اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر مطرح کرد:

تاثیر چشمگیر هنر در ترویج فرهنگ دفاع مقدس

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: نقش هنر در نشر و ترویج فرهنگ دفاع مقدس و ایثار و شهادت در جامعه امروز ما بسیار چشمگیر است.

تاثیر چشمگیر هنر در ترویج فرهنگ دفاع مقدس
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، یونس محمدی سه شنبه شب در نشست هماهنگی برنامه‌های هفته دفاع مقدس در بوشهر اظهار داشت: هنر از دیرباز نقش بسیار مهم و تاثیرگذاری در انتقال و ترویج فرهنگ دفاع مقدس در جوانان و نسل پس از جنگ دارد به نحوی که استفاده درست و بجا از این عامل بسیار مهم و موثر است.
محمدی تصریح کرد: حس زیبایی شناسی هنر بسیار خوب و عالی می‌تواند مفاهیم بسیار مهم دوران باشکوه و طلایی دفاع مقدس را در میان اقشار مختلف مردم بویژه جوانان و دانشجویان منتشر کند.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر خاطرنشان کرد: حوزه عکاسی در قالب هنرهای تجسمی می‌تواند با چاپ عکس‌های به جا مانده از دوران هشت ساله دفاع مقدس و مبارزه با صدام جنایتکار قدم بزرگ و قابل توجهی در انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل پس از جنگ و در میان مردم جامعه ایران بردارد.
وی تصریح کرد: در کنار استفاده از هنرهای تجسمی می توان از فیلم نامه‌ها و نمایشنامه‌های با موضوع دفاع مقدس برای بازگو کردن تاریخ و وقایع دوران دفاع مقدس استفاده کرد.
محمدی گفت: در صورتی که از هنر برای انتقال فرهنگ‌ها و ارزش‌ها به صورت درستی استفاده نشود زمینه‌های رشد ابتذال را در میان مردم پدید می‌آورد و برای جلوگیری از این امر باید محتوای استفاده شده را به دقت مورد بررسی و کارشناسی قرار دهیم.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر اظهار داشت: بدون شک هدف از برگزاری هفته دفاع مقدس بیان واقعیت‌ها و ارزش‌ها و همچنین نمایش قدرت و توان نظامی و انتظامی و نیر ارزیابی و انسجام بین نیروهاست که از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
محمدی با اشاره به اینکه جنگ تحمیلی جنگ حق علیه باطل بود، ادامه داد: امروز بسیاری از کشورهای آزادی‌خواه جهان از رشادت رزمندگان ایران اسلامی در این جنگ نابرابر درس گرفته و موج بیداری را در جهان اسلامی ایجاد کردند.
وی در ارتباط با برنامه‌های اداره کل ارشاد بوشهر بمناسبت هفته دفاع مقدس گفت: برنامه‌های متنوعی از جمله شب شعر و خاطره، نمایشگاه،مسابقات مختلف و نمایش فیلم در سطح استان تدارک دیده شده که  در طول هفته دفاع مقدس برگزار می‌شود.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول