اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده دوران دفاع مقدس:

نسل جوان امروز مدیون خون شهدا است

خبرگزاری فارس: فرمانده دوران دفاع مقدس گفت: جامعه امروز و نسل جوان مدیون خون پاک شهدا و ایثارگران دوران دفاع مقدس است.

نسل جوان امروز مدیون خون شهدا است
مسعود افشاری‌راد امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: مسلمان واقعی باید به تکالیف خود آشنا بوده و در هر موقعیتی در حوزه‌های مختلف جنگ سخت و نرم به صحنه آمده و وظیفه خود را به درستی انجام دهد.
وی ادامه داد: مسلمان واقعی با تشخیص به موقع و امام‌شناسی در هر لحظه باید آماده خدمت بوده و تبری و تولی را به خوبی در جامعه رعایت کند.
این فرمانده دوران دفاع مقدس بر لزوم سر لوحه قرار دادن مقوله تبری و تولی از سوی افراد جامعه تاکید کرد و یادآور شد: امام شناسی و دشمن‌شناسی دو مقوله بسیار مهم در کنار تبری و تولی است که وظیفه هر مسلمانی است با بهره‌گیری از بصیرت درست در مسیر الهی گام بردارد، چرا که تنها با شناخت این اصول است که افراد جامعه به سوی موفقیت پیش می‌روند.
وی با اشاره به اینکه دشمنان اسلام در لباس‌های مختلف و گاهی با عنوان دایه مهربانتر از مادر ظاهر می‌شوند، بیان داشت: خوشبختانه جوانان دیروز به خوبی تشخیص داده و با احساس وظیفه‌، امام‌شناسی و دشمن‌شناسی عزت مندانه به میدان جهاد اصغر آماده و با نثار جان خود تکه‌ای از کشور را به دشمن واگذار نکردند.
افشاری‌راد توجه به مقوله تبری و تولی را مهم‌تر از امر به معروف و نهی از منکر عنوان  کرد و متذکر شد: در سایه توجه به این مقوله می‌توان امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه پیاده کرد.
وی ادامه داد: دفاع مقدس از نظر امام خمینی (ره) تحفه الهی در راستای شناخت ظرفیت‌های کشور بود که همه عزت کشور و پیشرفت‌های روز افزون علمی در سایه این تحفه الهی به دست آمد که متاسفانه امروز از آن غافل هستیم.
این فرمانده دوران دفاع مقدس با بیان اینکه جامعه امروز و نسل جوان مدیون خون پاک شهدا است، خاطرنشان کرد: درحال حاضر باید با پوشیدن لباس فرهنگ و علم به مقابله با جنگ نرم دشمنان رفته و با بهره‌گیری از عبرت‌های جنگ به مقابله با دشمنان که تغییر لباس داده‌اند برویم.
وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در راستای توجه به جهاد علمی گفت: جهاد مقدس دیروز دفاع بود اما اکنون باید در حوزه جهاد علمی دندان طمع دشمن را از کشور از بیخ  بکنیم.
افشاری‌راد بیان داشت: جوانان در جامعه کنونی باید مجهز به قلم اندیشه خود بوده و عزت مند و سرنوشت‌ساز به افلاک برسند همانگونه که شهدا و رزمندگان با احساس مسئولیت در مقابل دفاع از انقلاب اسلامی با نثار جان خود به افلاک رسیدند.
وی با اشاره به اینکه دنیا و زندگی خاکی همواره در گذر است، افزود: باید برای جاودانه شدن روح و روان که مرگ، پیری و خواب ندارد جوانان را تربیت کرده و در مسیر درست هدایت کنیم.
این فرمانده دوران دفاع مقدس، جهاد مقدس را جهاد اقتصادی و علمی عنوان کرد و گفت: ضروری است در راستای ارتقای معنویت در جامعه ارزش‌های دفاع مقدس به خوبی به جامعه منتقل شده و این ارزش‌ها در جامعه ساری و جاری شود.
وی ادامه داد: هشت سال دفاع مقدس یک منبع و ذخیره پایان ناپذیر برای ملت و کشور ماست که هر چه بیشتر صفحات دوران دفاع مقدس را ورق بزنیم با تجربیات گرانقدری مواجه می‌شویم.
افشاری‌راد با بیان اینکه وظیفه ما انتقال حوادث و وقایع این دوران به نسل جوان است‌، افزود: ارزش‌های دوران دفاع مقدس پشتوانه مهمی برای انقلاب و نظام ما است که باید در تبیین بهتر و بیشتر آن در بین نسل جوان و دیگر اقشار مردم بکوشیم.
وی با اشاره به عزت و استقلال و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی در سطح بین‌الملل گفت: استکبار جهانی هدفش از راه انداختن جنگ علیه ایران این بود که نظام نوپای اسلامی را در همان اول راه با شکست مواجه سازد، اما به لطف خداوند متعال دوران هشت ساله دفاع مقدس باعث استحکام بیشتر نظام اسلامی شد.
این فرمانده دوران دفاع مقدس اضافه کرد: اقتدار و استقلال امروز ما مدیون رشادت‌ها و ایثارگری‌های رزمندگان اسلام به خصوص شهیدان والامقام است و هفته دفاع مقدس بهترین فرصت برای قدردانی از ایثارگری‌های آنان است.
انتهای پیام/ص10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول