اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار مازندران:

مازندران آماده اجرای سرشماری نفوس و مسکن میشود

خبرگزاری فارس: معاون برنامه ریزی استاندار مازندران از آمادگی مازندران برای اجرای سرشماری نفوس و مسکن در آبان ماه امسال خبر داد.

مازندران آماده اجرای سرشماری نفوس و مسکن میشود
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، دوره آموزشی سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 1390  ویژه معاونان فنی و آموزشی، مدرسان مرحله سوم و کارشناسان مسئول فنی و اجرایی در استان مازندران با حضور فرزانه معاون برنامه ریزی استاندار و مدیر اجرای طرح سرشماری استان، اعضای ستاد هماهنگی استان و بیش از 200 نفر از معاونان فنی و آموزشی و مدرسان طرح سرشماری عصر امروز افتتاح شد.
معاون برنامه ریزی استاندار و مدیر اجرای طرح سرشماری عمومی نفوس و مسکن استان در این نشست گفت: با توجه به تکلیف دولت نسبت به اجرای سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال 1390 و در اجرای ماده چهار قانون مرکز آمار ایران همچنین تصویب‌نامه هیئت وزیران و با استناد به قانون بودجه سال 1390 مرکز آمار ایران موظف شد این سرشماری را در آبان ماه به اجرا  درآورد.
ولی الله فرزانه با اشاره به این که سرشماری‌ها در کشور به طور معمول 10 ساله انجام می‌شود، گفت: بر اساس دستور ریاست جمهور و مصوبه هیئت وزیران سرشماری عمومی نفوس و مسکن برای نخستین بار در کشور به صورت 5 ساله انجام می‌شود.
معاون برنامه‌ریزی استاندار مازندران تاکید کرد: عمده‌ترین دلیل آن هم استفاده از اطلاعات بهینه و نیاز دستگاه‌های برنامه‌ریزی به آمار و اطلاعات به‌هنگام برای برنامه‌ریزی در کشور است، زیرا هرچه اطلاعات دقیق‌تر باشد برنامه‌ریزی نیز بر پایه و اساس درستی انجام می‌شود که این تصمیم از جمله کارهای خوب دولت است که از توجیه منطقی نیز برخوردار است.
مدیر اجرایی طرح سرشماری عمومی نفوس و مسکن استان مازندران در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در اجرای صحیح سرشماری، همه عوامل ستادی و اجرایی باید حساسیت ویژه داشته باشیم زیرا انجام این کار به عنوان یک افتخار برای همه به عنوان عوامل اجرایی ثبت می‌شود و از طرفی دیگر اطلاعات صحیح جمع‌آوری شده پایه و اساس برنامه‌ریزی و باعث توسعه کشور می‌شود.
وی افزود: لازمه برنامه‌ریزی جامع و تصمیم‌سازی مؤثر و کار‌آمد، داشتن اطلاعات و آمار صحیح و دقیق است و تحقق اهداف چشم‌انداز 20 ساله کشور و پیشرفت و تعالی جامعه ما در گرو همکاری مردم و دقت عمل مسئولان دولتی در تهیه این اطلاعات و آمار است.
معاون برنامه ریزی استاندار مازندران با تاکید بر این که دقت، سرعت و کیفیت شعار این سرشماری است، گفت: در راستای سازماندهی این طرح مهم ملی و دریافت اطلاعات صحیح اقدامات فراوانی انجام شده است که ضرورت دارد تمام دستگاه‌های اجرایی استان با مسئولان ستاد استان و شهرستان همکاری لازم را داشته باشند. وی اضافه کرد: بحث آموزش نیز از ارکان اصلی در انجام طرح سرشماری است و تمام مدرسان باید در فراگیری دستورالعمل‌ها نهایت اهتمام را داشته باشند زیرا باید در مرحله سوم آموزش این موضوع‌ها را در شهرستان‌ها تدریس کنند.
فرزانه تصریح کرد: حسن خلق، متانت و حجب و حیا مامور آمارگیر برای تاثیر بر افکار عمومی نیز در جمع‌آوری اطلاعات بسیار مهم است، هویت و شناسنامه سرشماری را عوامل اجرایی طرح رقم می‌زنند.
وی افزود: باید دقت کنیم تمام مسائل اخلاقی و رفتاری را با لحاظ مسائل فنی کار رعایت کنیم تا با استفاده از اطلاعات صحیح جمع‌آوری شده برنامه‌ریزی موثری برای توسعه استان انجام دهیم.
به گزارش فارس، چهارمین سرشماری عمومی نفوس و مسکن کشور بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در آبان ماه سال 1390 همزمان با سراسر کشور در استان مازندران آغاز می‌شود.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول