اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه تیپ 2 زرهی زنجان:

استقلال نظام حاصل دوران دفاع مقدس است

خبرگزاری فارس: مسئول نمایندگی ولی‌فقیه تیپ 2 زرهی زنجان گفت: استقلال علمی، سیاسی و نظامی انقلاب ایران اسلامی حاصل هشت سال دوران دفاع مقدس است.

استقلال نظام حاصل دوران دفاع مقدس است
حجت‌الاسلام علی علیمرادی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار داشت: ضروری است برای انتقال ارزش‌های دوران دفاع مقدس به قشر جوان و نسل آینده جامعه در مرحله نخست ارزش‌های انقلاب اسلامی و هشت سال دوران دفاع مقدس را به نسل جوان شناسانده و به نسلی که دوران هشت سال دفاع مقدس را ندیده‌اند و فقط از طریق رسانه‌ها و برخی رزمندگان در جریان کار قرا‌رگرفته‌اند به خوبی تبیین کرد.
وی با بیان اینکه نسل جوان دوران انقلاب هشت سال دفاع مقدس را ندیده و انقلاب را که براساس خدا محوری، مشروعیت و حکومت الهی و قانونی و براساس نظام ولایت فقیه است زیاد نمی‌شناسند، افزود: نسل جوان با مردم‌سالاری دینی حاکم بر جامعه آن روز که منجر به پیروزی انقلاب و پس از آن در دوران دفاع مقدس شد آشنا نیستند.
مسئول نمایندگی ولی‌فقیه تیپ 2 زرهی زنجان بیان کرد: ویژگی‌ها‌ی انقلاب از جمله مردم سالاری دینی موجب شد تا توطئه‌های دشمنان در مقابل انقلاب عقیم مانده و انقلاب اسلامی در جنگ نابرابر در طول هشت سال دفاع مقدس به خوبی درخشیده و به پیروزی دست یابد.
وی با اشاره به اینکه آغاز دفاع مقدس در اوایل انقلاب اسلامی به عنوان نهالی نوپا و قرار گرفتن در برابر بلوک‌های شرق و غرب و همکاری کشورهای مختلف با صدام علیه ایران مبارزه‌ای سخت بود، بیان داشت: رزمندگان اسلام با روحیه مقاومت توانستند به خوبی از پس آن برآیند.
حجت‌الاسلام علیمرادی تصریح کرد: باید ارزش‌ها و آرمان‌های دوران دفاع مقدس به خوبی به نسل جوان انتقال داده شده و توطئه‌های دشمنان در این دوران به نسل جوان به خوبی تبیین شد چرا که این امر به نسل جوان در راستای شناختن توطئه‌های دشمنان کمک می‌کند.
وی دشمن‌شناسی را از اصول مهم شناخت توطئه‌های دشمنان برشمرد و گفت: جوانان با پی‌بردن به اهداف و نقشه‌های دشمنان به خوبی دشمن شناس شده و بیشتر به ارزش‌های دفاع در مقابل استکبار پی می‌برند.
مسئول نمایندگی ولی‌فقیه تیپ 2 زرهی زنجان بیان کرد: ضروری است رزمندگان اسلام که در طول هشت سال دوران دفاع مقدس جانانه جان خود را نثار انقلاب کردند به جوانان شناخته شده و این شخصیت‌های بزرگ و تاریخ‌ساز که اغلب هم جوان بودند به نسل جوان به عنوان الگوهای ارزشی انقلاب شناسانده شوند.
وی با بیان اینکه سینما، مطبوعات، صدا و سیما نقش تاثیرگذاری در شناساندن دوران جنگ دارند، افزود: تنها ابزار هنر و رسانه می‌تواند به خوبی عمق دفاع مقدس و رشادت‌های جوانان را به نسل جوان تبیین کند.
حجت‌الاسلام علیمرادی برگزاری مانورهای مختلف را با آنچه که در دوران دفاع مقدس اتفاق افتاده است بسیار دور عنوان کرد و گفت: آنچه که در واقعیات جنگ اتفاق افتاد بیش از اجرای مانور در وضعیت عادی است.
وی بر احساس وظیفه مسئولان بیش از گذشته در خصوص انتقال ارزش‌های دوران دفاع مقدس به جوانان تاکید کرد و گفت: مسئولان باید اصول و ارزش‌های دوران دفاع مقدس را به جوانان تبیین کرده و نسل جوان را به خوبی با این ارزش‌ها آشنا کنند.
مسئول نمایندگی ولی‌فقیه تیپ 2 زرهی  زنجان گفت: تنها بخش کوچکی از دوران دفاع مقدس را می‌توان با ابزاری همچون صدا و سیما نشان داد و مابقی دوران دفاع مقدس را باید با اجرای برنامه‌های تاثیرگذار و حضور جوانان در مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس در فصل‌های مختلف تبیین کرد.
وی گفت: جوانان دیروز با  اعتقاد راسخ به ولایت فقیه در هشت سال دوران دفاع مقدس حضور یافته و باید آرمان‌های این دوران نیز با همین شیوه به نسل جوان انتقال داده شود.
حجت‌الاسلام علیمرادی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به خیزش‌های مردم منطقه این خیزش‌ها را حاصل توجه به آرمان‌های انقلاب اسلامی و مقاومت مردم در هشت سال دوران دفاع مقدس عنوان کرد و گفت: تاریخ و سرنوشت مردم منطقه به تاریخ و سرنوشت مردم ایران در انقلاب نزدیک می‌شود و مردم منطقه با بهره‌گیری از این تاریخ با عظمت به قیام علیه استکبار و استبداد می‌پردازند.
وی تصریح کرد: مردم منطقه، احزاب و سیاستمداران به خوبی وقوع انقلاب را به یاد دارند و رشادت‌ها و مجاهدت‌های  مردم به خوبی در اذهان مردم باقی مانده است.
مسئول نمایندگی ولی‌فقیه تیپ 2 زرهی  زنجان خاطرنشان کرد: مردم منطقه با مجاهدت‌های انقلابیون ایرانی آشنا هستند و نتیجه انقلاب مردم را به خوبی درک کرده‌اند.
وی پیروزی انقلاب اسلامی را در هشت سال دوران دفاع مقدس نقش قابل قبولی برای مردم منطقه عنوان کرد و گفت: مردم منطقه مقاومت مردم ایران را سرلوحه خود قرار داده و به درستی راه را ادامه می‌دهند.
حجت‌الاسلام علیمرادی استقلال علمی، سیاسی و نظامی را حاصل انقلاب ایران اسلامی دانست و یادآور شد: مردم از نقش انقلاب اسلامی در جهان با خبر بوده و انقلاب‌های خود را به این سو سوق می‌دهند.
وی گفت: اگر مردم منطقه راه و روش انقلاب اسلامی را در پیش بگیرند قطعا موفق بوده و برنامه‌ریزی‌ها مناسب، این خیزش را به سوی موفقیت رهنمون می‌کند.
مسئول نمایندگی ولی‌فقیه تیپ دو زرهی  زنجان با اشاره به قدرت نظامی کشور در عرصه‌های مختلف و پیشرفت‌های علمی روز افزون در رشته‌های مختلف افزود: مقاومت مردم در راستای کسب استقلال به این امر دامن زده است.
وی انقلاب اسلامی ایران را الگویی مناسب برای خیزش‌های مردم منطقه عنوان کرد و گفت: در حال حاضر کشور ایران به الگویی جهانی در عرصه پیشرفت‌های علمی تبدیل شده است و نقش خود را به خوبی در جهان ایفا می‌کند.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول