اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار مشهد خبر داد:

بهره‌برداری از پارک موضوعی زیارت در دهه کرامت

خبرگزاری فارس: شهردار مشهد از بهره‌برداری پارک موضوعی زیارت همزمان با دهه کرامت خبر داد.

بهره‌برداری از پارک موضوعی زیارت در دهه کرامت
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سید محمد پژمان صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: همچنین بهره‌برداری از پارک موضوعی دفاع مقدس نیز در بهشت‌رضای مشهد از دیگر برنامه‌های شهرداری مشهد در دهه کرامت است.
شهردار مشهد در ادامه به ایجاد پارک مفاخر در مشهد اشاره کرد و گفت: یکی دیگر از پارک‌های موضوعی مشهد پارک مفاخر است که در این پارک به منظور آشنایی، سردیس‌هایی از مفاخر در این پارک نصب می‌شود که با توجه به طراحی و ایجاد این سردیس‌ها، روند اجرای پارک موضوعی مفاخر با مشکل روبه‌رو شده که این امر زمان بهره‌برداری ازاین پارک را طولانی‌تر می‌کند.
وی همچنین به نقش شهرداری‌ها در حوزه فرهنگ‌سازی شهروندی اشاره کرد و گفت: فرهنگ‌سازی یکی از خواسته‌های مقام معظم رهبری از شهرداری در تحقق این امر است که در این راستا شهرداری مشهد در نظر دارد جشنواره ملی محصولات فرهنگی شهرداری‌ها برگزار کند.
شهردار مشهد ادامه داد: در حال حاضر در شهرداری‌های کشور اقدامات در حوزه فرهنگی صورت گرفته که بر این اساس برگزاری جشنواره ملی محصولات فرهنگی می‌تواند نقش بسزایی در آشنایی شهرداری سایر شهرها در اقدامات فرهنگی صورت گرفته داشته باشد.
سید محمد پژمان جلوگیری از موازی کاری در حوزه تولیدات محصولات فرهنگی سایر شهرها را از دیگر اقدام برگزاری این جشنواره عنوان کرد.

* عقب‌ماندگی تحقق آلبوم بودجه شهرداری در 6 ماه نخست
شهردار مشهد در پاسخ به سوالی در ارتباط با میزان تحقق درآمد شهرداری مشهد در حوزه درآمدها و آلبوم بودجه‌ای شهرداری مشهد گفت: با توجه به این که در حال حاضر شش ماه از سال جاری گذشته است ، در حدود 50 درصد درامدهای آلبوم بودجه‌ای شهرداری مشهد تاکنون باید تحقق یابد.
وی ادامه داد: در این راستا و با توجه به تحقق 35درصدی تامین بودجه‌ای آلبوم 90شهرداری مشهد، می‌توان گفت در این حوزه در حدود 15 درصد اکنون عقب‌ماندگی وجود دارد که تا پایان سال امیدواریم این امر به صورت کامل محقق شود.
شهردار مشهد با اشاره به اقدامت شهرداری مشهد در حوزه مشارکت‌های اقتصادی اظهار داشت: در این حوزه به دنبال تفاهمنامه با سرمایه‌گذاران هستیم که تاکنون شهرداری مشهد اقدامات و گفت‌وگوهایی در راستای اجرایی کردن قراردادهای مشارکتی به امضا رسیده با طرف‌های قرارداد داشته است.

* بهره‌برداری از پل معلق میدان امام حسین تا پایان سال قطعی است
پژمان همچنین در پاسخ به سؤالی در ارتباط با اولویت‌های کاری شهرداری برای اجرای طرح‌های عمرانی و شهری اظهار داشت: در این راستا اولویت‌های عمرانی شهرداری مشهد در  سال 90 مشخص و پیش‌بینی‌های لازم برای تامین اعتبارات و بودجه‌های مورد نظر برای این پروژه‌ها نیز صورت گرفته است.
شهردار مشهد بهره‌برداری از پل معلق میدان امام حسین ، بهره‌برداری از پروژه میدان امام علی (ع) و میدان شهید عباسپور و نیز بهره‌برداری از دور برگردان‌های این دو میدان از جمله پروژه‌های شهرداری مشهد است که تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

* 8 برابر هزینه احداث پل در میدان بار نوغان تملک صورت گرفت
سید محمد پژمان همچنین در ارتباط با گلایه یکی از خبرنگاران در رابطه با وضعیت آشفته میدان‌بار نوغان و مشکلات مردم و منطقه برای این موضوع گفت: در حاشیه میدان بار نوغان به منظور احداث پل تاکنون هزینه بسیاری برای تملک واحدهای تجاری این محدود صورت گرفت.
شهردار مشهد ادامه داد: این تملک‌های واحدهای تجاری این محدوده بود که هشت برابر هزینه احداث پل در منطقه شهرداری مشهد هزینه تملک کرد.
وی همچنین از احداث یک میدان بار جدید در مشهد خبر داد و گفت: با توجه به توافق‌های صورت گرفته میدان بار جدیدی که از کیفیت مناسب برخوردار باشد در مشهد ایجاد می‌شود.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول