اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

صبح امروز صورت گرفت؛

اعدام قاچاقچی مواد مخدر در قزوین

خبرگزاری فارس: یکی دیگر از سوداگران مرگ در زندان مرکزی قزوین به دار مجازات آویخته شد.

اعدام قاچاقچی مواد مخدر در قزوین
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین، در ادامه مبارزه قاطع و بی‌امان دستگاه قضایی با سوداگران مرگ بر اساس دادنامه صادره از سوی شعبه دوم دادگاه انقلاب اسلامی قزوین محکوم علیه (ا. ب .چ) 39 ساله دارای هفت فقره سابقه کیفری، به اتهام فروش 10 کیلو و 180 گرم و نگهداری 26 کیلوگرم تریاک به اعدام، 10 سال حبس، 212 میلیون ریال جزای نقدی، مصادره اموال و 74 ضربه شلاق محکوم شد که حکم صادره پس از طی تشریفات قانونی صبح امروز در محوطه ندامتگاه مرکزی قزوین به مرحله اجرا درآمد.
در ادامه این گزارش با اشاره به خلاصه پرونده مذکور آمده است: به دنبال کشف حدود 10 کیلوگرم تریاک، پس از بازجویی از فرد دستگیر شده، نامبرده اعلام می‌کند، مواد مکشوفه را از (ا.ب.چ) خریداری کرده که با تلاش شبانه‌روزی مأموران مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی نامبرده در تهران شناسایی و دستگیر می‌شود.
این گزارش می‌افزاید: فرد دستگیر شده منکر انتساب اتهام و تعلق مواد مکشوفه به خود می‌شود و در نهایت با قرار وثیقه آزاد می‌شود، از آنجا که نامبرده مجدد مبادرت به قاچاق مواد می‌کرده و حاضر به کنار گذاشتن شغل اصلی خود نبود؛ پس از چند ماه از آزادی در تعقیب و گریز و در نهایت با شلیک مأموران به خودرو وی، متوقف و همراه با 26 کیلوگرم تریاک دستگیر می‌شود که دستگیری وی قرینه‌ای بر اعمال مجرمانه و پرونده قبلی و صحت سوابق کیفری گذشته‌اش می‌شود.
این گزارش تصریح می‌کند: با انجام تحقیقات تکمیلی و بررسی مجدد پرونده قبلی وی، رأی اعدام نامبرده توسط شعبه دوم دادگاه انقلاب اسلامی قزوین صادر و پس از اعتراض نامبرده، پرونده برای رسیدگی به دادستانی کل کشور ارسال  و رای صادره به تأیید دادستان کل کشور می‌رسد و مجدد با تقاضای عفو از سوی محکوم علیه، درخواست عفو وی در دو مرحله از طریق کمیسیون عفو استانی و مرکز مورد رسیدگی قرار گرفته که در هر دو مرحله به لحاظ داشتن سوابق متعدد کیفری در زمینه مواد مخدر رد می‌‌شود.
بر اساس این گزارش پس از تأیید حکم صادره و با اعلام بلامانع بودن اجرای حکم از سوی ریاست معظم قوه قضائیه، حکم صادره پس از طی تمامی مراحل قانونی سحرگاه امروز با حضور معاونین دادستان عمومی و انقلاب قزوین، قاضی ناظر زندان دادسرای قزوین، رئیس ندامتگاه مرکزی قزوین، نمایندگانی از نیروی انتظامی و پزشکی قانونی به مرحله اجرا درآمد؛ باشد تا درس عبرتی برای سوداگران و فروشندگان مواد مخدر بوده و از ادامه ویرانی بنیان خانواده‌های این مرز و بوم جلوگیری به عمل آید.
در پایان این گزارش آمده است: دادگستری استان قزوین در پایان به اطلاع می‌رساند دستگاه قضایی با حضور پرسنل و قضاتی شجاع، ولایتمدار و انقلابی به امت قهرمان و شهیدپرور استان قزوین این نوید را می‌دهد که با تمام وجود و با استفاده از همه ظرفیت‌های قانونی و قضایی در برابر کسانی که بخواهند امنیت و آسایش مردم را سلب کنند و موجبات تباهی جوانان و خانواده‌های آنان را فراهم کنند با قاطعیت تمام ایستادگی کرده و احکام الهی را اجرا کند.
همچنین به تمامی تبهکاران، مفسدین و قاچاقچیان هشدار می‌دهد که از سرنوشت شوم این جنایتکاران عبرت گرفته و  در صورت ادامه راه جنایتکارانه خویش در انتظار اجرای حدود الهی و مجازات باشند.
انتهای پیام/خ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول