که این مطالب را در این نشریه به چاپ رساندند مانند کسانی بودند که در دولت قبلی به قول خودشان آمده بودند تا اصلاحات کنند ولی بدانند که در این نظام جایی ندارند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول