اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در مهرماه امسال محقق می‌شود؛

راه‌اندازی حوزه علمیه خواهران کنگان

خبرگزاری فارس: امام جمعه کنگان از راه‌اندازی حوزه علمیه خواهران کنگان در مهرماه امسال خبر داد.

راه‌اندازی حوزه علمیه خواهران کنگان
به گزارش خبرگزاری فارس از کنگان، حجت‌الاسلام محمود محمودی صبح امروز در آیین آغاز سال تحصیلی حوزه‌های علمیه کنگان اظهار داشت: تقویت حوزه‌های علمیه امری مهم و مقدس است و از همه مسئولان و مدیران انتظار داریم در این امر مهم همکاری کنند.
مسئول حوزه‌های علمیه کنگان با اشاره به رحلت جانگداز آیت‌الله دشتی نجفی افزود: در عظمت حوزه‌های علمیه همین بس که بزرگانی مانند مرحوم حضرت آیت‌الله‌العظمی میرزا احمد دشتی نجفی (ره) تربیت‌شدگان این دانشگاه‌های بزرگ دینی هستند.
محمودی خاطرنشان کرد: شخصیتی همچون آیت‌الله‌العظمی میرزا احمد دشتی نجفی (ره) از بهترین الگوها برای طلاب مدارس علمیه است و طلاب باید تلاش کنند ضمن آراستگی به زیور تقوا و تهذیب نفس در کسب و فراگیری معارف ناب و بلند دین مبین اسلام در راستای ارشاد و هدایت ابناء بشر همت گمارند.
وی از تحصیل 50 طلبه در حوزه علمیه کنگان خبر داد و اضافه کرد: تا قبل از سال 86 حوزه علمیه علی‌بن‌ابی‌طالب (ع) دارای کمتر از 10 طلبه بود این در حالی است که امروز بیش از 50 طلبه، هشت استاد مجرب و جوان در چهار پایه در این مرکز مشغول تعلیم و تعلم علوم دینی هستند.
امام جمعه کنگان از راه‌اندازی حوزه علمیه خواهران کنگان خبر داد و اذعان داشت: مدرسه علمیه فاطمه زهرا (س) در سه طبقه در مراحل پایانی ساخت است و این مدرسه در مهرماه سال جاری افتتاح خواهد شد.
محمودی یادآور شد: امروز دشمنان نظام اسلامی با تمام توان بر علیه مقدسات و معنویات تلاش می‌کنند و از همه ظرفیت خود برای ضربه زدن به مقدسات بهره می‌برند و همه مسئولان و مردم وظیفه دارند در مسیر رشد و تعالی علوم دینی تلاش کنند.
وی بیان داشت: حوزه‌های علمیه در تربیت طلاب جوان نقش مهم و اساسی دارند و در شهرستان کنگان شاهد استقبال بسیار خوب جوانان از حوزه هستیم.
در آغاز این مراسم نیز پیام حضرت آیت‌الله مقتدایی مدیر حوزه علمیه قم توسط حجت‌الاسلام مصطفی خلفانی مدیر مدرسه علمیه علی‌بن‌ابی‌طالب (ع) قرائت شد.
انتهای پیام/خ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول