اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون برنامه‌ریزی استاندار چهارمحال و بختیاری خبر داد:

اعلام نتایج اولیه سرشماری هفته نخست آذر ماه

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‎ریزی استانداری چهارمحال و بختیاری از اعلام نتایج اولیه سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 90، در هفته نخست آذر ماه سال جاری خبر داد.

اعلام نتایج اولیه سرشماری هفته نخست آذر ماه
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حمیدرضا فروزنده بعد از ظهر امروز در آیین آغاز فعالیت ستاد سرشماری عمومی نفوس و مسکن در این استان با اشاره به اجرای این سرشماری از دوم تا 22 آبان‏ ماه اظهار داشت: نتایج نهایی این سرشماری نیمه نخست اردیبهشت سال آینده ارائه می‎شود.
وی آبان را مناسب‏‎ترین فرصت برای انجام سرشماری دانست و افزود: این ماه به دلیل ساکن بودن خانوارها به ویژه عشایر و مناسب بودن شرایط آب و هوایی برای سرشماری مناسب‌ترین فرصت محسوب می‎شود.
معاون برنامه‌ریزی استاندار چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: پیش از این قرار بر آن بود که سرشماری‌ها در یک دوره 10 ساله انجام شود، اما به دلیل سرعت توسعه و ضرورت لازم به ویژه در دولت نهم و دهم این نیاز احساس شد که در مدت زمان کوتاه‌تری آمارگیری صورت گیرد.
فروزنده با اشاره به ضرورت‌های اجرای طرح سرشماری نفوس و مسکن در کشور افزود: تهیه شاخص‌های آماری، حل مشکلات اجرایی، ارتقای فرهنگ آمار کشور و استفاده از شیوه‌های جدید در آمارگیری از مهم‎ترین اهداف برگزاری سرشماری عمومی نفوس و مسکن به شمار می‎رود.
وی سرشماری را لازمه برنامه‎ریزی جامع و تصمیم‏گیری کارآمد در کشور و استان‎ها دانست و گفت: نتایج این سرشماری مبنای تمام برنامه‌ریزی‌ها و اطلاعات بعدی است و هرچه اطلاعات دقیق‌تر جمع‌آوری شود سیاست‌ها نیز واقعی‌تر و عملیاتی‌تر خواهد شد.
معاون برنامه‌ریزی استاندار چهارمحال و بختیاری انجام مطلوب این سرشماری را نیازمند همکاری همه‌جانبه مردم و دستگاه‎های مسئول عنوان کرد و افزود: دستگاه‌های اجرایی موظفند امکانات خود را در اختیار مجریان طرح سرشماری قرار دهند تا هیچ دغدغه‌ای در خصوص انجام مطلوب آن وجود نداشته باشد.
وی همکاری مردم برای اجرای درست این طرح را مهم عنوان کرد و گفت: مردم با دادن اطلاعات صحیح و درست به ماموران سرشماری، به نظام برنامه‎ریزی کشور کمک بزرگی می‎کنند که البته منافع آن متوجه خود مردم خواهد بود و بیشترین سود را از یک تصمیم درست که منطبق بر آمارهای درست گرفته شده، خود مردم خواهند برد.
فروزنده اضافه کرد: نبود آمار و اطلاعات دقیق از بزرگ‌ترین موانع برنامه‌ریزی‌ علمی و اصولی است بنابراین هرچه آمار به واقعیت نزدیک‌تر باشند، برنامه‌ریزی‌های انجام شده موفق‌تر است.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول