اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در بین شهرهای استان زنجان؛

رتبه نخست میزان ارتقای کیفیت نان به طارم رسید

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت غله استان زنجان گفت: در بین شهرستان‌های استان زنجان، شهرستان طارم رتبه نخست را از نظر بیشترین رشد در ارتقای کیفیت نان به خود اختصاص داده است.

رتبه نخست میزان ارتقای کیفیت نان به طارم رسید
پرویز خالقی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: سنجش کیفیت نان پخته شده در نانوایی‌های استان زنجان با ارسال پیامک از سوی مردم استان صورت گرفته است.
وی با بیان اینکه پس از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها سامانه سنجش کیفیت نان سکنا راه‌اندازی شده است، ادامه داد: هدف از این کار بررسی هرچه بهتر و تعیین کیفیت نان پخته شده توسط نانوایی‌ها در کشور است.
مدیرعامل شرکت غله استان زنجان یادآور شد: مشتریان واحدهای نانوایی در استان می‌توانند پس از خرید نان از نانوایی نمره کیفی خود را در مورد نان مورد نظر به شماره پیامک 30001518 ارسال کنند.
حداکثر نمره‌ای که شهروندان می‌توانند به نان مورد نظر دهند 20 است و فرم و شکل مناسب، پخت یکنواخت و فاقد علایم سوختگی از جمله مواردی هستند که در سنجش نان مورد نظر قرار می‌گیرد.
خمیری و پارگی، سطح رویی و زیرین خوشرنگ قابلیت جویده شدن مناسب، بو، طعم و مزه مطبوع نیز از دیگر مواردی هستند که در ارزیابی نان پخته شده در نانوایی‌ها مورد توجه قرار می‌گیرد.
وی تصریح کرد: در این سنجش نانوایی‌هایی که حتی یک پیامک در زمینه سنجش نان داشته‌اند نیز در این سنجش مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند.
مدیرعامل شرکت غله استان زنجان با اشاره به اینکه در حال حاضر 10 نانوایی برتر استان زنجان شناسایی شده‌اند، ادامه داد: از این 10 نانوایی برتر چهار نانوایی سهم شهرستان زنجان است.
وی با بیان اینکه سه نانوایی از شهرستان خدابنده در بین 10 نانوایی برتر استان دارد، ادامه داد: شهرستان‌های طارم و خرم‌دره نیز به ترتیب دارای دو و یک نانوایی برتر در بین 10 نانوایی برتر استان هستند.
خالقی نان‌های مورد سنجش قرار گرفته توسط سیستم پیامکی سکنا را نان لواش، نان بربری، نان سنگک و سایر نان‌های پخته شده عنوان کرد و افزود: بیشترین پیامک‌های ارسال شده به سامانه سکنا مربوط به نان لواش بوده است.
وی همچنین با اشاره به بیشترین نمره‌های کیفی ارسال شده به انواع نان‌های پخته شده در استان زنجان ادامه داد: نان لواش بالاترین نمره کیفی را در بین نان‌های دیگر به دست آورده است.
بنا به گفته مدیر عامل شرکت غله استان زنجان در حال حاضر یک هزار و 199 نانوایی در استان زنجان وجود دارد، که از این تعداد 540 واحد نانوایی مورد سنجش قرار گرفته‌اند.
وی همچنین با اشاره به اعلام مرکز پژوهش غلات ایران، یادآور شد: بنابر اعلام این مرکز استان زنجان پس از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها در زمینه گندم، آرد و نان در رشد کیفیت نان تولیدی در بهار سال‌جاری رتبه نخست را کسب کرده است.
انتهای پیام/ل20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول