اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

صبح امروز در آیینی صورت گرفت؛

حضور 16 هزار کلاس اولی بوشهری در جشن شکوفه‌ها

خبرگزاری فارس: صبح امروز در آیینی 16هزار کلاس اولی در استان بوشهر همزمان با سراسر کشور در جشن شکوفه ها حضور یافتند و این روز به یادماندنی را جشن گرفتند.

حضور 16 هزار کلاس اولی بوشهری در جشن شکوفه‌ها
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، در این آیین باشکوه استاندار بوشهر با حضور در جمع این نونهالان ضمن نواختن زنگ شکوفه‌ها گفت: شما نوآموزان نوید و امید رهبرمعظم انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی در دهه چهارم پیشرفت و عدالت هستید.
محمد حسین جهانبخش افزود: شما دانش آموزان در نخستین گام باید بدانید که وارث خون هزاران شهید هستید و باید ادامه دهنده راه آنها باشید.
وی تصریح کرد: شما نونهالان ادامه دهنده راه عزتی هستند که رزمندگان هشت سال دفاع مقدس برای این مملکت بدست آوردند.
جهانبخش اضافه کرد: مهر ماه شکوفه مهربانی و رویش دوباره شکوفه‌های روشنی و جوانه‌های معرفت از راه رسید و نسیم دل‌انگیز علم و دانش در محیط‌های تعلیم و تربیت وزیدن گرفت و درهای مدرسه نیز مشتاقانه بر روی هزاران کودک و نوجوان جویای علم گشوده شد.
وی اظهار داشت: تقارن ایام هفته دفاع مقدس و بازگشایی مدارس جلوه‌ای دیگر از تجلی ایثار بزرگ مردان و زنانی است که امنیت، عزت و اقتدار امروز را مدیون خون پاک و ایثار آنها هستیم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر نیز در این آیین گفت: تقارن بازگشایی مدارس با هفته دفاع مقدس بیانگر پیوند علم و جهاد است که پیوندی ناگسستنی است چرا که حضور در عرصه‌های علمی مبارزه و جهاد با ظلمت، سستی و پلیدی ها است.
محمد حاجی زاده افزود: در فصل شکوفایی دانش و هفته دفاع مقدس روح ایثار و از خودگذشتگی جوانانی زنده می‌شود که در راه خدمت به مرز و بوم و آرمان‌ها جان عزیزشان را تقدیم کردند پس به گردن ما و هرکسی که در راه علم قدم گذاشته تکلیف سنگینی از خون شهدایی است که اول به جهاد نفس و سپس به جهاد کفر و باطل دست یافته اند.
وی خطاب به دانش آموزان اظهار داشت: قبل از اینکه بخواهیم در عرصه‌های علمی بدرخشیم باید مفهوم خویشتنداری، تعهد و مسئولیت‌پذیری را دریابیم و با احترام به آرمانها برای تقویت ارزشهایمان بکوشیم.
حاجی زاده تصریح کرد: باید در کنار تحصیل به معرفت و ادب نیز دست یابیم بی شک دانشی مفید و قابل عرضه خواهد بود که پشتوانه‌ای از ایمان و انسان دوستی داشته باشد.
وی یادآور شد: امروز 16هزار کلاس اولی و 40هزار کلاس اول راهنمایی در استان بوشهر سال تحصیلی خود را آغاز می کنند.
حاجی زاده اضافه کرد: همه دانش آموزان قریب به 173هزار دانش آموز نیز روز سوم مهرماه در دو هزار و 100 باب مدرسه و 9هزار کلاس درس سال تحصیلی 90- 91 را بصورت رسمی آغاز می کنند.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول