اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور اجتماعی استانداری گیلان خبر داد:

ارزیابی مکان‌های گردشگری گیلان در امر حجاب

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور اجتماعی استانداری گیلان از ارزیابی هتل‌ها، رستوران‌ها و دفاتر گردشگری در امر حجاب و عفاف از 15 مهر ماه سال جاری در این استان خبر داد.

ارزیابی مکان‌های گردشگری گیلان در امر حجاب
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، عزیز پورعزیزی ‌در جمع مدیران دفاتر گردشگری گیلان وضعیت گردشگری پس از پیروزی انقلاب اسلامی و فرو ریختن رژیم ستم‌شاهی را دارای تغییر عنوان کرد.
وی رویکرد گردشگری پس از انقلاب را طبق آرمان‌های نظام اسلامی توصیف کرد و افزود: صنعت گردشگری زمینه‌های خوبی را برای صدور انقلاب اسلامی فراهم آورده است.
پورعزیزی فعالان عرصه گردشگری را مرزداران فرهنگی مقابله با جنگ نرم دشمنان خواند و تصریح کرد: صنعت گردشگری باید در راستای آرمان‌های انقلاب اسلامی و رهنمودهای مقام معظم رهبری گام بردارد.
مدیرکل امور اجتماعی استانداری گیلان با اشاره به اینکه جاذبه‌های گردشگری مختلف اسلامی و مذهبی در استان وجود دارد، گفت: بسیاری از مسائل در این فضا رعایت می‌شود و گاهی ضعف‌هایی نیز وجود دارد که باید به آن توجه شود.
وی بر عدم ایجاد ناهنجاری در صنعت گردشگری تاکید کرد و ادامه داد: مسائل شرعی، عرفی و قانونی باید در صنعت گردشگری لحاظ شود.
پورعزیزی گیلانی‌ها را مردمی ولایتمدار نامید و عنوان کرد: ناهنجاری‌های ناشی از گردشگری در گیلان نسبت به دیگر استان‌ها کمتر است.
مدیرکل امور اجتماعی استانداری گیلان بحث گردشگری و مسافرپذیری در استان را تاثیرگذار دانست و خاطرنشان کرد: دستگاه‌های اجرایی و دیگر عوامل با مدیریت صحیح و اتحاد، انسجام و یکپارچگی در تلاش هستند مبانی اعتقادی را در گیلان حفظ کنند.
وی خواستار رعایت شئون اسلامی توسط مسافران و گردشگران در گیلان شد و ابراز کرد: رعایت موازین اسلامی توسط مدیران گردشگری و دفاتر آنها به مسیر صحیح هدایت می‌شود.
پورعزیزی با اشاره به بحث تهاجم فرهنگی دشمنان، تصریح کرد: مقام معظم رهبری در سال 72 شبیخون فرهنگی را مطرح کردند اما در آن زمان بعضی از افراد به این زنگ خطر توجه نکردند و امروز ایشان بحث تهاجم فرهنگی دشمن را گوشزد می‌کنند.
مدیرکل امور اجتماعی استانداری گیلان به شکست دشمن در مقابل انقلاب اسلامی از 32 سال گذشته تا کنون اشاره و عنوان کرد: دشمن از تمام ابزارها برای استحاله فرهنگی کشور استفاده می‌کند.
وی با تاکید براینکه هر جا کوتاه بیاییم دشمن پیشرفت می‌کند، ابراز کرد: دولت نهم و دهم در مباحث فرهنگی فعالیت‌های خوبی انجام داده است ضمن اینکه این تلاش‌ها دنبال می‌شود.
به گفته پورعزیزی، شورای عالی انقلاب فرهنگی وظایف مناسبی برای دستگاه‌ها تعریف کرده است و شبکه‌های فرهنگی فعالیت‌های خوبی را انجام می‌دهند.
مدیرکل امور اجتماعی استانداری گیلان انجام فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی را زمان‌بر ذکر و بیان کرد: نتیجه فعالیت‌های فرهنگی با گذشت زمان مشخص می‌شود.
وی هجمه دشمن علیه نظام را سنگین توصیف کرد و افزود: دشمن را در 32 سال گذشته به زانو در آورده‌ایم و تحریم‌ها نیز علیه ما کارساز نبوده است.
پورعزیزی فعالیت‌های گردشگری را بسیار مهم و ظریف برشمرد و متذکر شد: دشمن از هر طریقی که بتواند وارد می‌شود و باید در امور مختلف با برنامه حرکت کنیم تا جامعه اسلامی دچار صدمه نشود.
مدیرکل امور اجتماعی استانداری گیلان بحث عفاف و حجاب را دغدغه جامعه اسلامی خواند و تصریح کرد: در جامعه اسلامی نباید به شعائر دینی بی‌توجهی شود.
وی با اشاره به مصوبه 427 شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال 84، اظهار کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی با این مصوبه برای 26 دستگاه ماموریت و وظیفه تعریف کرده است.
پورعزیزی اضافه کرد: تکالیف دستگاه‌ها در زمینه ترویج فرهنگ عفاف و حجاب مشخص شده و این برنامه‌ها در دولت نهم و دهم دنبال می‌شود.
مدیرکل امور اجتماعی استانداری گیلان بر ارزیابی دستگاه‌ها در امر عفاف و حجاب تاکید کرد و گفت: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به عنوان متولی دفاتر گردشگری دارای تکالیفی است.
وی با بیان اینکه تمام دستگاه‌های فرهنگی در زمینه عفاف و حجاب برنامه دارند، اظهار کرد: 12 گروه از ابتدای شهریور جاری دستگاه‌های مختلف گیلان را در زمینه عفاف و حجاب و شعائر اسلامی مورد ارزیابی قرار داده‌اند.
پورعزیزی ایجاد فضای مناسب با شعائر اسلامی را از تکالیف دوستداران نظام و ولایت عنوان کرد و بیان کرد: افرادی که در دفاتر پیشخوان دولت خدمات ارائه می‌دهند باید با پوشش مناسب در این مکان‌ها حضور داشته باشند.
مدیرکل امور اجتماعی استانداری گیلان از ارزیابی هتل‌ها، رستوران‌ها و دفاتر گردشگری در امر عفاف و حجاب از 15 مهر ماه سال جاری در این استان خبر داد و افزود: بازرسی‌ها با همکاری سازمان میراث فرهنگی و دستگاه‌های انتظامی انجام می‌شود.
وی با اشاره به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر وظایف سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، متذکر شد: ترویج فرهنگ عفاف در حوزه سازمان میراث فرهنگی و اداره‌های تابعه در سراسر کشور و نظارت بر رعایت حجاب اسلامی توسط شاغلان به عهده این سازمان است.
پورعزیزی مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی را قانون دانست و تاکید کرد: تمام افراد باید این قوانین را اجرا کنند.
انتهای پیام/ج10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول