اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار ابهر تاکید کرد:

توجه دولت به انتقال ارزش‌های دفاع مقدس

خبرگزاری فارس: فرماندار ابهر با اشاره به توجه دولت‌ به انتقال ارزش‌های دفاع مقدس گفت: اعتبارات لازم برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه اختصاص یافته است.

توجه دولت به انتقال ارزش‌های دفاع مقدس
علی یوسفی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: انتقال ارزش‌های دوران دفاع مقدس به نحو مطلوبی در جامعه صورت گرفته است، اما با توجه به ظرفیت‌های بیشمار این دوران ضروری است توجه بیشتری به این امر شود.
وی ادامه داد: رسانه‌های جمعی، سینما، تئاتر، متون و کتاب‌های به نگارش درآمده و مجموعه فرهنگی و هنری در این زمینه فعالیت‌های مفیدی انجام داده‌اند، اما ضروری است در این زمینه بیشتر کار شود.
فرماندار ابهر با اشاره به ظرفیت‌های دوران دفاع مقدس این دروان را از گنجینه‌های مهم تاریخ کشور عنوان کرد و گفت: با توجه به ظرفیت‌های فوق‌العاده دوران دفاع مقدس می‌طلبد در این زمینه به حفظ آثار و نشر ارزش‌ها پرداخته و به خوبی این ارزش‌ها به نسل جوان انتقال داده شود.
وی با بیان اینکه در حوزه آموزش و پرورش باید الزاماتی مبنی بر اختصاص نگارش کتاب‌های دوران دفاع مقدس صورت گیرد، یاد آور شد: باید این ارزش‌ها به نحو ماهرانه‌ای در متون کتاب‌های درسی گنجانده شده که برای جذاب برای دانش‌آموزان باشد.
یوسفی از تخصیص اعتبارات لازم برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه خبر داد و گفت: خوشبختانه دولت نهم و دهم توجه ویژه‌ای به ترویج ارزش‌های دوران دفاع مقدس دارد و در این زمینه با اختصاص بودجه لازم به ارتقای شاخص‌های فرهنگی کمک می‌کند.
وی بیان داشت: طی دو سال گذشته فعالیت‌های مفیدی از سوی دولت در راستای ارتقای شاخص‌های فرهنگی در کشور صورت گرفته است، که به صورت عملیاتی در جامعه پیاده می‌شود.
فرماندار ابهر در بخش دیگری از سخنان خود درپاسخ به خبرنگار فارس در خصوص تاثیر مقاومت مردم ایران در دوران دفاع مقدس بر خیزش‌های مردم منطقه تصریح کرد: محاکمه افرادی همچون صدام و حسنی مبارک نتیجه مقاومت مردم منطقه بوده و حقانیت دوران دفاع مقدس را اثبات می‌کند.
وی تصریح کرد: مقاومت مردم ایران و به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی و شکست جهان در مقابل ایران در دوران دفاع مقدس مردم منطقه را در به ثمر رسیدن انقلاب‌های خود مصم‌تر کرده و اعدام دیکتاتورهای منطقه از جمله صدام نقش مقاومت مردم را به خوبی نشان می‌دهد.
یوسفی بیان کرد: مواضع حق‌طلبانه و جانفشانی‌های شهدا و رزمندگان دوران دفاع مقدس نشان می‌دهد مقاومت مردم بی‌نتیجه نبوده و همه ملت‌های آزاده می‌توانند با مقاومت به نتیجه مطلوب برسند.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول