اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری فارس:

با قاچاقچیان کالا قاطعانه برخورد می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس کل دادگستری استان فارس گفت: دستگاه قضایی و اداره کل تعزیرات حکومتی با باندهای قاچاق کالا قاطعانه برخورد می‌کند.

با قاچاقچیان کالا قاطعانه برخورد می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی دادگستری استان فارس، در دیدار اعضای کمیسیون مبارزه با قاچاق کالای فارس با رئیس کل دادگستری این استان وی بر برخورد قاطع و سریع دادگستری با قاچاقچیان تأکید کرد و اظهار داشت: قاچاق کالا دارای آثار منفی در ابعاد مختلف اقتصادی، سیاسی و اجتماعی برای کشور است چراکه موجب سوق دادن اقتصاد و تجارت رسمی به اقتصاد و تجارت زیرزمینی شده، درآمدهای دولت را کاهش داده، برنامه‌ها و سیاست‌های اقتصادی دولت در راستای رشد اقتصادی را مختل می‌کند.
ذبیح‌الله خدائیان افزود: قاچاق کالا به تجارت رسمی و تولیدات داخلی لطمه زده و تولیدکنندگان داخلی را که به لحاظ پرداخت مالیات هزینه تولیدات آنها افزایش یافته و قدرت رقابت با کالاهای قاچاق را ندارند از عرصه فعالیت خارج می‌‌کند که نتیجه آن کاهش درآمدهای مالیاتی دولت و سطح اشتغال جامعه است.
قاضی ارشد استان فارس اضافه کرد: قاچاق کالا، موجب کاهش انگیزه سرمایه‌گذاری مولد در کشور، ایجاد فعالیت‌های اقتصادی غیرقانونی، کسب درآمدهای نامشروع و رواج جرم پولشویی در کشور می‌شود و در نظام اقتصادی کشور اخلال ایجاد می‌کند.
رئیس کل دادگستری فارس شیوع قاچاق کالا در کشور را موجب اختلاف طبقاتی در جامعه، ثروتمندتر شدن از راه نامشروع و فقیر کردن عده‌ای دیگر دانست  و گفت: قاچاق کالاها حتی سلامت و بهداشت مردم را به مخاطره می‌اندازد چراکه اکثر کالاهای قاچاق به ویژه مواد غذایی، بهداشتی و آرایشی تقلبی، غیراستاندارد و یا تاریخ گذشته‌اند.
رئیس شورای قضایی استان فارس ایجاد فساد در دستگاه‌های دولتی و آلوده کردن کارمندان دستگاه‌های ذ‌ی‌ربط به اخذ رشوه، قانون‌گریزی را از آثار قاچاق کالا برشمرد و ادامه داد: دستگاه‌های متولی باید تمام تلاش خود را در مقابله با پدیده قاچاق به کار گیرند.
خدائیان فرهنگ‌سازی و آگاه کردن مردم و مسؤلان را از آثار و عواقب ناخوشایند قاچاق کالا در اقتصاد کشور، سلامت مردم، کاهش تشریفات صدور مجوز صادرات و واردات کالاهای مورد نیاز مردم، استفاده از دستگاه‌های پیشرفته برای کنترل محموله‌هایی که به کشور وارد یا صادر می‌شود را از جمله راه‌کارهای مبارزه با این پدیده شوم دانست و تصریح کرد: تسریع در ترخیص کالاها، شفاف‌سازی قوانین و مقررات و حرف ناکارآمد، قدیمی و پراکنده، مسدود کردن مبادی ورودی و خروجی کالا به کشور و برخورد قاطع و سریع با قاچاقچیان حرفه‌ای از دیگر راهکارهای مبارزه با قاچاق کالاست.
این مسئول ادامه داد:‌ دستگاه قضایی و اداره کل تعزیرات حکومتی با باندهای قاچاق کالا برخورد قاطع می‌کنند و کوچک‌ترین اغماضی را روا نمی‌دارند.
در این جلسه مدیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا در فارس مطالبی را در مورد ضرورت مبارزه با قاچاق کالا و گزارشی از عملکرد کمیسیون ارائه کرد.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول