اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون تبلیغات اسلامی گیلان:

نقش روحانیت در دفاع مقدس بازخوانی شود

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان، گفت: نقش روحانیت حوزه‌های علمیه در دفاع مقدس باید بازخوانی شود.

نقش روحانیت در دفاع مقدس بازخوانی شود
حجت‌الاسلام سید حسین گلمیرزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت، توجه به اصل دفاع مقدس به عنوان بخشی از تاریخ انقلاب اسلامی را یک ضرورت دانست.
وی اظهار داشت: سازمان تبلیغات اسلامی بر اساس رسالت خود در هفته دفاع مقدس فعالیت‌هایش را بر دو اصل ارج گداشتن به شهدای گرانقدر سازمان و نیز اجرای برنامه‌های ابلاغی مرکزی در سطح استان و برنامه‌های جانبی ستاد مربوطه، استوار کرده است.
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به نقش روحانیت و حضور آنها در جبهه‌های دفاع مقدس، اذعان داشت: نقش روحانیت و حوزه‌های علمیه باید بازخوانی شود.
وی ادامه داد: روحانیت در شش بُعد ثبات نظامی، روحی، معنوی، وحدت، مقاومت و ایستادگی توانسته است بر سیستم‌های الکترونیکی و سایبری دشمن غلبه و به نوعی ایفای نقش کند.
گلمیرزاده در پاسخ به این سؤال که چه تعداد از هیئت‌های مذهبی استان در رابطه با موضوع دفاع مقدس و شهدا فعالیت می‌کنند، خاطرنشان کرد: هیئت‌های مذهبی در سطح شهر با هماهنگی این سازمان و دفاتر اداره تبلیغات اسلامی به برگزاری مراسم عزاداری، شبی با قرآن و یادواره شهدا و نمایشگاه آثار جنگ و تبیین نقش شهدا می‌پردازند.
این مسئول درباره انقلاب اسلامی که بر پایه دین با محوریت اسلام ناب محمدی(ص) استوار بوده و خارج از حیطه نفوذ و سلطه دو اردوگاه بزرگ جهانی شرق و غرب حرکت می‌کند، ابراز داشت: این انقلاب باید مسیری پر فراز و نشیب و پر چالش را بپیماید و دشمنان زیادی را تحمل و از تهدیدهای ویرانگری عبور کند.
وی، دفاع مقدس را تصویر روشنی از شهامت‌های شهدا دانست که انسان موجود مادی نیست در حصار دنیا محصور بماند بلکه موجودی الهی است.
گلمیرزاده افزود: ایثارگران، خانواده‌های معظم شهدا، جامعه هنرمندان و افراد اهل قلم، نقش به‌سزایی در معرفی و تکریم رشادت‌های شهدای این مرز و بوم دارند.
وی، به نقش شهدا در کشورهای اسلامی در به راه‌اندازی جریان بیداری اسلامی، تاکید کرد و با اشاره به سخن مقام معظم رهبری یادآور شد: شهدا مجموعه‌ای از پاک‌ترین انسان‌ها و فداکارترین جوانان کشور بودند که در راه اهداف عالیه این ملت و برای کمال رساندن و خوشبختی آن جان خود را فدا و دشمن را بیمناک و دوستان را امیدوار کردند و در راه‌اندازی جریان بیداری اسلامی نقش داشتند.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول