اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس آموزش و پرورش گچساران:

گچساران کمبود فضای فیزیکی مدارس ندارد

خبرگزاری فارس: رئیس آموزش و پرورش گچساران گفت: این شهرستان در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد از نقاطی به شمار می‌رود که در زمینه فضای فیزیکی مدارس مشکل آن‌چنانی ندارد.

گچساران کمبود فضای فیزیکی مدارس ندارد
به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، یدالله مرادی شامگاه شنبه در جمع اصحاب رسانه با تبریک پیشاپیش به دانش‌آموزان برای بازگشایی مدارس در چند روز آینده اظهار داشت: سعی ما در آموزش و پرورش گچساران بر این است که فرهنگیان و دانش‌آموزان در سال تحصیلی جاری با آرامش خاطر انجام وظیفه کنند.
رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان گچساران ابراز داشت: امسال سعی ما بر این است که در هر دو بعد آموزشی و تربیتی نظارت‌های جدی‌تری بر مدارس داشته باشیم و از فرهنگیان این شهرستان انتظار داریم همانند گذشته و در سال جهاد اقتصادی همت دوچندانی برای ارتقاء شاخصه‌ها داشته باشند.
این مسئول نظام تعلیم و تربیت در این شهرستان جنوبی استان کهگیلویه و بویراحمد از آمادگی همه عوامل و حوزه‌های آموزش و پرورش این شهرستان برای بازگشایی مدارس خبر داد و عنوان کرد: در این خصوص فرهنگ‌سازی لازم انجام شده و ما از تریبون‌های مختلف از جمله نماز جمعه به تبیین آن پرداخته‌ایم.
مرادی با ارائه آماری از تعداد کلاس‌ها و همچنین تعداد دانش‌آموزان و فرهنگیان این شهرستان در سال‌جاری بیان داشت: هم‌اکنون هزار و 400 کلاس درس در این شهرستان با 25 هزار دانش‌آموز داریم که تعداد 2 هزار فرهنگی و دست‌اندرکار تعلیم و تربیت در این عرصه حضور دارند.
وی از ساماندهی 90 درصدی فرهنگیان در این شهرستان خبر داد و افزود: در برخی از روستاهای این شهرستان به دلیل پایین بودن حدنصاب و با تمکین از مصوبه قبلی ناچار به تعطیلی مدارس هستیم که ظرف چند روز آینده تکلیف ما در این رابطه مشخص خواهد شد.
رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان گچساران ادامه داد: برخی از این روستاها قول داده‌اند که در چنین مدارسی تعداد 40 دانش‌آموز برای رسیدن به حد نصاب ثبت‌نام خواهند کرد که ما نیز منتظر چنین برنامه‌ای هستیم تا بتوانیم برنامه‌ریزی لازم را انجام دهیم.
مرادی با بیان اینکه هیچ دانش‌آموز گچسارانی از تحصیل باز نخواهد ماند، خاطرنشان کرد: برای رسیدن به این هدف سه راهکار در مقابل روستاها قرار داده‌ایم.
وی از افزایش حق کرایه دانش‌آموزان روستایی به عنوان نخستین راهکار برای دانش‌آموزان مدارس مشکل‌دار یاد کرد و گفت: رهنمون ساخته دانش‌آموزان چنین روستاهایی به سمت مدارس روستاهای دیگر از جمله این راه‌کارها به شمار می‌رود.
مرادی ثبت‌نام در مدارس شبانه‌روزی را سومین راهکار در این رابطه معرفی کرد و یادآور شد: تاکنون در این مورد استقبال خوبی از سوی دانش‌آموزان و اولیا را شاهد بوده‌ایم.
رئیس اداره آموزش و پرورش گچساران از عدم وجود مشکل فضای فیزیکی مدارس در این شهرستان خبر داد و اذعان داشت: 98 درصد مدارس ابتدایی، 50 درصد مدارس راهنمایی و 50 درصد دبیرستان‌های این شهرستان یک شیفت ثابت خواهند بود.
انتهای پیام/ن20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول