اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با توجه به ساماندهی مدارس ابتدایی در نوبت صبح صورت گرفت؛

کمبود فضای آموزشی در روستاهای کنگان

خبرگزاری فارس: رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان کنگان از کمبود فضای آموزشی در روستاهای کنگان خبر داد.

کمبود فضای آموزشی در روستاهای کنگان
به گزارش خبرگزاری فارس از کنگان، عباس شریف در نشست شورای آموزش و پرورش کنگان اظهار داشت: تمهیدات لازم برای آغاز سال تحصیلی جدید اندیشیده شده و برای بازگشایی مدارس مشکلی نداریم.
وی از کمبود فضای آموزشی در روستاهای کنگان خبر داد و افزود: در برخی از روستاها با توجه به ساماندهی مدارس در نوبت صبح، مشکل کمبود فضای آموزشی داریم که باید به صورت استیجاری و یا دو آموزشگاه در یک فضا اداره شوند که با توجه به قول مساعد اداره کل نوسازی مدارس و کمیته برنامه‌ریزی در تلاش هستیم در سال جدید تحصیلی آغاز عملیات اجرایی تعدادی از مدارس را داشته باشیم.
رئیس آموزش و پرورش کنگان با اشاره به آمادگی مدارس و تمهیدات لازم برای شروع به موقع فعالیت مدارس یادآور شد: تجهیز مدارس به وسایل آموزشی، رفع مشکل حمل و نقل دانش‌آموزان روستا مرکزی، مکاتبه با ادارات شهرستان و استان در راستای رفع مشکلات آموزشی، کمبود نیروی انسانی، مرتفع کردن مشکلات بهداشتی مدارس، مشکل عبور و مرور دانش‌آموزان در سطح شهر، شلوغی جمعیت دانش‌آموزان در موقع تعطیلی و مکاتبه برای خط‌کشی محل عابر پیاده درجلو مدارس از جمله مواردی است که پیگیری شده است.
شریف تصریح کرد: نصب علائم هشدار دهنده در راستای ارتقاء سطح سلامت دانش‌آموزان و کاهش نگرانی اولیاء آنها و مرتفع کردن مشکل هزینه برق مصرفی مدارس نیز به خوبی در کنگان انجام شده است.
فرماندار و رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان کنگان نیز با اشاره به شروع فصل تعلیم و تربیت و آغاز فعالیت مدارس اظهار داشت:  برای شروع به موقع و مناسب باید مدارس به تمام معنا برای سال تحصیلی جدید آماده باشند.
 عباس تبرکی افزود: با شروع فعالیت مدارس و حضور چند هزار دانش‌آموز در سطح شهر، مشکل ترافیک بیشتر نمایان می‌شود که باید نیروی انتظامی و راهنمایی و رانندگی توجه و همکاری بیشتری همانند سنوات گذشته در راستای رفع این موضوع داشته باشند.
وی اضافه کرد: در مورد نتایج آزمون ورودی دانشگاه‌ها و آمار قبولی بالای دانش‌آموزان باید این تلاش‌ها بیشتر شود تا شاهد حضور همه دانش‌آموزان در همه رشته‌ها در دانشگاه‌ها باشیم.
فرماندار کنگان با اشاره به توسعه رشته‌های علوم انسانی و علل کاهش دانش‌آموزان در این رشته بیان داشت: در این زمینه باید ضریب کشوری در پذیرش این رشته را بررسی کنیم و آماری از دیگر شهرستان‌ها نیز بدست بیاوریم تا ضریب اثر گذاری خاص شهرستان را بدست بیاوریم و اثر گذاری آن را به حداقل برسانیم.
در ادامه سایر اعضای جلسه نیز به اظهار نظر در ارتباط با آغاز سال تحصیلی پرداختند و خواستار حمایت همه دستگاه‌های اجرایی از آموزش و پرورش برای موفقیت بیشتر شدند.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول