اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

/یادداشت/

دفاع مقدس نماد تبعیت از ولایت فقیه

خبرگزاری فارس: هشت سال دفاع مقدس با همبستگی ملت و پیروزی در این جنگ نابرابر، نماد تبعیت از ولایت فقیه است.

دفاع مقدس نماد تبعیت از ولایت فقیه
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، هنوز مدت زمان کوتاهی از شکست اهریمن طاغوت در 22 بهمن 57 و  پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی نگذشته بود که دشمنان اسلام در طرحی برای براندازی این نظام نوپا به شعله‌ور کردن آتش شیطانی و زیاده‌خواهی بعث عراق پرداخته و این رژیم در 31 شهریور 59 جنگ علیه کشورمان را آغاز کرد.
پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران و برچیده شدن بستر ظلم و ستم خودکامه رژیم طاغوت ثبات چندانی در داخل کشور وجود نداشت و نظام نوپای جمهوری اسلامی در حال تشکیل و استحکام قوا بود.
شیطان بزرگ آمریکای جهانخوار می‌خواست تا با تحمیل این جنگ پس از مدتی ایران را وادار به صلحی تحمیلی و غیراصولی و سازش از موضع ضعف کند اما غافل از اینکه ملت هرگز تن به چنین ذلتی نمی‌دهد که این رهنمود امام کبیر امت است که فرمود: «این جنگ اگر 20 سال هم طول بکشد ما ایستاده‌ایم».
در مقابل آمادگی کامل ارتش عراق با حمایت شرق و غرب، در داخل ایران هر روز فشار روی ارتش برای پاکسازی و تصفیه فرماندهان، لغو قراردادهای نظامی، واگذاری تجهیزات ارتش، جلوگیری از آموزش نیروها، کاهش گسترده سربازان و تعطیلی مراکز آموزشی نظامی مشاهده می‌شد.
استکبار جهانی با خیال واهی با تمام توان نظامی، اقتصادی، سیاسی و تبلیغاتی، جنگ را بر ایران تحمیل کردند تا انقلاب اسلامی را که گرمابخش دل‌های محرومان و مستضعفان گیتی و شادی بخش قلوب تمام رنج‌دیدگان زمین بود به شکست بکشانند و به ملت‌های مظلوم و تحت ستم که با پیروزی انقلاب اسلامی جان تازه‌ای در کالبدشان دمیده شده بود، بباورانند که هر حرکت استقلال‌طلبانه و آزادی‌خواهانه در برابر خواست و اراده ابر قدرت‌ها محکوم به شکست است.
هجوم وحشیانه ارتش بعث عراق در آن زمان قادر به زانو درآوردن هر کشور دارای ثبات سیاسی و اجتماعی بود چه برسد به ایران آشفته سال‌های نخست انقلاب، اما در سایه اطاعت محض از ولایت فقیه، ایمان به ذات باری تعالی و رشادت‌های مثال‌زدنی مردان و زنان این سرزمین الهی در آن ایام، این سردمداران عراق و شرق و غرب حامی رژیم بعث عراق بودند که در مقابل قدرت الهی ایران اسلامی زانو زدند.
اختلافات ارضی، دشمنی غرب با انقلاب پویای اسلامی، هراس دولت‌های منطقه از اسلام‌خواهی و بیداری اسلامی مردم منطقه و خوی تجاوزگری بعثی‌ها و صدام با حمایت کشورهای عربی و غربی بهترین فرصت را برای تجاوز فراهم کرد. 
در آن زمان نظام ستم‌شاهی و دست نشانده فرو پاشیده بود و مدیران انقلابی نیز هنوز تحکیم و تثبیت نشده بودند و مزدوران متواری نظام پیشین در کنار صدام ماموریت یافتند تا در خیالی باطل، جمهوری اسلامی را نابود و کشور ایران را تجزیه کنند. 
به دنبال این بسترهای تاریخی تهاجم همه‌جانبه از زمین و هوا و دریا آغاز شد ولی غافل از آن که طبق فرموده امام خمینی (ره)؛ صدام گمان می‌کرد با یک مملکت آشفته و منزوی شده روبروست و تا چند ساعت دیگر تهران را فتح خواهد کرد، او غافل از خدا بود. 
ایمان به خدا و آخرت جوهره اصلی اسلام را تشکیل می‌دهد و رهبری به عنوان مرجع و کارشناس دینی مفسر آن اصول است و همین پشتوانه در قالب فرماندهی کل قوا در وجود امام راحل تحقق یافت و امکان اداره جنگ و جهاد را میسر کرد. 
در روزهای سخت هشت سال دفاع مقدس، رزمندگان ایران اسلامی با توکل بر خداوند متعال و اطاعت محض از ولی فقیه زمان و با هدف سرافرازی نظام جمهوری اسلامی ایران تا پای جان جنگیدند و پیروزی این مرز و بوم را برای همگان به یادگار گذاشتند.
تاریخ هیچگاه خاطره جانفشانی، رشادت و مظلومیت سربازان خمینی (ره) را فراموش نمی‌کند، آنان که مانند کوه استوار در مقابل دشمن ایستادند و دژ تسخیر‌ناپذیر ولایت شدند.
بدون تردید فرهنگ پایداری، مقاومت، ایثارگری و اعتقاد دینی و در راس آن ولایت‌مداری بود که دشمنان تا بن دندان مسلح و متحد شده علیه انقلاب و ایران اسلامی را بر سر جای خود نشاند و هشت سال دفاع مقدس این درس را برای ملت‌های دیگر در‌بر داشت که استقلال هر کشور، مدیون از خودگذشتگی و مقاومت در مقابل متجاوزان بوده و افتخار همیشگی را به دنبال دارد. 
پاسداران دوران دفاع مقدس، مخلصانه از جان خود گذشتند تا حسینی شوند و با جهاد عاشورایی، حکومت و وطن خویش را سرافراز کنند.  
طبق فرموده رهبر کبیر انقلاب اسلامی، هشت سال دوران دفاع مقدس سبب شد تا همه سردمداران در جنگ علیه اسلام احساس ذلت کنند و امروز ولی فقیه زمان نیز می‌فرمایند مقاومت مردم ایران در هشت سال دفاع مقدس پایه‌گذار تمام‌نشدنی ملت ایران در سطح جهان شد.  
بدون تردید ولایت‌مداری، ایمان و اعتقاد راسخ رزمندگان ایران نسبت به حقانیت انقلاب اسلامی و موج عظیم مردمی که در قالب «بسیج» برای دفاع از کیان نظام جمهوری اسلامی ایران در هشت‌سال حضور مداوم خود را در جبهه حفظ کردند، بزرگ‌ترین سرمایه انقلاب و نظام بود و مهم‌ترین نقش را در توقف ماشین جنگی عراق به‌عهده داشت.
شور و شوق انقلابی باید حفظ شود و به فرموده مقام معظم رهبری اگر بخواهیم انقلاب و کشور بیمه باشد باید این شور و شوق، این حرکت عمومی و بسیج ملت را هر روز تقویت کنیم.
بیداری اسلامی با پیروی از انقلاب اسلامی در حال دگرگونی جهانی و حذف حاکمان دیکتاتور عالم است و درسی که نباید فراموش کنیم این است که می‌توانیم در مقابل فشارهای امروز دشمنان استقامت، پایداری و ایستادگی کنیم و استقامت و پایداری رزمندگان در دفاع مقدس امروز به سرعت در همه جای دنیا گسترش یافته و آثار آن در تحولات اخیر منطقه نمایان شده است.
در پایان باید عنوان داشت که امروز عرصه جهاد و دفاع مقدس ما در حوزه جنگ نرم نیازمند مسلح شدن همه ارکان نظام و نیروهای دلسوز میهن اسلامی به سلاح ایمان، وحدت کلمه، اعتقاد به ارزش‌ها و آرمان‌های والای امام راحل، شهدای والا مقام و تبعیت محض از مقام عظمای ولایت حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای است تا بار دیگر با نیروی جدید خدعه و نیرنگ عمروعاصی استکبار جهانی و صهیونیست بین‌الملل و پیر استعمار و ایادی داخلی آنها را نقش برآب کند. 
---------------------------- 
یادداشت از هادی طوماری
---------------------------- 
انتهای پیام/ج10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول