اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی فارس خبر داد:

مشارکت بخش خصوصی در مناطق نمونه گردشگری فارس

خبرگزاری فارس: معاون سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس گفت: در 66 منطقه نمونه گردشگری استان فارس توسط بخش خصوصی سرمایه‌گذاری می‌شود.

مشارکت بخش خصوصی در مناطق نمونه گردشگری فارس
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، صغری رنجبر بعد از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: این اداره کل در راستای تحقق بخشیدن به مصوبات سفر هیئت دولت به این استان مبنی بر احداث مناطق نمونه 84 گانه گردشگری در فارس هم‌اکنون 66 منطقه نمونه گردشگری را که مورد مطالعه و تهیه بسته‌های سرمایه‌گذاری قرار گرفته برای سرمایه‌گذاری به فراخوان عمومی گذاشته است.
رنجبر افزود: در میان این بسته‌های سرمایه‌گذاری شش منطقه بهشت گمشده، بختگان، پاسارگاد، تخت جمشید، شیراز و منطقه سلامت شیراز با مساحت بین 100 تا 300 هکتار در سطح عملکردی بین‌المللی وجود دارد.
وی اضافه کرد: مناطق نمونه گردشگری قلات، بمو، درودزن، تنگ براق، فهلیان، ایزدخواست، امامزاده اسماعیل، مهارلو، پریشان و میمند نیز با توجه به موقعیت منطقه و پتانسیل‌های سرمایه‌گذاری در زمینه گردشگری با سطح عملکردی 50 تا 100 هکتار از جمله مناطق نمونه در سطح ملی به شمار می‌آیند.
معاون سرمایه‌گذاری و طرح‌های این اداره کل به هفت منطقه کهکران، کافتر، نورآباد، پا قلعه، بهرام گور، جهرم و ایج اشاره کرد و گفت: این مناطق نیز به عنوان مناطق نمونه گردشگری در سطح استانی معرفی شده‌اند و سطح عملکردی این مناطق از 30 تا 50 هکتار است.
این مقام مسئول از تهیه بسته‌های سرمایه‌گذاری برای 43 منطقه نمونه در سطح محلی خبر و ادامه داد: این مناطق نیز با سطح عملکردی 10 تا 30 هکتار آماده سرمایه‌گذاری است.
وی در ادامه از عموم کارآفرینان توانا، شرکت‌های سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی، هلدینگ‌ها و بخش‌های خصوصی و تعاونی و افراد حقیقی و حقوقی که تمایل به حضور و سرمایه‌گذاری در مناطق گردشگری دارند و نیز عموم افرادی که دارای اراضی ملکی بیش از 10 هکتار هستند دعوت می‌شود با مراجعه به این معاونت اطلاعات لازم را به دست آورده و در این فراخوان شرکت کنند.
رنجبر با اشاره به اینکه استان فارس دارای پتانسیل و توانمندی‌های خارق‌العاده‌ای در زمینه گردشگری است بیان کرد: هر یک از این مناطق نمونه گردشگری فارس دارای ویژگی‌ها و توانمندی‌های منحصر به فردی هستند و سرمایه‌گذاری در این مناطق می‌تواند علاوه بر توسعه و رونق گردشگری در منطقه، منابع در آمدی و اشتغال‌زایی وسیعی به شمار آید.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول