اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار خراسان جنوبی تأکید کرد:

توجه جدی به شعر گویشی در حوزه دفاع مقدس

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان جنوبی بر توجه جدی به شعر گویشی در حوزه دفاع مقدس تأکید کرد.

توجه جدی به شعر گویشی در حوزه دفاع مقدس
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد ابراهیم افشاری صبح امروز در مراسم شعر گویشی خراسان جنوبی با بیان اینکه امروز نباید تحت تأثیر جریان‌های فرهنگی وارداتی قرار بگیریم، اظهار داشت: شاعران گویش محلی با استفاده از شعر خود برای آگاهی بخشی به مردم تلاش و باید آن را حفظ کنند.
وی تصریح کرد: هنرمندان و شاعران هستند که شعر گویشی را سینه به سینه نقل می‌کنند و با گویش‌های محلی هر منطقه برای حفظ فرهنگ اصیل خود تلاش می‌کنند.
معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: امروز در قرن بیستم با فضایی که از طرق مختلف مانند ماهواره‌ها انجام شده تلاش می‌شود تا به فرهنگ اصیل ایرانی خدشه‌ای وارد و آن را تحت تأثیر خود قرار دهند لذا شاعران و نویسندگان باید در این زمینه هوشیار باشند.
افشاری افزود: با وجود همه مسائل و تهاجمات فرهنگی که با آن روبه رو هستیم شاعران و نویسندگان با شعر گویشی خود اجازه ندادند که به این فرهنگ کوچکترین خدشه‌ای وارد شود.
وی با بیان اینکه سرزمین خراسان جنوبی با وجود دلیر مردان هشت سال دفاع مقدس زبان‌زد خاص و عام در کشور است، گفت: باید به گویش‌های محلی در حوزه دفاع مقدس توجه جدی شود.
معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه اگر امروز افتخار زندگی کردن در سایه امنیت جمهوری اسلامی ایران و حضور در محافل مختلف را داریم، اذعان داشت: تمامی این‌ها برگرفته از خون مطهر شهدا است و بنابراین با تقدیر از خانواده‌های معظم شهدا ذره‌ای از دلیری‌های آنها را پاس بداریم.
افشاری با بیان اینکه هشت سال دفاع مقدس با مدیریت در مقابل دنیای استکبار به وجود آمده است، اظهار داشت: در مقابل خون شهدا مدیون بوده و باید در ادامه راه آنها تلاش کنیم.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی نیز در این مراسم با بیان اینکه گویش محلی یکی از مهم‌ترین، مؤثرترین و اصیل‌ترین مؤلفه‌های اصالت یک فرد است، تصریح کرد: امروز گویش‌های محلی با وجود اینکه دارای صفا و صمیمیت خاص دارند متأسفانه در اقصی نقاط کشور در حال از بین رفتن هستند.
محمد مطهری‌فر با بیان اینکه امروز کم رنگ بودن شعر گویشی در خراسان جنوبی مشهود است، یادآورشد: امید است با کمک نویسندگان و شاعران و به ویژه اصحاب قلم که قلم آنها تأثیرگذار است حداقل تجدیدی کنیم آن چه را که گذشتگان ما آن را به جای گذاشته‌اند و این اصالت فردی را که مربوط به گذشته است را زنده کنیم.
در این مراسم شاعران خراسان جنوبی با گویش‌های محلی از شهرستان‌های بیرجند، قاین، درمیان، نهبندان، سرایان و فردوس اشعار خود را قرائت و در پایان از 20 نفر از شاعران محلی  استان تجلیل شد.      
انتهای پیام/خ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول