اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه یزد:

یزد نیازمند ده‌ها مسجد و حوزه علمیه است

خبرگزاری فارس: امام جمعه یزد با انتقاد از عملکرد ضعیف در عرصه فرهنگ دینی گفت: یزد نیازمند ده‌ها مسجد و حوزه علمیه دیگر است.

یزد نیازمند ده‌ها مسجد و حوزه علمیه است
به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های این هفته نمازجمعه با اشاره به سخنرانی رهبر معظم انقلاب در حضور خبرگان رهبری اظهار داشت: ایشان در سخنان خود مطالب بسیار مهمی را مطرح کردند که این مطالب باید نصب‌العین و چراغ راه مسئولان باشد.
وی با اشاره به مسائلی که از گذشته تاکنون از سوی غرب‌زده‌ها در مورد سیاست و اقتصاد مطرح شده است، افزود: افراد غرب‌زده معتقدند که کشور در مسیر توسعه اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و علمی باید بر مبانی غربی استوار باشد و برخی معتقدند در برخی موارد باید دست از عقاید اسلامی خود برداریم و از بسیاری مسائل خلاف اسلام چشم‌پوشی کنیم و اعتقادات اسلامی خود را با عقاید غربی‌ها مخلوط کنیم.
ناصری یادآور شد: این مسائل در گذشته نیز مطرح می‌شد و عده‌ای معتقد بودند که اسلام باید به نماز و عبادت بپردازد و سیاست و کشورداری باید بر عهده سیاسیون غرب‌زده گذاشته شود.
وی تصریح کرد: این انحراف است زیرا علم، سیاست و اقتصاد تاکنون توانسته بر اساس موازین اسلامی پیش برود و این عقاید انحرافی حرف‌هایی است که از دهان غربی‌ها بیرون می‌آید و ذهن عده‌ای را خراب می‌کند و باعث فتنه و آتش‌افروزی می‌شود.
خطیب جمعه یزد تاکید کرد: این انحراف است که می‌گویند اگر بر اساس اسلام عمل کنیم از دموکراسی و پیشرفت‌های دنیا عقب می‌مانیم.
وی اعتقاد عده‌ای مبنی بر اینکه تبعیت از ولایت‌فقیه، حالتی دیکتاتوری دارد را نیز اعتقادی انحرافی دانست و افزود: این حرف‌ها، حرف‌های مشتی غرب‌زده است که از اسلام هیچ اطلاعی ندارند.
ناصری با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در مورد توسعه علمی و اقتصادی یادآور شد: رهبر معظم انقلاب تاکید دارند که توسعه علمی و اقتصادی باید بر اساس فقه اسلامی باشد و حتی از حوزه‌ها در این زمینه انتقاد کردند.
وی ادامه داد: امام خمینی (ره) نیز برای نظام‌سازی اسلامی برنامه‌ریزی کردند زیرا چنین نظامی می‌تواند هم رشد دنیوی و عمران و اقتصاد را فراهم کند و هم آخرت را آباد و تامین کند.
ناصری تاکید کرد: سیاست ما باید بر اساس اسلام باشد نه بر اساس دروغ‌گویی و اگر در مسیر علم حرکت می‌کنیم نیز، حرکت ما باید بر اساس اسلام باشد.
وی خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) نیز هرگز از اصول اسلام دست برنداشتند و با تبعیت از ایشان در 30 سال پس از انقلاب نیز در همه موارد شاهد پیشرفت انقلاب اسلامی بوده‌ایم.
نماینده ولی‌فقیه در استان یزد با اشاره به پیشرفت‌های هسته‌ای و سایر پیشرفت‌ها در عرصه تکنولوژی عنوان کرد: همه این پیشرفت‌ها با توکل، در مسیر اسلام و با نماز و دعا حاصل شده است.
ناصری تصریح کرد: بر این اساس این حرف که اسلام نمی‌تواند همیشه همراه با ما باشد غلط و باطل و انحراف است و اسلام همیشه می‌تواند در همه عرصه‌ها پیشتاز باشد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه فرهنگ و عمران باید همزمان با هم پیشرفت کنند، اظهار داشت: همان اندازه که در پیشرفت عمرانی، راه‌ها، فرودگا‌ه‌ها و ... سرمایه‌گذاری می‌شود باید در عرصه فرهنگ نیز سرمایه‌گذاری و توجه شود در غیر این‌صورت خیانت کرده‌ایم.
امام جمعه یزد با انتقاد از اینکه در فرهنگ دینی بسیار ضعیف عمل شده است، افزود: در استان دارالعباده یزد حداکثر توان اداره 250 طلبه وجود دارد اما دانشگاه‌های این استان توان اداره و حمایت 70 هزار دانشجو را دارند.
وی تصریح کرد: این عدالت نیست که ظرفیت علمی و حوزوی دارالعباده یزد که 70 هزار دانشجو دارد، تنها 250 حوزوی باشد.
ناصری عنوان کرد: اگر بخواهیم مدرسه و حوزه جدید بسازیم همه اعتراض می‌کنند اما برای دانشگاه‌های جدید و بزرگی که هر روز ساخته می‌شود، هیچ‌کس اعتراضی ندارد.
وی بر ساخت و ساز هرچه بیشتر مدارس علمی و حوزه‌ تاکید کرد و افزود: بر اساس نیازهای آینده و تکمیل فرهنگ دینی آیندگان باید ده‌ها مسجد و حوزه علمیه دیگر در استان یزد ساخته شود.
ناصری خاطرنشان کرد: انتظار نداریم تعداد طلاب استان یزد به 70 هزار برسد اما 250 طلبه فعلی حداقل باید به 2هزار نفر برسد.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول