اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری آذربایجان شرقی خبر داد:

سرمایه‌گذاری 100 میلیارد ریالی برای توسعه گردشگری کلیبر

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی گفت: بیش از 100 میلیارد ریال در توسعه گردشگری شهرستان کلیبر توسط بخش خصوصی و دولتی سرمایه‌گذاری شده است.

سرمایه‌گذاری 100 میلیارد ریالی برای توسعه گردشگری کلیبر
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، تراب محمدی در نخستین جشنواره زغال اخته اظهار داشت: میزان سرمایه‌گذاری دولت در منطقه نسبت به سال‌های گذشته بیش از 100 برابر افزایش یافته است.
وی تصریح کرد: ایجاد تله‌کابین و مجتمع‌های بین راهی، توسعه راه‌های ارتباطی و بیش از پنج هتل با استانداردهای بالا بخشی از زیرساخت‌ها و امکانات رفاهی ایجاد شده در منطقه کلیبر به شمار
می‌رود.
محمدی از کلیبر و جنگل‌های ارسباران به عنوان مهم‌ترین مناطق نمونه گردشگری استان یاد کرد و گفت: این منطقه به دلیل دارا بودن طبیعت بکر، آب و هوای مطبوع در تابستان، امکانات گردشگری و بسیاری از مواهب بی‌شمار الهی ‌یکی از مهم‌ترین مناطق برای حضور گردشگران ‌به شمار رفته است.
دبیر ستاد دایمی ‌تسهیلات سفر استان نقش تبلیغات و معرفی جاذبه‌ها را در جذب گردشگر موثر و کلیدی عنوان کرد و گفت: ‌معرفی شایسته و مناسب توانمندی‌های  منطقه نمونه گردشگری قلعه دره سی و شهرستان کلیبر در برنامه‌ریزی خانواده‌ها برای انتخاب محل سفر نقش مستقیم دارد.
محمدی تصریح کرد: بخش خصوصی طی سال‌های اخیر به صورت جدی در ساخت زیرساخت‌ها و امکانات رفاهی در مناطق نمونه گردشگری وارد شده است.
وی با اشاره به جاذبه‌های گردشگری شهرستان کلیبر‌ گفت: مناطق نمونه گردشگری قلعه دره‌سی، سواحل رود مرزی ارس، روستای اسکانلو، متعلق در بخش آبش‌احمد و جنگل‌های سرسبز ارسباران و
منطقه گردشگری آینالو از جمله جاذبه‌های گردشگری این شهرستان محسوب می‌شود.
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یادآور شد: برخی از محصولات باغی نظیر گردو و میوه زغال اخته کلیبر معروف بوده و ورنی بافی، جاجیم باف و گلیم بافی از هنرهای سنتی و صنایع دستی این شهرستان محسوب می‌شود.
محمدی با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره زغال اخته تصریح کرد: جشنواره‌های مختلف غذایی و
میوه از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان به منظور حمایت از فعالان و تولیدکنندگان این محصولات برگزار می‌شود.
شهرستان کلییبر یکی از مهم‌ترین مناطق کشت این محصول که کل سطح زیر کشت
زغال اخته در این شهرستان 112 هکتار می‌رسد.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول