اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده دوران دفاع مقدس:

فضای امروز جامعه تناسبی با فرهنگ دفاع مقدس ندارد

خبرگزاری فارس: فرمانده دوران دفاع مقدس گفت: فضای کنونی جامعه تناسبی با فرهنگ دفاع مقدس نداشته و هوای پاک جبهه را استنشاق نمی‌کنم.

فضای امروز جامعه تناسبی با فرهنگ دفاع مقدس ندارد
منصور عزتی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان به مناسبت فرا رسیدن هفته دفاع مقدس اظهار داشت: هر روز که از دوران دفاع مقدس دورتر می‌شویم فضای فرهنگی جامعه از فضای معنوی این دوران دورتر می‌شود.
وی با بیان اینکه از خواسته‌های مردم کشور در دوران هشت سال دفاع مقدس فاصله گرفته می‌شود، افزود: فضای فعلی جامعه ذخایر فرهنگی، معنوی و اقتصادی گذشته را نداشته و از خواسته‌های مردم و رهبری به عنوان یکی از شاخصه‌های پیروزی در جنگ فاصله گرفته می‌شود.
این سردار دوران دفاع مقدس تصریح کرد: دوران دفاع مقدس مدینه فاضله و مدل طراحی شده از سوی امام خمینی (ره) بود که روح و روان انسان‌ها را صیقل می‌داد.
وی با نارضایتی از فضاهای فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی جامعه یادآور شد: از مجموعه مؤلفه‌های مدینه فاضله دوران دفاع مقدس امروز آثار کمتری به جا مانده و نتوانسته‌ایم از این مدینه فاضله به خوبی صیانت کنیم.
سردارعزتی با اشاره به اینکه هویت دینی و ملی به عنوان سجل فرهنگ اجتماعی جامعه ایرانی در دوران دفاع مقدس بود، افزود: حضور جوانان در مراسم‌های مختلف مذهبی در جامعه دلیل محکمی برای به‌روز کردن فرهنگ دینی نیست و می‌توان گفت متولیان فرهنگی در این زمینه کوتاهی کرده‌اند.
وی ادامه داد: هویت ملت ایران هویتی دینی است اما به دلیل به‌روز نشدن این هویت از کارآمدی آن کاسته شده است.
این فرمانده دوران دفاع مقدس با اشاره به عدم تناسب فرهنگ اجتماعی جامعه با فرهنگ دوران دفاع مقدس و رسوخ رشوه، ربا و نگاه‌های غلط به مدیریت و عدم استفاده مطلوب از امکانات بیان داشت: فضای کنونی جامعه تناسبی با فرهنگ دفاع مقدس نداشته و هوای پاک جبهه را استنشاق نمی‌کنم.
وی گفت: رزمندگان دوران دفاع مقدس با همه پاکی و صداقت به جبهه‌های حق علیه باطل رفته و سرافرازانه از تمامیت ارضی کشور دفاع کردند اما صد حیف که روحیه انتقال ارزش‌های دوران دفاع مقدس تناسبی با روحیات رزمندگان آن دوران ندارد.
سردارعزتی با ابراز ناخرسندی از پرونده‌های میلیاردی اختلاس و پولشویی در کشور خاطرنشان کرد: با وجود امکانات مناسب برای انتقال ارزش‌های دوران دفاع مقدس برنامه‌ریزی خاصی در این مورد صورت نگرفته و هویت دینی آن دوران به خوبی حفظ  نشده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به خیزش‌های مردم منطقه متذکر شد: کشورهای اسلامی هویت دینی ملت و پایداری در مقابل دشمنان اسلام را به خوبی درک کرده‌ می‌دانند تنها در سایه پایداری می‌توان به اهداف خود نزدیک شد.
این فرمانده جنگ یادآور شد: هنوز به کشورم به دلیل خون شهدایی که ریخته شده است اعتقاد و امید دارم چرا که اگر امروز از آرمان‌های شهدا فاصله گرفته‌ایم اما عظمت خون شهدا نمی‌گذارد انقلاب اسلامی و جوانان سرافراز آن مسیر شهدا را نپیمایم.
وی با اشاره به تسخیر سفارت رژیم اشغالگر قدس توسط مردم، افزود: اکنون زمان آن فرا رسیده که مردم با مقاومت خود کاخ استکبار را در هم شکسته و برنامه ریزی مطلوبی در این زمینه داشته باشند.
عزتی بر ضرورت توجه همه دستگاه های فرهنگی به امر گسترش و انتقال فرهنگ دفاع مقدس تاکید کرد، گفت: مسئولان ذی‌ربط در این راستا تلاش بیشتری نمایند.
این فرمانده دفاع مقدس بیان داشت: هفته دفاع مقدس یادآور روزهای استقامت و پایداری ملت بزرگ ایران در برابر تجاوز رژیم بعثی عراق به سرکردگی استکبار جهانی است که در این راستا باید تلاش کرد نسل جوان بیشتر با رشادت‌ها و فداکاری‌های ملت در دوران دفاع مقدس آشنا شوند.
وی با بیان اینکه در دوران هشت سال جنگ تحمیلی جوانان ایران اسلامی یک صدا در برابر دشمنان ایستادگی کردند، تصریح کرد: زنده کردن چنین روحیه‌ای در جوانان امروزی ضروری است.
این مسئول با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید، افزود: مدارس می‌توانند به عنوان سنگر علم و تکذیب باشند و لازم است تا اولیای مدارس به این موضوع توجه ویژه داشته و در راستای تربیت دینی و اسلامی دانش‌آموزان تلاش کنند.
وی با اشاره به اهمیت علم و تربیت دینی، خاطرنشان کرد: امروزه علم و تربیت از اهمیت خاصی برخوردار است و هر ملتی که از نظر علم و تکنولوژی عقب باشد در تمام زمینه‌ها به عقب‌ماندگی دچار می‌شود.
انتهای پیام/ل20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول