اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده دوران دفاع مقدس:

مقاومت مردم ایران در دفاع مقدس الگوی منطقه است

خبرگزاری فارس: فرمانده دوران دفاع مقدس گفت: مقاومت مردم ایران در هشت سال دوران دفاع مقدس امروز الگوی مسلمانان و مردم منطقه است.

مقاومت مردم ایران در دفاع مقدس الگوی منطقه است
محمد اسماعیلی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: در راستای انتقال ارزش‌های دوران دفاع مقدس به نسل جامعه امروز فعالیت‌هایی صورت گرفته است اما به دلیل وسعت و گستردگی دوران دفاع مقدس این فعالیت‌ها چشمگیر نیست.
وی با بیان اینکه دوران دفاع مقدس به اندازه تاریخ بشریت روایت دارد، افزود: فضای حاکم بر جبهه‌های حق علیه باطل و رشادت‌ها و جان گذشتگی و ایثار رزمندگان در دوران هشت سال دوران دفاع مقدس نوشت و بررسی کرد.
این فرمانده دوران دفاع مقدس یادآور شد: همه دلسوزان نظام جمهوری اسلامی در دوران دفاع مقدس حضور داشته و باید تلاش مضاعفی را در راستای شناساندن ارزش‌های دفاع مقدس به نسل جوان انجام دهند چرا که هنوز این ارزش‌ها به طور کامل به جامعه امروز منتقل نشده است.
وی با بیان اینکه مراکز و مسئولان فرهنگی در حد انتظار ارزش‌های دوران دفاع مقدس را به جامعه عرضه نکرده‌اند، خاطرنشان کرد: از مسئولان و دستگاه‌های فرهنگی انتظار بیشتری در راستای انتقال ارزش‌های دفاع مقدس وجود دارد که باید به این امر بیشتر پرداخته شود.
اسماعیلی بر لزوم برنامه‌ریزی منسجم در انتقال ارزش‌های هشت سال دوران دفاع مقدس به نسل جوان تاکید کرد و افزود: با پراکنده‌کاری فعالیت مطلوبی در این راستا صورت نمی‌گیرد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به خبرنگار فارس در راستای تاثیر مقاومت مردم ایران در خیزش‌های مردم منطقه بیان داشت: مقوله‌ای که در حال حاضر در کشورهای منطقه خاورمیانه با عنوان خیزش‌های اسلامی صورت می‌گیرد نشات گرفته از انقلاب و مقاومت مردم ایران در برابر دشمنان و ایادی استکبار است که مردم منطقه به خوبی درس خود را فرا گرفته و الگوی مناسبی را برای خود انتخاب کرده‌اند.
این فرمانده دوران دفاع مقدس ادامه داد: همه آزادی‌خواهان و کشورهای اسلامی با الگو گیری از هشت سال مقاومت مردم در دوران دفاع مقدس که به تنهایی در مقابل جهان ایستاده و وجبی از خاک کشور را به دشمنان ندادند به مقاومت در مقابل رژیم‌های ادامه می‌‌دهند.
وی گفت: امروز به حول و قوه الهی پس گذشت از 25 سال از دوران شکوهمند دفاع قدس ملت ایران در اوج قله‌های ترقی و پیشرفت قرار گرفته و از ثمرات این دوران استفاده می‌کند.
اسماعیلی بر لزوم توجه دستگاه های فرهنگی به فرهنگ دوران دفاع مقدس تاکید کرد و گفت: از حضور رزمندگان دوران دفاع مقدس در راستای انتقال این ارزش ها ضروری است بیشتر استفاده شود.
وی جوانان را آینده سازان جامعه عنوان کرد و گفت: در انتفا ارزش‌های دوران دفاع مقدس باید فعالیت‌های بیشتری صورت گیرد.
این فرمانده دوران دفاع مقدس تصریح کرد: امروز دشمنان انقلاب اسلامی برای نابودی انقلاب هزینه‌های زیادی می‌کنند و بنابراین ضروری است برای انتقال ارزش‌های دوران دفاع مقدس سرمایه‌گذاری بیشتری صورت گیرد.
وی اقدامات انجام شده برای تحقق این مهم در کشور را کافی ندانست‌، اظهار داشت‌: برای انتقال ارزش‌های دفاع مقدس باید همه مردم وارد صحنه شوند.
اسماعیلی از دانشگاهیان و مراکز امور فرهنگی خواست تا رشادت‌ها و ارزش‌های دوران دفاع مقدس را برای همه قشرهای جامعه تبیین کنند.
وی با بیان اینکه رزمندگان دوران دفاع مقدس سرمایه‌های اصلی انقلاب اسلامی هستند و بیان کرد: رزمندگان با جانفشانی، ایثار و بصیرت در مقابل هجمه‌های نظامی دشمنان ایستادند و نگذاشتند دشمنان به اهداف شوم خود دست یابند.
این فرمانده دوران دفاع مقدس به هجمه‌های متعدد دشمنان بر ضد ایران اسلامی اشاره کرد و گفت: انتقال ارزش‌های دینی و انسانی دوران هشت سال دفاع مقدس به مردم به ویژه نسل جوان امری ضروری است.
وی گفت: مسئولان و دست‌اندرکاران برگزاری هفته دفاع مقدس باید در شرایطی که دشمنان انقلاب با استفاده از همه ابزارهای تبلیغاتی و اطلاع‌رسانی برای ترویج مباحث ضد دینی و ضد فرهنگی از هیچ توطئه‌ای دریغ نمی‌کنند، با بصیرتی عمیق و شناختی دقیق، سعی در انتقال مفاهیم و ارزش‌های دوران طلایی دفاع مقدس به نوجوانان و جوانان این مرز و بوم داشته باشند.
اسماعیلی تاکید کرد: گرامیداشت دوران دفاع مقدس هر سال یادآور یکی از تجربه‌های بزرگ و گران سنگ تاریخ ملتی است که پایه‌های استوار نظام جمهوری اسلامی را مستحکم‌تر کرده و استقلال و آزادگی را برای نسل‌های آینده به ارمغان آورد و امروز ملت بزرگ ایران ثمره آن را در عرصه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، نظامی، علمی، فناوری، ورزشی تجربه می‌کنند.
وی تصریح کرد: هفته دفاع مقدس یادآور رشادت‌های مردان و زنانی است که گران‌بهاترین سرمایه حیات خویش را در طبق اخلاص نهاده و با اقتدا به ولی فقیه دست به خلق حماسه‌ای ماندگار زدند که دنیا را به حیرت واداشت و همه معادلات ابرقدرت‌های جهان را به هم زد و بار دیگر به اثبات رساند که شکست، تنها ره آورد کسانی است که چشم طمع به این آب و خاک دوخته‌اند.
انتهای پیام/ل10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول