اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در گلستان؛

مدارس علوم دینی از علوم روز بهره‌ گیرند

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در گلستان گفت: علوم و فنون در جهان روز به روز درحال پیشرفت و تکامل است و مدارس علوم دینی کشور نیز باید با بهره‌گیری از این علوم پاسخگوی نیازهای جامعه باشند.

مدارس علوم دینی از علوم روز بهره‌ گیرند
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی بزرگ اسلامی شمال کشور، آیت‌الله سید کاظم نورمفیدی در آیین جشن فارغ‌التحصیلی طلاب اهل سنت مدرسه علوم دینی چنارلی اظهار داشت: روحانیون باید با مجهز شدن به علوم و فنون دینی و علمی، پاسخگوی نیازهای اقشار مختلف جامعه باشند.
وی با بیان اینکه محور همه برنامه های انبیای الهی ایمان بوده است، تصریح کرد: دلیل مبعوث شدن انبیای الهی نجات انسان از وابستگی به غیر خداست.
نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری، ایمان را نتیجه خلوص، عشق و علاقه به آفریدگار برشمرد و اظهار داشت: روحانیون به عنوان جانشینان انبیای الهی مسئولیت سنگینی بر عهده دارند و باید عشق و علاقه به آفریدگار را در وجود خود و مردم افزایش دهند.
آیت‌الله نورمفیدی با استناد به آیات شریفه قرآن کریم گفت: ایمان واقعی برابر با عشق و علاقه خداست و بنابراین ما باید این محبت و عشق به خدا را در خودمان روز به روز افزایش دهیم.
وی مومن واقعی را دارای سه خصلت دانست و اضافه کرد: اگر کسی در همه امور خدا و پیامبر (ص) را در نظر بگیرد و برادر مسلمان خود را دوست بدارد و از کفر متنفر باشد، شیرینی ایمان واقعی را چشیده است.
آیت‌الله نورمفیدی با اشاره به وضعیت کشورهای مختلف و گسترش موج بیداری اسلامی تصریح کرد: دشمن مخالف شیعه و سنی نیست، بلکه مخالف اصل اسلام است و اگر دل‌های مسلمانان به هم نزدیک باشد، نقشه‌های دشمن راه به جایی نخواهد برد.
نماینده ولی فقیه در استان گلستان با تبریک فارغ‌التحصیلی طلاب حوزه علمیه ربانیه چنارلی، خطاب به آنان گفت: لباس روحانیت مسئولیت‌آور است و مسئله تبلیغ و ترویج دین در عصر کنونی مانند گذشته نیست و شیوه و روش آن باید با علم روز همراه باشد.
‌آیت‌الله نورمفیدی خاطرنشان کرد: روحانیت به معنای آراسته بودن به فضیلت علم و تقوا و مجهز بودن برای انجام یک سلسله وظایف اجتماعی و واجبات دینی است، بدون‌ آنکه علم و تقوا سرمایه‌ای برای دنیاطلبی شود.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول