اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده دوران دفاع مقدس:

فعالیت‌های مقطعی در زمینه دفاع مقدس تاثیر گذار نیست

خبرگزاری فارس: فرمانده دوران دفاع مقدس گفت: فعالیت‌های مقطعی در مورد دوران دفاع مقدس تاثیر گذار نیست.

فعالیت‌های مقطعی در زمینه دفاع مقدس تاثیر گذار نیست
ناصر بیات امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: دوران دفاع مقدس اتفاقی در درون انقلاب اسلامی است که با ورود به جهان با شعار نه شرقی و نه غربی درصدد ارائه الگویی جدید به دنیا بود.
وی ادامه داد: ارائه الگوی جدیدی از ارزش‌ها و آرمان‌های مبتنی بر آزادی‌خواهی و استقلال به مذاق کشور‌های قدرت‌طلب خوش نیامده و با توطئه‌های مختلف به جلوگیری از اشاعه این فرهنگ عظیم نوظهور می‌پرداختند.
این فرمانده دوران دفاع مقدس راه‌اندازی کودتاهای مختلف و تخریب و غارت اموال کشور را در اوایل انقلاب دلیل محکمی برای مبارزه استکبار با نهال نوپای انقلاب اسلامی به عنوان الگویی جدید به جامعه جهانی دانست و افزود: آغاز جنگ نابرابر دنیا با مدیریت صدام علیه جمهوری اسلامی نماد آشکاری برای مقابله با انقلاب اسلامی بود که در 31 شهریور سال 59 آغاز شد.
وی با اشاره به مشکلات داخلی و خارجی در دوران اوایل انقلاب اسلامی بیان داشت: در اوضاع مشکلات داخلی و خارجی آغاز جنگ علیه ایران در راستای براندازی نظام بود که مردم ایران نیز حرفی برای گفتن در عرصه نبرد نداشتند.
بیات با بیان اینکه در ابتدای آغاز جنگ به دلیل وجود مشکلات زیاد حرفی برای گفتن وجود نداشت، افزود: دوران دفاع مقدس مدرسه‌ای برای یادگیری فنون جنگ بود که از سال دوم با مسلط شدن بر اوضاع جنگ و با اجرای عملیات‌های مختلف موفقیت‌های چشمگیری به دست آمده و خود باوری بیشتری در مردم شکل گرفت.
وی یادآور شد: دوران دفاع مقدس اتفاق بزرگی بود که ریشه همه قدرتمندی های جامعه امروز را در جهان باید در دفاع مقدس جستجو کرد چرا که این اتفاق عظیم موجب شد تا نظام جمهوری اسلامی در صحنه‌های بین‌المللی به پیش رفته و به پشتوانه این جنگ در مقابل توطئه‌های دشمنان بایستد.
این فرمانده دوران دفاع مقدس متذکر شد: نظام جمهوری اسلامی در دوران هشت سال دفاع مقدس به اذعان همگان در برابر شرق و غرب و جهان ایستاده و توانست در برابر همه جهان شگفتی‌های زیادی را خلق کند.
وی با بیان اینکه دیدگاه متفاوت امام خمینی (ره) در خصوص جنگ با وجود خسارت‌های جبران‌ناپذیر آن جنگ را به نعمت بزرگی به عنوان دانشگاه انسان‌سازی و تربیت انسان‌های مخلص و خدایی تبدیل کرد که این مقوله در دوران پس از دوران دفاع مقدس در پیشرفت‌های علمی و فنآوری رسوخ یافته و کشور به کشوری قدرتمند در جهان تبدیل کرد.
بیات با اشاره به اینکه مدیران لایق جامعه امروز رزمندگان دوران دفاع مقدس هستند که در این کسوت به ارائه خدمت به ملت می‌پردازند، خاطرنشان کرد: فنداسیون نظام جمهوری اسلامی در هشت سال دوران دفاع مقدس شکل گرفت و اکنون مراحل ترقی و پیشرفت را می‌پیماید.
وی گفت: همه عقبه‌های نظام جمهوری اسلامی متکی به  دوران دفاع مقدس است که خود باوری، توان و شعور بالای رزمندگان اسلام با اطاعت محض از ولایت فقیه این روحیات به نسل جوان انتقال می‌یابد و ضروری است برای آیندگان نیز برنامه‌ریزی مناسبی با همین عقبه صورت گیرد.
این فرمانده دوران دفاع مقدس بیان داشت: ضروری است از هر نوع ابزاری از جمله هنر، نوشتار و فرهنگ در راستای انتقال ارزش‌های دفاع مقدس استفاده کرده و این ارزش‌های والا را به نسل جوان و آیندگان انتقال داد.
وی بر ضرورت پرهیز از فعالیت‌های مقطعی تا کید کرد و گفت: فعالیت‌های ماندگار با فرهنگ سازی مناسب و انتقال روحیه ایثار، گذشت و فداکاری نسل آینده را در مسیر درست هدایت کرد.
بیات همگامی‌، همسویی و هم‌صدایی با ارزش‌های و آرمان‌های دوران دفاع مقدس را رمز موفقیت در انتقال این ارزش‌ها عنوان کرد و بیان داشت: موفیقت امروز مرهون دوران دفاع مقدس است و باید موفقیت‌های فردا نیز مرهون همین روحیه و ارزش‌ها باشد.
وی با اشاره به خیزش‌های صورت گرفته در منطقه مقاومت مردم ایران در طول 32 سال گذشته را الگویی مناسب برای مردم منطقه عنوان کرد و افزود: نسل انقلاب برای جهان الگو سازی کرد و این تجربه عظیم امروز در اختیار ملت‌های جهان برای پیمودن راه آزادی و استقلال قرار گرفته است. این فرمانده دوران دفاع مقدس با اشاره به نقش‌آفرینی بی‌بدیل رزمندگان زنجانی در هشت سال دوران دفاع مقدس، تصریح کرد: رشادت‌های فرزندان پاک نهاد زنجانی  جلوه‌ای از عشق به میهن و شوق تبعیت از ولایت را در آن دوران رقم زد که برای همیشه در حافظه تاریخی ملت باقی می‌ماند.
وی تاکید کرد: برگ برگ دفتر دفاع مقدس یادآور حماسه و ایثار دلیر مردان ارتش، بسیج و بویژه رزمندگان و سرداران خط ‌شکن زنجانی است.
بیات بیان داشت: هفته دفاع مقدس که نمودار مجموعه‌ای از برجسته‌ترین افتخارات ملت ایران در دفاع از مرزهای میهن اسلامی و جانفشانی دلاورانه در پای پرچم بر افراشته اسلام و قرآن است.
انتهای پیام/ل10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول