اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات استاندار چهارمحال و بختیاری:

سرشماری روند تصمیم‌گیری در کشور را متحول می‌کند

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: سرشماری روند تصمیم‌گیری در کشور را متحول می‌کند.

سرشماری روند تصمیم‌گیری در کشور را متحول می‌کند
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، عبدالله اسدپور بعداز ظهر امروز در نخستین نشست ستاد هماهنگی عمومی نفوس و مسکن این استان اظهار داشت: باید اطلاع‌رسانی دقیقی در مورد این طرح بزرگ در استان صورت گیرد تا این طرح در حداقل زمان ممکن اجرایی شود.
وی به تاریخچه طرح‌های سرشماری در کشور اشاره کرد و افزود: نخستین بار در سال 35 سرشماری در کشور ما انجام شد و پس از آن هر 10 سال یک بار در کشور ما طرح سرشماری انجام می‌شده است.
اسدپور با بیان اینکه کارهای آماری به سه شیوه صورت می‌گیرد، گفت: مهم‌ترین و  بهترین شیوه آماری سرشماری است، چراکه در این روش از تمامی نمونه‌های آماری به صورت مستقیم پرسش صورت می‌گیرد و علاوه بر این روش خوشه‌ای و آمار ثبتی است که اطلاعات به دست آمده در روش نخست کمترین ضریب اشتباه را دارد.
مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: گردآوری آمار و اطلاعات از جمعیت کشور، تعیین اندازه‌های جمعیت، ویژگی‌های مهم آن و مشخصات مسکن مورد استفاده توسط این جمعیت در یک مقطع زمانی معین و مقایسه نتایج بدست آمده از آن با مقطع زمانی گذشته از اهداف مهم و کاربردهای عمده سرشماری نفوس و مسکن است.
اسدپور ادامه داد: شناخت کمبودها، نیازها و نیز سایر امکانات بالقوه و استعدادهای جامعه و استفاده از این شناخت در تهیه ارزیابی‌ برنامه‌های اجتماعی و اقتصادی برای آینده، تهیه چهارچوب لازم برای انجام آمارگیری‌های نمونه‌ای در فاصله سرشماری‌ها از دیگر اهداف سرشماری عمومی نفوس و مسکن است.
وی مدت عملیات میدانی سرشماری را 21 روز اعلام و خاطرنشان کرد: سرشماری در چهارمحال و بختیاری همزمان با سراسر کشور دوم آبان لغایت 24 آبان‌‌ماه جاری برگزار می‎شود.
اسدپور با بیان اینکه اعلام نتایج اولیه سرشماری براساس فرم‌های سرشماری هفته اول آذرماه سال 90 است، گفت: همچنین اعلام گزیده نتایج سرشماری پیش از استخراج نیمه نخست اردیبهشت ماه سال 91 اعلام خواهد شد.
وی افزود: اخذ اطلاعات شماره ملی و کدپستی برای نخستین بار، کدگذاری خودکار  CAC اقلام سرشماری، انجام حوزه‌بندی با استفاده از نرم‌افزار مکانیزه و آموزش نیمه حضوری مدرسان استانی از مهم‌ترین نوآوری‌های سرشماری سال 90 نسبت به ادوار گذشته است.
اسدپور گفت: تشکیل جلسات منظم و مستمر برای بررسی نیازها، کمبودها و مشکلات اجرایی موجود در استان و شهرستان‌ها، اتخاذ تدابیر لازم برای آماده‌سازی امکانات موردنیاز برای تمام دستگاه‌های اجرایی استان و ابلاغ به تمامی ادارات و هماهنگی با شوراهای تأمین استان و شهرستان‌ها برای پوشش امنیتی لازم برای عوامل اجرایی مهم‌ترین وظایف ستاد هماهنگی استان است.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول