اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان بوشهر خبر داد:

آمادگی راهور برای امنیت عبور و مرور دانش‌آموزان بوشهری

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان بوشهرگفت: امنیت عبور و مرور و حمل و نقل دانش آموزان از مهم‌ترین اولویت‌های کاری پلیس راهنمایی و رانندگی محسوب می‌شود.

آمادگی راهور برای امنیت عبور و مرور دانش‌آموزان بوشهری
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، فتح الله بحرینی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پلیس راهنمایی و رانندگی این استان آمادگی خود را در ارتباط با امنیت عبور و مرور و حمل و نقل دانش آموزان در زمان بازگشایی مدارس اعلام می‌دارد.
وی افزود: اولیاء دانش آموزان، مدیران مدارس و مسئولان آموزش و پرورش می‌توانند به کمک پلیس در ارتباط با آموزش عبور و مرور ، استفاده صحیح از وسائل نقلیه و سرویس مدارس به منظور جلوگیری از تصادفات و کاهش ضایعات ناشی از آن را در کنار سایر عناوین درسی به دانش آموزان سطوح مختلف تحصیلی در دستور کار خود قرار دهند.
وی تصریح کرد: نخستین و بهترین معلم در راستای مسائل ترافیکی والدین دانش آموزان هستند در واقع هر فرزندی در ابتدا با والدین خویش خارج از خانه رفت و آمد می‌کند بنابراین آنها می‌توانند بهترین سرمشق آنان در این زمینه باشند.
این مقام انتظامی اظهار داشت: کودکان کم تجربه، بازیگوش و عجول هستند و از خطرات وسایل نقلیه آگاه نیستند بنابراین امنیت عبور و مرور دانش آموزان از اولویت برنامه پلیس راهنمایی و رانندگی در زمان بازگشایی مدارس بشمار می‌آید.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی از استقرار مأموران راهنمایی و رانندگی در جلو مدارس خبر داد و افزود: در سال تحصیلی 90-89 در شهرهای بوشهر، برازجان و گناوه تعدادی از دانش آموزان بعنوان پلیس مدرسه آموزش دیده‌اند که باید مدیران جهت حفظ نظم، پلیس مدارس را ساماندهی و از آنان کمک گیرند.
بحرینی به دستورالعمل اجرایی آئین نامه حمل و نقل دانش آموزان مدارس اشاره کرد و گفت: این آئین نامه مصوب هیئت وزیران از سال گذشته بطور جدی دنبال می‌شود و در این راستا کارگروهی در سطح استان آغاز به‌کار کرده که آموزش و پرورش به‌عنوان دبیر کارگروه مسئولیت برنامه ریزی سرویس مدارس را به عهده دارد.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان بوشهر تصریح کرد: تأمین خودروهای حمل و نقل دانش آموزان در مدارس حومه شهر یا روستا و مدارس روستایی شبانه روزی به عهده بخشداری و سازمان حمل و نقل بوده و از این طریق خودروها ارزشیابی ، مدیریت و کنترل می‌شود.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول