اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر شورای آموزش و پرورش نهبندان:

نهبندان نیازمند 34 مدرسه پیش‌ساخته است

خبرگزاری فارس: دبیر شورای آموزش و پرورش نهبندان گفت: در سطح روستاها و مناطق عشایری این شهرستان ساخت 34 مدرسه پیش‌ساخته امری ضروری است.

نهبندان نیازمند 34 مدرسه پیش‌ساخته است
به گزارش خبرگزاری فارس از نهبندان، سید احمد ذبیحی شنبه‌شب در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان نهبندان اظهار داشت: در حال حاضر در 34 روستا و منطقه عشایری مدارس خشت و گلی و تخریبی وجود دارد که برای ساماندهی آنها نیازمند جایگزینی به مدارس پیش‌ساخته و اعتبار کافی هستیم.
وی با بیان اینکه 30 شهریور‌ماه روز شکوفه‌ها و جوانه‌ها نامگذاری شده است، تصریح کرد: اقدامات لازم در این زمینه برای ورود کلاس اولی‌های مقطع ابتدایی و راهنمایی در مدارس نهبندان انجام شده و چند مدرسه برای برگزاری جشن سال اولی‌ها در نظر گرفته شده است.
دبیر شورای آموزش و پرورش نهبندان ادامه داد: روز یکشنبه سوم مهر‌ماه زنگ آغاز مدارس و زنگ مقاومت و ایثار در هنرستان پروین اعتصامی و راهنمایی امام حسین(ع) نهبندان نواخته می‌شود.
ذبیحی با اشاره به اینکه از جمله سیاست‌های کاری این مدیریت در سال تحصیلی جاری توجه جدی به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر طرح تحول بنیادین در نظام آموزش و پرورش است، افزود: در این راستا تا کنون طرح سباح ویژه دانش‌آموزان پایه سوم ابتدایی و فعالیت‌های مدارس قرآنی در شهرستان از سال گذشته آغاز و امسال به سرعت ادامه می‌یابد.
وی یک شیفت شدن مدارس و تعطیلی روزهای پنج‌شنبه را یکی از سیاست‌ها و اقدامات بسیار تاثیرگذار وزارت آموزش و پرورش در نظام تعلیم و تربیت دانست و اظهار داشت: در این راستا تمامی مدارس نهبندان در سال تحصیلی جاری به صورت یک شیفت اداره می‌شوند و مدارس ابتدایی و شبانه‌روزی در روز پنج‌شنبه تعطیل و سایر مدارس عادی مقاطع راهنمایی و دبیرستان با مصوبه انجمن اولیا و مربیان تعطیل می‌شوند.
مدیر آموزش و پرورش نهبندان یادآور شد: نیروی انسانی، فضاها و امکانات آموزشی این شهرستان در سال تحصیلی جاری مطابق سیاست‌های مطرح شده ساماندهی شده و اقدامات لازم در این راستا انجام شده است.
ذبیحی با بیان اینکه مدارس استعدادهای درخشان مقطع راهنمایی دخترانه و پسرانه نهبندان همزمان با بازگشایی مدارس فعالیت‌های خویش را آغاز می کنند، تصریح کرد: بهسازی و زیباسازی مدارس شهرستان برای سال تحصیلی جدید انجام شده است.
وی از کسب مقام نخست نهبندان به منظور هدایت دانش‌آموزان پایه اول دبیرستان به رشته‌های فنی در خراسان جنوبی طی سال تحصیلی سال گذشته خبر داد و افزود: در این راستا این شهرستان توانسته 47 درصد این دانش‌آموزان را به رشته‌های فنی و کاردانش هدایت و سوق دهد.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول