اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با هفته ملی گردشگری صورت می‌گیرد؛

حضور 20 گروه موسیقی و آیینی در گلستان

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان گفت: 20 گروه موسیقی و آیینی در پنجمین دوره از جشنواره فرهنگ اقوام ایران زمین، به اجرای برنامه خواهند پرداخت.

حضور 20 گروه موسیقی و آیینی در گلستان
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان، قربان عباسی اظهار داشت: با توجه به  اینکه همزمان با هفته ملی گردشگری و با برپایی پنجمین دوره از جشنواره فرهنگ اقوام ایران زمین، دوستداران فرهنگ و هنر اقوام ایرانی بار دیگر گردهم می‌آیند، پنج گروه استانی و 15 گروه کشوری نیز دراین دوره برنامه‌های موسیقی و آیینی خود را اجرا خواهند کرد.
وی به این گروه‌ها اشاره داشت و تصریح کرد: گروه‌های موسیقی و آیینی محلی گلستان، قزاق، قزلباش رامیان، ذکر خنجر و رقص اوچ‌دپدی ترکمن، گروه موسیقی کتول، سیستان و بلوچستان، تربت‌جام، کردستان، آذربایجان و تبریز در این جشنواره به اجرای برنامه خواهند پرداخت.
سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان خاطرنشان کرد: همچنین گروه‌های موسیقی و آیینی خراسان‌شمالی، سمنان، چهارمحال و بختیاری، موسیقی و رقص شمشیر عرب، گروه‌های موسیقی خوزستان، گیلان، مازندران، گیلان، لرستان، بوشهر و فارس از دیگر گروه‌های موسیقی است که در این دوره می‌نوازند.
عباسی گفت: با توجه به حضور هنرمندان و صنعتگران خارج از کشور در این جشنواره، تعدادی از غرفه‌های صنایع دستی، به صنایع دستی کشورهای همسایه و فارسی زبان اختصاص یافته و 15 غرفه صنایع دستی خارجی و 120 غرفه صنایع دستی از کل کشور نیز در نمایشگاه جشنواره پنجم فرهنگ اقوام ایران زمین، هنر و صنعت خود را به نمایش خواهند گذاشت.
وی اذعان داشت: 680 میهمان داخلی و خارجی در همه سطوح اعم از سفرا، هنرمندان صنایع دستی خارجی، مدیران کل استان‌ها و هنرمندان صنایع دستی سراسر کشور و ... در این جشنواره حضور خواهند یافت و 100 میهمان ویژه شامل سفرا، مدیران ارشد سازمان، مدیران کل استان‌ها، خبرنگاران رسانه‌های خارجی و ملی نیز از میهمانان این دوره از جشنواره هستند.
عباسی تصریح کرد: با توجه به هفته ملی گردشگری، برنامه‌های متنوع کشوری هفته گردشگری و تور مدیران ارشد سازمان مرکزی و مدیران کل استان‌ها نیز در طول این جشنواره برگزار می‌شود.
رئیس ستاد برگزاری این جشنواره همچنین یادآور شد: 10 سیاه چادر اقوام ایرانی شامل سیاه چادر عشایر استان گلستان، آلاچیق محلی گلستان، طبیعت استان گلستان، دو آلاچیق ترکمن، سیاه‌چادر اردبیل، ایلام، خوزستان، قشقایی، چهار محال و بختیاری در این جشنواره بر پا خواهد شد و 10 غرفه سوغات و آش و 14 غرفه جاذبه‌های گردشگری نیز در این دوره از جشنواره، به معرفی سوغات و جاذبه‌های گردشگری خود خواهند پرداخت.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به همزمانی هفته ملی گردشگری با برپایی این جشنواره، استقبال استان‌ها برای ایجاد غرفه و معرفی استان خود با رویکرد گردشگری در جشنواره پنجم نسبت به دوره قبل آن بیشتر است.
مراسم گرامیداشت هفته ملی گردشگری کشور و پنجمین جشنواره فرهنگ اقوام ایران زمین پنجم لغایت هشتم مهر ماه امسال در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی استان گلستان برگزار می‌شود.
انتهای پیام/ص20
 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول