اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت الله معلمی خبر داد:

آغاز به کار دوباره حوزه علمیه خواهران قائمشهر

خبرگزاری فارس: نماینده مردم مازندران در خبرگان رهبری با اشاره به سابقه دایر شدن حوزه علمیه خواهران در قائمشهر که در گذشته به تعطیلی کشیده شده بود از آغاز به کار دوباره حوزه علمیه خواهران قائمشهر خبر داد.

آغاز به کار دوباره حوزه علمیه خواهران قائمشهر
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان قائمشهر، آیت‌الله علی معلمی بعدازظهر امروز در آیین گشایش حوزه علمیه خواهران فاطمه الزهرا قائمشهر با اشاره به تصریح قرآن در غیر انحصاری بودن دانش‌پژوهی و فراگیری علوم توسط زن و مرد اظهار داشت: شناخت موازین تقوا و پایبندی به آن در راه کسب دانش راه رسیدن به کمال و سعادت است.
وی با بیان اینکه از منظر قرآن، دانش‌آموزی به قشر و جنس خاصی تعلق ندارد، خاطرنشان کرد: دانش مبتنی بر وحی مبدا کمال است و همیشه صاحب دانش صاحب کمال نیست.
این عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: قبل از انقلاب مراکز دینی خواهران در کشور وجود نداشت ولی بعد از انقلاب به ویژه در دولت نهم و دهم، روند تاسیس این مدارس از شتاب زیادی برخوردار شد.
آیت الله معلمی با اشاره به سابقه دایر شدن حوزه علمیه خواهران در قائمشهر که در گذشته به تعطیلی کشیده شده بود، خاطرنشان کرد: با همت مدیریت حوزه‌های علمیه، فرماندار و شهردار قائمشهر و نیز اداره کل آموزش و پرورش استان مازندران و شهرستان قائمشهر، حوزه علمیه فعلی به صورت موقتی و استیجاری در اختیار مدیران حوزه قرار گرفته تا با تخصیص اعتبارات، بنای اصلی در محوطه احداث شود.
وی خاطرنشان کرد: افزایش مدارس و توسعه فضاهای آموزشی به برکت دین و دینداری به دست آمده و همین دینداری و باور مذهبی افراد است که فضای تاسیس مدارس را با سرعت و گاهی به صورت رایگان در اختیار آموزش و پرورش قرار می‌دهند.
امام جمعه قائمشهر اظهار داشت: تاکنون 150 نفر برای تحصیل در این مرکز ثبت نام کردند که 89 نفر در مرحله اول و 34 نفر نیز در مرحله دوم پذیرفته شدند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول