اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر حوزه‌های علمیه استان زنجان:

گسترش مدارس علمیه از برنامه‌های حوزه‌های زنجان است

خبرگزاری فارس: مدیر حوزه‌های علمیه استان زنجان گفت: گسترش مدارس علمیه به ویژه در شهرستان‌ها و افزایش ظرفیت پذیرش طلبه از برنامه‌های شورای مدیریت حوزه‌های علمیه استان زنجان است.

گسترش مدارس علمیه از برنامه‌های حوزه‌های زنجان است
حجت‌الاسلام حسن بیات امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، با اشاره به آغاز بازگشایی حوزه‌های علمیه در سراسر کشور، اظهار داشت: حوزه‌های علمیه استان زنجان نیز با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در سال جاری فعالیت‌های خود را آغاز کرده است.
وی با بیان اینکه در سال جاری 150 دانشجو به جمع دانشجویان حوزه‌های علمیه استان زنجان افزوده شده است، افزود: برنامه‌های مختلفی در طول سال از سوی حوزه‌های علمیه در زنجان برگزار می‌شود.
مدیرحوزه‌های علمیه استان زنجان یادآور شد: ارتقای توانمندی‌ها در حوزه‌های مختلف معارف، علوم قرآنی و فقه و تربیت نیروهای کارآمد حوزوی از اهداف پذیرش دانشجو در حوزه‌های علمیه است.
وی گفت: دانشجویان حوزه‌های علمیه در مقاطع مختلف حوزه مشغول تحصیل بوده و در برنامه‌های جانبی خوشنویسی، رایانه، پژوهش و تحقیق، اخلاق و تذهیب برنامه‌های خود را پیگیری می‌کنند.
حجت‌الاسلام بیات گسترش مدارس علمیه به ویژه در شهرستان‌ها و افزایش ظرفیت پذیرش طلبه را از دغدغه‌های شورای مدیریت حوزه‌های علمیه استان برشمرد.
وی خاطر‌نشان کرد: در همین راستا عملیات احداث حوزه‌های علمیه زنجان و قیدار در آینده نزدیک آغاز می‌شود، افزون بر این‌که ساخت مدرسه علمیه امیرالمومنین ابهر در زمینی به مساحت 4 هزار متر مربع را آغاز شده است.
وی تصریح کرد: عملیات احداث حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر (عج) زنجان به عنوان بزرگ‌ترین مدرسه علمیه استان به مساحت بیش از 8 هکتار در آینده نزدیک آغاز می‌شود.
مدیر حوزه‌های علمیه استان زنجان ادامه داد: با اتمام این پروژه شاهد رشد و شکوفایی استعدادهای بالقوه جوانان زنجانی خواهیم بود، چنانکه در گذشته نیز این خطه مهد پرورش علمای بزرگواری در جهان تشیع بوده است.
وی با اشاره به پروژه احداث مدرسه علمیه حضرت امیرالمومنین (ع) ابهر گفت: این مرکز در زمینی به مساحت چهار هزار متر مربع در حال احداث است که پس از پایان پروژه طلاب مدرسه علمیه حضرت امیرالمومنین(ع) که هم اکنون در مکانی وقفی مشغول تحصیل هستند، به ساختمان جدید انتقال خواهد یافت.
حجت‌الاسلام بیات از برگزاری دوره دانش‌افزایی استادان مدارس علمیه این استان خبر داد و اظهار داشت: دوره دانش‌افزایی استادان پایه‌های اول تا سوم مدارس علمیه استان در سال جاری با محوریت موضوعاتی چون روش کلاس‌داری، مقاله‌نویسی، تفسیر، صرف و نحو، بلاغت، تحقیق و منطق برگزار شد.
انتهای پیام/ل20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول