اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل ارشاد آذربایجان‌شرقی:

دهه کرامت زمینه اشاعه فرهنگ رضوی می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، از دهه کرامت به عنوان بهترین زمینه برای ترویج فرهنگ رضوی و اجرای برنامه‌های محتوایی یاد کرد و گفت: دهه کرامت زمینه خوبی برای اشاعه فرهنگ منور رضوی خواهد شد.

دهه کرامت زمینه اشاعه فرهنگ رضوی می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، علی داننده با بیان اینکه، ولایت و امامت از ارکان اعتقادی جامعه ماست، افزود: باید از این زمینه به وجود آمده، با اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی مناسب بهره ببریم.
رئیس شورای هماهنگی جشن‌های رضوی استان، از نهادهای عضو خواست، با اجرای برنامه‌های مرتبط با این ایام مبارک و فرخنده، برای حضور و مشارکت مردم زمینه ایجاد کنند.
در ادامه محمد هادی‌نیا، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان و دبیر شورا، به تشریح اهداف و نحوه تشکیل این شورا پرداخت.
وی گفت: بر اساس مصوبه شورای سیاست‌گذاری جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع)، مسئولیت و هماهنگی اجرای جشن‌های رضوی و مردمی به ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور محول شده و در استان نیز پیگیری تحقق مصوبات شورای مرکزی با محورت اداره کل ارشاد اسلامی، به عهده دبیرخانه هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان است.
وی به بیان انتظار این شورا از دستگاه‌های عضو پرداخت و افزود: طبق مصوبه جلسه کشوری این شورا، دستگاه‌های عضو باید از کلیه ظرفیت‌ها و استعدادهای موجود برای عمق‌بخشی به برنامه‌های جشن و تبدیل دهه کرامت به فرصتی بسیار ارزشمند برای تبیین فرهنگ رضوی استفاده کرده و از برنامه‌های خودجوش و مردمی حمایت به عمل آورند.
هادی‌نیا اضافه کرد: همه ما برای بهره‌مندی از کرامات و عنایات ائمه اطهار و امام رئوف، وظیفه داریم که زیبایی و غنای آموزه‌های دینی و سیره اهل بیت و عصمت و طهارت را در قالب اجرای برنامه‌های مناسب نشان داده و این دهه پر برکت را به فرهنگ عمومی تبدیل کنیم.
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان، ابلاغ دستگاه‌ها به مراکز زیرپوشش برای اجرای برنامه، اختصاص اعتبار مشخص به این موضوع در ردیف بودجه‌ها، توجه لازم به گسترش نشاط معنوی مناسب با فرهنگ دینی و ملی در جامعه، اطلاع‌رسانی شایسته، اهدای هدایا به پرسنل و خانواده‌های ایشان، انتشار اقلام تبلیغی و ارسال اخبار و گزارش برنامه‌ها را از انتظارات عمومی شورا از دستگاه‌های عضو برشمرد.
وی ابراز امیدواری کرد با تعامل و همکاری دستگاه‌ها از حرکت‌ها و برنامه‌های مردمی نشاط معنوی مناسب با فرهنگ دینی و ملی در جامعه و مراکز زیرپوشش، این فرهنگ‌سازی به شکل زیبا اتفاق افتد.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول