اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی دانشگاه امام حسین (ع) استان زنجان:

فتنه 88 با فرهنگ دفاع مقدس خاموش شد

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی دانشگاه امام حسین (ع) استان زنجان با اشاره به حوادث پس از انتخابات 88 گفت: با فرهنگ دوران دفاع مقدس فتنه 88 خاموش شد.

فتنه 88 با فرهنگ دفاع مقدس خاموش شد
مهدیخانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، به مناسبت فرا رسیدن هفته دفاع مقدس اظهار داشت: در نگاه اجمالی به دوران دفاع مقدس و صرف‌نظر از ریشه‌های علت حمله دشمنان اسلام در صدر آن صدام به کشور ایران باید گفت انقلاب مظلوم و نوپای ایران اسلامی متکی به ارزش‌های اعتقادی ناب محمدی و منبعث از حادثه عاشورا ریشه دوانده و به نهال تنومندی در حال حاضر تبدیل شده است.
وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی منبعث از قیام عاشورا است، افزود: عصاره انقلاب اسلامی دوران دفاع مقدس بود که در برابر دشمنان اسلام و غرب و شرق شکل گرفت و براساس آرمان‌ها و ارزش‌های ناب به مبارزه با جهان کفر برخواست.
معاون فرهنگی دانشگاه امام حسین (ع) استان زنجان ادامه داد: پس از هشت سال دفاع و ایثارگری در مقابل فشارهای مختلف دشمنان  که هر کدام از این توطئه‌ها به تنهایی انقلابی را به زانو در می‌آورد انقلاب اسلامی در دوران دفاع مقدس به پیروزی رسید.
وی گفت: در دوران دفاع مقدس به مدد فداکاری، ایثار و گذشت رزمندگان اسلام وجبی از خاک کشور به دشمن داده نشده بلکه دستاوردهای معنوی زیادی از این دوران به دست آمد که در ادامه  راه انقلاب کمک شایانی کرد.
مهدیخانی یادآور شد: فرهنگ مردم ایران موجب شد تا نفس در سینه برخی سران عرب حبس شده و مردم منطقه به خوبی دریافتند که می‌توان در سایه مقاومت و تمسک به قرآن و اهل بیت (ع) به پیروزی قطعی رسید.
وی با بیان اینکه فرهنگ مردم ایران پس از دوران دفاع مقدس هم ادامه یافت، افزود: امروز مردم منطقه با این فرهنگ به خوبی آشنا هستند و در سایه  توجه به آن خیزش‌های صورت گرفته را مدیریت می‌کنند.
معاون فرهنگی دانشگاه امام حسین (ع) زنجان بیان داشت: اگر چه خیزش‌های مردم منطقه به وسعت انقلاب ایران نیست اما الگوبرداری کشورها به نحو مطلوبی صورت می‌گیرد که حمله به سفارت رژیم اشغالگر قدس از این نمونه‌ها محسوب می‌شود.
وی تصریح کرد: الگوها، شاخص‌ها و حرکت‌های مردم منطقه با شاخص‌ها و الگوهای مردم ایران در انقلاب اسلامی به خوبی سنخیت داشته و نشان می‌دهد مردم این منطقه به خوبی ایران را شناخته و این کشور را به عنوان الگوی خود در نظر گرفته‌اند.
مهدیخانی بیان داشت: در حال حاضر الگوهای انقلاب اسلامی و فرهنگ ناب دوران دفاع مقدس به خوبی به نسل جوان انتقال داده شده و به برکت همین الگو‌پذیری جوانان کشور در عرصه‌های مختلف درخشیده و قله‌های ترقی و پیشرفت را کسب کرده‌اند.
وی خاموش کردن فتنه 88 را حاصل انتقال درست فرهنگ دفاع مقدس به نسل جوان دانست و افزود: این امر نشان دهنده کسب بصیرت و آگاهی از سوی جوانان است.
معاون فرهنگی دانشگاه امام حسین (ع) کمک به قحطی‌زدگان سومالی را از دیگر نشانه‌های انتقال درست فرهنگ ایثار و گذشت دوران دفاع مقدس به نسل جدید عنوان کرد و اظهار داشت: تنها با توجه به فرهنگ ایثار و گذشت بود که مردم به قحطی‌زدگان سومالی کمک کردند.
وی تصریح کرد: اگر چه فرهنگ دوران دفاع مقدس به نسل جوان انتقال داده شده و ما هرروز شاهد بروز این ارزش‌ها در جامعه هستیم اما در این میان نباید وظیفه مسئولان به بوته فراموشی سپرده شود که باید بیش از این در این زمینه فعالیت صورت گیرد.
مهدیخانی با بیان اینکه وظیفه مسئولان در راستای انتقال ارزش‌های دوران دفاع مقدس تمام شدنی نیست، افزود: باید از ایثاررگران، رزمندگان و فاتحان جنگ در راستای انتقال ارزش‌های دفاع مقدس بیشتر استفاده شود.
وی ادامه داد: نظام جمهوری اسلامی پس همه  ترفند‌ها و توطئه‌های دشمنان اسلام در طی 32 سال گذشته امروز در قالب جنگ نرم به مبارزه ایادی استکبار می‌پردازند.
معاون فرهنگی دانشگاه امام حسین (ع) استان زنجان تنها عامل پیروزی انقلاب اسلامی در دوران هشت سال دفاع مقدس توجه به ارکان فرهنگ ناب محمدی عنوان کرد و گفت: توجه به این فرهنگ ناب  استقلال کشور بود.
وی بر ضرورت توجه به فرهنگ دوران دفاع مقدس تاکید کرد و افزود: نسل جوان جامعه امروز الگوی مناسبی برای ادامه راه دارند و می‌توانند با بهره‌گیری از این الگو این ارزش‌ها را به نسل‌های آینده به خوبی انتقال دهند.
مهدیخانی عظمت و قدرت انقلاب اسلامی و پیشرفت‌های روز افزون علمی را حاصل توجه به ارزش‌های هشت سال دوران دفاع مقدس عنوان کرد و افزود: هشت سال دوران دفاع مقدس گنجینه‌ای تمام نشدنی است که می‌توان در سایه توجه به ارزش‌های والای آن زندگی سعادتمندی داشت.
انتهای پیام/ل10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول