اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خوزستان:

به کیفیت و دقت آمار سرشماری توجه شود

خبرگزاری فارس: رئیس شورای برنامه‌ریزی خوزستان گفت: در سرشماری امسال به کیفیت و دقت آمار توجه شود.

به کیفیت و دقت آمار سرشماری توجه شود
به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، سیدجعفر حجازی ظهر امروز در شورای برنامه‌ریزی خوزستان با بیان اینکه آمارهای روستایی موجود در مرکز آمار و مراکز بهداشت با یکدیگر همخوانی ندارد، اظهار داشت: بر اساس آماری که انحراف دارد نمی‌توان برنامه ریزی کرد و در سرشماری امسال باید به کیفیت و دقت آمار توجه شود.
وی با اشاره به اینکه آخرین سرشماری در خوزستان در سال ۸۵ انجام شد، گفت: برای جمع آوری اطلاعات صحیح به ویژه در روستا‌ها و بخش‌ها، علاوه بر نظارت و بازبینی باید از ظرفیت شورا‌ها و دهیاری‌ها برای فرهنگسازی و ارائه اطلاعات صحیح توسط خانوار‌ها استفاده شود.
استاندار خوزستان افزود: سرشماری در دسترسی به آمار اشتغال نیز بسیار موثر است اما برای دست یافتن به آمار صحیح در این بخش نیز فرهنگسازی لازم است چرا که برخی از افراد با وجود داشتن شغلی مثل کشاورزی خود را بیکار می‌دانند.
وی تاکید کرد: بروز کمترین خطا هدف ماست و برای این منظور از تمام امکانات استفاده می‌شود.
حجازی با اشاره به اینکه احتمال دارد سفر چهارم دولت به خوزستان زمستان امسال انجام شود، تاکید کرد: با توجه به اینکه این سفر ویژه بررسی اجرای مصوبات سفرهای گذشته دولت به استان‌هاست، فرمانداران وظیفه دارند ظرف یک ماه آینده تمام طرح‌ها و مصوبات سفر را که اجرا نشده، یا در حال اجرا هستند اعلام کنند.
وی ادامه داد: سفرهای شهرستانی از آبان ماه دوباره آغاز می‌شود که این سفر‌ها با محوریت عمران روستا‌ها، اشتغال و حل مشکل صنایع است و مصوبات ستاد تسهیل و پشتیبانی صنایع در آن‌ها پیگیری می‌شود.
وی همچنین با ارائه گزارشی از وضعیت استان، اظهار داشت: بر اساس آماری که در سامانه اشتغال ثبت شده، خوزستان در پنج ماهه نخست امسال از ۱۳۷ هزار شغلی که در تعهد داشت ۴۸ هزار شغل ایجاد کرده که پیش بینی می‌شود با ابلاغ تسهیلات در نیمه دوم سال این تعهد محقق شود.
حجازی اظهار داشت: در سال جاری ۴۳ هزار واحد مسکن مهر در چهار نوبت به بهره برداری می‌رسد که ۸ هزار واحد آن مربوط به طرح خودمالکان است.
وی با انتقاد از برخی دستگاه‌های اجرایی به دلیل تاخیر در مبادله موافقتنامه اعتبارات استانی، تصریح کرد: امروز نام این دستگاه‌های اجرایی را رسانه‌ای نمی‌کنم اما در صورتی که این دستگاه‌ها به وظایف خود عمل نکنند اطلاعات را در اختیار رسانه‌ها قرار می‌دهم.
استاندار خوزستان با اشاره به آغاز تدوین بودجه سال ۹۱ در دولت، افزود: دستگاه‌های اجرایی به ویژه حمل و نقل، کشاورزی و آب و برق باید برای گرفتن ردیف اعتباری برای طرح‌های خود تلاش کنند.
وی افزود: کارگروه ساماندهی ساختمان‌های اداری و تجمیع ادارات که نخستین بار در خوزستان آغاز به کار کرد، از مرداد ماه از سوی دولت ابلاغ شده و بر این اساس برخی دستگاه‌های اجرایی به منظور کاهش هزینه‌ها در یک ساختمان مستقر می‌شوند، همچنین ساماندهی نیروی انسانی با هدف بکارگیری نیروی مازاد برخی دستگاه‌ها در سازمان‌هایی که نیاز دارند نیز به منظور کاهش هزینه‌های جاری فعال شده است.
حجازی با اشاره به اینکه بودجه استان بر اساس شاخص جمعیت، محرومیت و پراکندگی تدوین می‌شود، اظهار داشت: با توجه به اینکه برخی شهرستان‌ها مشمول ردیف‌های اعتباری خاص چون توسعه و نفت می‌شوند، سعی شده در توزیع اعتبارات رعایت عدالت شود.
وی اظهار داشت: در سال جاری ۶ هزار پروژه استانی با متوسط میانگین اعتباری ۲۵۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان اجرا می‌شود که لازم است این پروژه‌ها هر چه زود‌تر به بهره‌برداری برسد.
حجازی در ادامه با بیان اینکه تا دو سال پیش در استان ۱۲۰ میلیون تومان برای زکات پرداخت می‌شد، گفت: با پیگیری‌هایی که انجام گرفت زکات پرداخت شده در سال گذشته به ۴. ۵ میلیارد تومان و امسال به ۸. ۲ میلیارد تومان افزایش یافت که توسط استان در سال گذشته ۶ میلیارد تومان و امسال نیز ۱۰ میلیارد تومان به مبلغ زکات اضافه و صرف امور بهسازی روستا و مساجد شد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول