اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار کرمان:

4800 نفر در سرشماری کرمان مشارکت دارند

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی استانداری کرمان گفت: به منظور اجرای صحیح و دقیق سرشماری نفوس و مسکن در سطح استان کرمان 4 هزار و 800 نفر مشارکت دارند.

4800 نفر در سرشماری کرمان مشارکت دارند
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان، محمد تکلوزاده در آیین افتتاح کلاس‌های مرحله دوم آموزش سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 90 اظهار داشت: در سرشماری سال جاری چهار نوع فرم حاوی 208 سئوال پر می‌شود که با استفاده از این فرم‌ها 280 مورد اطلاعات تکمیلی مورد نیاز 80 دستگاه اجرایی استان و کشور استخراج می‌شود.
وی با اشاره به اینکه داشتن بانک‌های آماری و اطلاعاتی یکی از شاخص‌های توسعه‌یافتگی کشورها است، عنوان کرد: بدون بهره‌مندی از آمار و اطلاعات دقیق و صحیح، برنامه‌ریزی مناسب برای توسعه هر منطقه امکان‌پذیر نیست.
مدیر اجرایی سرشماری سال 90 در استان کرمان گفت: از ابتدای آغاز طرح آمارگیری در کشور از سال 35 تاکنون، این طرح در بازه زمانی 10 ساله انجام می‌شد و در حال حاضر به دلیل توسعه و رشد روزافزون و سریع کشور، سرشماری سال 90 پس از گذشت پنج سال از آخرین سرشماری انجام شده در کشور‌ انجام می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: آمار و اطلاعات طرح سرشماری، مبنای تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی برای توسعه هرچه بیشتر مناطق مختلف کشور است.
تکلوزاده با اشاره به برگزاری سرشماری سال 90 از دوم تا 22 آبان ماه‌ بیان داشت: ارائه کارت شناسایی، رعایت نظم و تأکید بر آمارگیری صحیح و دقیق از اصولی است که آمارگیران باید همواره مد‌نظر داشته باشند.
وی ارائه کارت ملی و کد پستی از سوی مردم در تهیه اطلاعات این طرح را ضروری دانست و گفت: این دو نکته بسیار حائز اهمیت است.
تکلوزاده‌ سرشماری را اقدامی مهم و ماندگار ذکر کرد و افزود: این اقدام هزینه‌بر و زمان بر و در عین حال بسیار مهم و اساسی است.
تکلوزاده اذعان کرد: اگر آمار و اطلاعات دقیق و منطبق بر واقعیت‌ها وجود نداشته باشد، برنامه‌ریزی نمی‌تواند به سر منزل مقصود برسد.
کلاس‌های مرحله دوم آموزش سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 90 از 26 شهریور ماه به مدت 12 روز در محل مرکز آموزش و پژوهش استانداری کرمان در حال برگزاری است.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول