اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی:

زیرساخت‌های مناطق نمونه گردشگری تقویت می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون سرمایه‌گذاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: زیرساخت‌های مورد نیاز در مناطق نمونه گردشگری تقویت شده و محورهای اساسی آن مورد توجه قرار می‌گیرد.

زیرساخت‌های مناطق نمونه گردشگری تقویت می‌شود
سید فرهاد سجادی در حاشیه بازدید از طرح‌های سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: بر اساس توافق انجام شده با استان‌ها مقرر شده است زیرساخت‌های اولیه را دستگاه‌های متولی برقرار کنند سپس در این مناطق با پذیرش سرمایه‌گذاران کارهای فنی و اجرایی انجام شود.
وی بیان داشت: مقرر شده است در استان اردبیل همایش سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری تا پایان امسال برگزار شود تا با معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری زمینه برای ارتقای واقعی این بخش فراهم شود.
این مسئول با ابراز خرسندی از وضعیت سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در استان اردبیل در حوزه گردشگری به ویژه تامین زیرساخت‌ها اظهار داشت: ایجاد تاسیسات گردشگری و مجموعه‌های تفریحی و توریستی و هتل‌ها مورد حمایت این معاونت است و ما تمام امکانات خود را برای تامین آب برق گاز و راه این مجموعه‌ها انجام می‌دهیم.
سجادی اضافه کرد: در کشور اولویت ما اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام در حوزه گردشگری و تاسیسات احداث شده است و اگر استانی نیز با مشکلی مواجه باشد ما از طریق پرداخت تسهیلات بانکی اقدام به برطرف کردن آنها می‌کنیم.
وی یادآور شد: در اکثر استان‌ها با توجه به استعداد گردشگری و میراث فرهنگی و شناسایی و معرفی ظرفیت‌های تاریخی و طبیعی برخی فعالیت‌های حمایتی آغاز شده و در حال انجام است.
معاون سرمایه‌گذاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در پاسخ به سوالی در مورد میزان سرمایه‌گذاری انجام شده در حوزه گردشگری گفت: در این ارتباط هر چند آمار دقیقی در دست نداریم اما به یقین تا پایان امسال 10 تا 20 درصد جذب سرمایه‌گذاری‌ها در حوزه گردشگری در کشور افزایش می‌یابد.
سجادی در ادامه با یادآوری این که 100 درصد مصوبات دور اول و دوم سفرهای استانی رئیس جمهور در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری محقق شده است بیان داشت: از دور سوم سفر‌ها نیز 85 درصد مصوبات عملیاتی شده و تنها پنج درصد مصوبه در حال پیگیری و اجراست.
وی در پایان رویکرد دولت را در سفر‌های چهارم بحث اشتغالزایی اعلام کرد و افزود: استان اردبیل در کنار برخورداری از مواهب و عناصر تاریخی همیشه به یادگار مانده در حوزه گردشگری در بخش گردشگری نیز از یک توانمندی بالا در اشتغال و کارآفرینی برخوردار است که باید سهم این حوزه ادا شود.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول