اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر اداره آموزش و پرورش ملکان:

مدارس شهرستان ملکان هوشمند می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان ملکان گفت: توجه به نماز و هوشمندسازی مدارس از اولویت‌های اداره آموزش و پرورش ملکان در سال تحصیلی جدید خواهد بود.

مدارس شهرستان ملکان هوشمند می‌شود
سعید دهقانی امروز در در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ملکان اظهار داشت: زنگ نماز اول مهر همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید در همه مدارس نواخته شده و زنگ نماز هر روز 20 دقیقه به ساعت رسمی مدارس افزوده خواهد شد.
وی افزود:‌ امسال به نماز مدارس توجه خاصی خواهد شد و با استقرار روحانیون در تمام مدارس در وهله اول آموزش و سپس اقامه نماز در مدارس ملکان به طور جدی اجرا خواهد شد. 
دهقانی همچنین به بحث هوشمندسازی مدارس نیز اشاره کرد و گفت: در نظر داریم امسال در وهله اول با کمک اولیا 40 مدرسه را به امکانات الکترونیکی و پروژکتوری مجهز کنیم که در این راستا به کمک مسئولان استان و شهرستان همچنین مشارکت اولیا نیاز داریم. 
مدیر اداره آموزش و پرورش ملکان با بیان اینکه حدود 19 هزار دانش‌آموز ملکانی همزمان با سراسر کشور سوم مهرماه سال تحصیلی جدید را آغاز می‌کنند، گفت: از این تعداد 8 هزار نفر در مقطع ابتدایی، 5 هزار نفر در مقطع راهنمایی و 6 هزار نفر در مقطع متوسطه مشغول تحصیل خواهند شد.
وی‌ از فعالیت ‌18 مدرسه غیرانتفاعی در مقاطع مختلف در ملکان خبر داد و گفت: ‌2 هزار و 400 دانش‌آموز در این مدارس تحصیل خواهند کرد.
دهقانی به آغاز ثبت‌نام در مدارس ملکان از اول مردادماه اشاره کرد و اظهار داشت: مدارس تحت هیچ‌ شرایطی از جمله به بهانه‌های کمک به مدارس یا خودیاری حق دریافت وجهی از اولیا و دانش‌آموزان ندارند.
وی با بیان اینکه دریافت پول در مدارس فقط بابت کتب درسی خواهد بود، افزود: آن دسته از اولیای محترمی که قصد کمک به مدارس را داشته باشند پس از بازگشایی مدارس می‌توانند نسبت به این کار اقدام کنند. 
دهقانی با بیان اینکه مدیریت و شعبه بازرسی اداره آموزش و پرورش ملکان به طور شبانه‌روزی از طریق تلفنی و حضوری و کتبی آماده دریافت شکایات اهالی فرهنگ دوست این شهرستان است، تصریح کرد: در صورت مشاهده تخلف به شدت برخورد قانونی خواهد شد.
وی ادامه داد در این راستا در قالب اطلاعیه در سطح شهرستان ملکان اطلاع‌رسانی کرده و از مردم درخواست همکاری کرده‌ایم.
مدیر اداره اموزش و پرورش ملکان ادامه داد: شماره تلفن‌های 8222789 – 8222689 به طور شبانه‌روزی آماده دریافت هرگونه انتقادات، نظرات و شکایات اهالی شریف و اولیا گرامی منطقه است.
وی، افتتاح یک باب نمازخانه، یک باب سالن ورزشی همچنین یک باب مدرسه راهنمایی در شهر لیلان را از برنامه‌های این اداره در چند ماه آینده دانست و از رئیس سازمان آموزش و پرورش و مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان به خاطر توجه ویژه به تعمیر و تجهیز مدارس ملکان قدردانی کرد.
مدیر اداره آموزش و پرورش ملکان، کمبود فضاهای آموزشی را از جمله مشکلات این اداره ذکر کرد و گفت: در شهرستان ملکان جمعاً 170 باب آموزشگاه در مقاطع مختلف وجود دارد که با توجه به جمعیت و تعداد روستاها به هیچ‌وجه جوابگو نیست.
وی گفت: برخی مدارس به علت سپری شدن عمر مفیدشان نیاز به بازسازی دارند. 
دهقانی‌ با اشاره به سیاست وزارت آموزش و پرورش در خصوص تک شیفته شدن مدارس ابتدایی در شیفت صبح افزود: به غیر از چهار مدرسه تمام مدارس ابتدایی ملکان به طور تک‌شیفتی اداره می‌شوند و شیفت بعدازظهر آنها خالی است. 
مدیر اداره آموزش و پرورش ملکان همچنین خواستار احداث استخر شنا برای مجوعه بزرگ دانش آموزی و فرهنگی شهرستان ملکان شد.
وی افزود: با توجه به وجود حدود 20 هزار دانش‌آموز و 2 هزار فرهنگی در ملکان جای خالی یک باب استخر در این شهرستان بیشتر احساس می‌شود.
انتهای پیام/م10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول